Gå til innhold

LILLY MY - Kom med meninger.

Anbefalte innlegg

Å nei, hva har du gjort, ~:navn~: !!!! :-0 ;-) :-P

Forslaget ditt, LILLY MY, har festa seg med superlim i hjernebarken min!!! Nytter ikke at jeg sier til meg selv at det er for likt Lille My heller.

Lilly var et av de navnene som lå høyt oppe på lista mi fra før og kombinasjonen med favoritten My ble bare nydelig i mitt hode!!!

I tillegg synes pappan også at navnet er kjempekult, så...

Hvor gal synes dere vi er om vi lar ungen få dette navnet? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139991377-lilly-my-kom-med-meninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Her syns jeg du skal tenke deg om en gang til. Lilly er et navn, men my er en enhet.... Lilly My blir for meg som Betzy Kilo, eller Marte Mikro, og det skaper forvirring ("Hva??? heter hun virkelig Lille My? åja, LillY, jasså. ")

En førtiårig dame (som babyen blir en gang) bør ikke gå under navnet Lille My. Men Lilly pluss noe annet kan bli veldig fint.

Hva med

Lilly Marie

Lilly Andrea

Lilly Anna

Lilly Beate

Annonse

Oioi. Nei og nei.

Lilly My kan fint passe til en baby eller en treåring i barnehagen, men kjære all verden - ungen vokser fort, og kommer rent faktisk til å være foksen i størstedelen av livet sitt.

Tenk å sende inn en jobbsøknad og signere med Lilly My Hansen? CV'n med Lilly My, marinbiolog? Lilly My på visittkortet?

Tenk på nytt, dere. Lilly er fint alene det, men kombinasjonen ble laaaaangt over støvleskaftet.

Jeg vet om ei dame i 50 - 60 årene som heter Lilly Grethe, oppkalt etter lille Grethe (Grethe Kausland) som var veldig populær barnestjerne da denne damen ble født. Det har hun levd godt med hele livet. Jeg har sans for sånt, når man er bevisst på hva man gjør og står for det.

Jeg skulle gjerne hett Lilly My :)))

Till Pashla,

Megalithic yard, hmmmm!!! extremely well known measuring system not!!!! Just hope that the people who built the Pyramids,Stonehenge and so on are'nt still alive, otherwise Lilly My is going to have a hell of a childhood!!! But I think it's safe to say they have been dead and buried for a some time now;)

Maybe if its a boy we can call him Cubit Avoirdupois Alen Snes

Please tell me what you think....I think it sounds rather regal!

Mvh,

Lilly My's Dad;)

Annonse

Hun kan jo velge, som så mange andre, å ikke bruke mellomnavnet sitt når hun blir eldre. Ser ikke helt problemet. Så hvis dere begge liker navnet - bruk det!

Så noen over her skrev Lilli My - Lilli med i, synes kanskje det så litt bedre ut på papiret. Litt mye med to y-er.

Dette var nok, fra min kjæres side, kun ment som et forsøk på ironisere litt over hvor lite han tror det vil skade hans eventult fremtidige datter, å ha samme navn som en måleenhet som ingen bruker lenger,- og som antagelig veldig få vet at eksisterer i det hele tatt.

Enkelt og greit! ;-)

( *PHU* Det var muligens den lengste setningen jeg noengang har skrevet...)

Jeg har i alle fall aldri tenkt på at navnet My kunne forveksles med en måleenhet og tviler på at særlig mange andre får den assosiasjonen. Føler heller ikke at det kan sammenlignes med kjente måleenheter som jo brukes av alle den dag i dag, sånn som kilo o.l. Jeg føler i det hele tatt at det blir litt søkt hvis man skal analysere hvert navn SÅ utrolig nøye.

Tror faktisk ikke det ville være mange navn igjen å velge fra, om alle navn som kan assosieres med noe annet blir eliminert fra lista.

Bare sånn "of the top of my head" kommer jeg på:

LISE- "Det skal bli en LISE å slippe dette"

ANNA- "Annet", som i "Noko anna", på nordnorsk.

ROBIN- Engelsk fuglenavn.

LILJA- En blomst.

STORM- En vindstyrke.

MAX- Maksimum.

CASPER- Det lille spøkelset.

BJØRN- Et stort dyr.

SIV- Et stort gresstrå.

o.s.v o.s.v o.s.v

...Så det med My som måleenhet kan vi fint leve med. :-)

Uansett,- jeg spurte om deres meninger og jeg er glad for alle innspill ! :-) -om jeg er enige i dem eller ikke. ...og jeg skjønner godt dere som synes Lilly My er litt for drøyt,- det er jo veldig sterke assosiasjoner ute og går med det navnet og jeg er jo selv i tvil om det blir litt for spesielt.

Ja, jeg tenker også og at hun kan velge å bruke bare det ene navnet når hun blir eldre, hvis hun skulle ønske det.

Er så synd at vi ikke skal kunne bruke det siden det er "opptatt".

Men vi har også et alternativ :

LUCIE MY.

Også det klinger fint på begge språk synes vi og der er det jo ikke så mye assosiasjoner til mumidalen. ;-)

Hei igjen! Jeg var nok noe avvisende til navnet Lilly My, men når jeg har sett det noen ganger nå, så er det kanskje ikke så verst likevel.. Men Lucie My gir meg mye bedre vibber! Ville ikke Assosiert dette navnet med Mumidalen.

Assosiasjonene til navn forandrer seg jo også med tiden for alle. De som kjenner en Lilly My, tenker jo ikke på Mumidalen HVER gang de ser jenta/dama. Når de kjenner denne personen, vil de assosiere navnet med henne og ikke til Mumidalen.

Gjest Antarctica

For all del, kall henne Pippa langstrømpe hvis dere vil, eller Smorkfrøken, eller noe annet som nesten ligner på noe i en bok - men er det heldig? er det et navn? er det vakkert? er det bra å hete....?

Husk bare at det er ikke du sjøl som skal hete det, og hun er ikke baby resten av livet. Kanskje blir hun en sterk brei dame som liker kickboksing og ikke nusselig i det hele tatt...

Det var akkurat det som skjedde for meg og! Til å begynne med tenkte jeg nei, men ettersom jeg tenkte på det mer og mer ble det finere og finere.

Enig med deg i at Lucie My nok er langt "tryggere" i forhold til mumidalproblematikken ;-), og det er mye mulig vi ender med dette navnet om det blir ei jente.

Det du sier om assosiasjoner til navn er veldig riktig, tror jeg. Selvfølgelig hadde nok mange tenkt mumidalen ved første møte, men er det egentlig så krise...? Tror det ville gå temmelig fort over.

Det som jo var mitt, (og mannens), hovedpoeng var jo at du sier at MY IKKE et navn, men derimot en måleenhet.

Vi er uenige med deg i dette. My er et navn OG en måleenhet. Og siden vi tror denne måleenheten er temmelig ukjent og lite brukt tror vi ytterst få vil tenke "Å noe så flaut, hun heter det samme som en måleenhet.." Blir for teit syns jeg.

Det at navnet assosieres veldig sterkt med mumidalen derimo, ert et poeng jeg kan forstå, (som jeg jo tidligere ga uttrykk for).

I motsetning til måleenheten MY, tror jeg det er maaange som kjenner til LILLE MY.

Om det er heldig å hete noe som ligner veldig/er likt på noe fra ei bok, kommer vel litt ann på. Vet om både KRISTOFFER ROBIN og

OLE ALEXANDER og alle tenkte kanskje på deres boklige navnebror første gang de hørte navnet, men neppe hver gang for all ettertid.

Sånt tror jeg går fort over og ganske fort er der den naturligste ting av verden.

PIPPA LANGSTRØMPE OG SNORKFRØKEN ville jeg nok ikke satt på navnelista mi. Ikke er det pent ..og LANGstrømpe er jo en måleenhet. ;-)

Jeg vet godt at det ikke er jeg som skal ha navnet Pashla, det er vårt dyrebare barn og vi legger masse krefter ned i å finne et navn hun kan bære med stolthet.

Om hun skulle bli en sterk dame som driver med kickboksing, tror jeg LILLE MY ville være skikkelig stilig!

Man MÅ ikke hete Stridborg e.l for å være tøff vett du! ;-) ;-)

(Vi har forresten et navn til på lista; LUCIE MY, (som du kanskje har sett), så det er ikke sikkert hun "blir oppkalt etter ei bok".)

Mange har jo kalt ungene sine for Ronja og Birk og til å begynne med tenkte alle på "Ronja Røverdatter", men jeg tror ikke det har vært så mange negative reaksjoner.

Inspirasjon til et navn kommer jo fra et sted, uansett, og Mumidalen er et koselig sted å få inspirasjon fra, syns jeg.

Bedre det enn å la seg styre av negative reaksjoner fra et upersonlig nettsted, he, he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...