Gå til innhold

vektnedgang og bekkenplager. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Har for mange kilo, og sliter med å få de vekk.

Jeg er ca 167 cm høy, og før første fødsel var jeg fornøyd med meg selv. Under første svangerskap la jeg på meg 22 kilo, mye vann. Få dager etter fødselen var 12 kilo borte, men fortsatt 10 igjen. de satt som støpt. Var alene med babyen, hadde ei veldig tøff tid og klarte ikke å slanke meg. kiloene ble værende. Under svangerskap nr 2 la jeg på meg 13 kilo, 7 ble igjen etter fødselen. Vekta bare økte. Jeg gikk masse turer både med og uten vogn, jeg spiste sunt og variert men ingenting hjalp. Prøvde meg på ulike kurer uten at noe som helst hjalp. Motet forsvant. Tok mot til meg å meldte meg inn på treningssenter. Hva skjedde? joda, la på meg enda mer, bygde opp muskelmasse. Men ingen kilo forsvant. Trente da 2 timer 5 dgr i uka. Ble gravid på ny og kvalmen satte meg helt ut og jeg greide ikke å trene. Fikk vond bekkenløsning som gjorde at jeg heller ikke kunne gå små turer.

Jeg la på meg 10 kilo under siste svangerskap. Ei uke atter fødselen var alle kiloene borte, men etter et par uker etter det igjen kom kiloene. Akkurat som om noen kasta 8 kilo på meg. NÅ går jeg turer, spiser sunt og variert, mye grønt og frukt. Men klarer ikke å gå ned i vekt. Drikker mye vann.

Motet holder på å forsvinne! I ren desperasjon prøvde jeg disse 30 days, uten at jeg ser noen forskjell så langt. ikke ett gram!!

Var hos legen for noen uker siden pga bekkenplager jeg har fått igjen. Da jeg var gravid hørte jeg det klikka i bekkenet når jeg gikk, dette forsvant etter fødselen, men nå er det tilbake. Klikker så høyt at folk rundt meg hører det. Helsesøstra syntes dette hørtes skummelt ut. Da jeg nevnte det for legen mente han det hadde med vekta og gjøre. (nå er det jo syltynne som får likedan bekkenplager også da....) Jeg spurte om det ikke var noe han kunne gi meg som hjalp meg et lite stykke på vektnedgangen. Få litt starthjelp så er det lettere å fortsette. Men nei, ba meg spise sundt, fisk kjøtt, grønnsaker, lite frukt, lite mel og poteter og ris, mye pålegg, lite brød. Jeg spiser jo sundt. Aner ikke hva jeg skal gjøre, ingenting funker jo!!!!!

Og bekkenet plager meg virkelig. Redd hele kroppen kollapser snart, høres jo ut som leddene i bekkenet ikke holder sammen i det hele tatt...

(jeg ammer ikke, da melken forsvant noen uker etter fødselen)

Er det noen som har gode råd til meg? Som vil funke??

Fortsetter under...

Prøv frokostkonseptet;) Det er en tråd litt lenger ned på denne siden, vi er mange som bruker det og går ned + mer energi. Jeg har gått ned masse og fått en ny hverdag. Jeg var helt desperat før jeg begynte på dette og hadde prøvd annet som ikke funka! Du får masse tips og råd fra selger om mat og annet:) Anbefales virkelig.

Masse lykke til med bekkenplagene.

Hei 3barnsmamma!

Jeg begynte å slanke med for 4 uker siden og har til nå gått ned 3,8kg, noe jeg synes er et riktig tempo med tanke på at jeg ikke vil tære på muskelmasse. Jeg har ikke trent så mye som jeg skulle ønske (faktisk bare noen få gåturer og litt hagearbeid), men omlegging av kostholdet til lavkarbo fungerer fint på meg. Er litt pes med å finne nye matretter hver dag og litt utgifter på vitaminer, melblanding osv, men har troen på at dette skal hjelpe meg ned 10-15kg i løpet av noen mnd. Har god tid og ser på det mer som en varig kostholdsendring. Jeg koser meg av og til med fy-mat, men føler liksom ikke for det lengre. Når jeg når idealvekta vil jeg også spise litt mer karbohydratmat tiljeg finner en ballanse som gjør at jeg holder meg der.

Hvis du vil kan vi jo motivere hverandre litt, og bare si i fra hvis du ønsker lavkarbo-råd. Jeg følger ingen spesifikk diett, bare litt fra hver av de forskjellige. Finnes mye info på nettet samt blogger til andre som holder på med det samme.

Det jeg syns er rart er at jeg også har fått bekkenplager etter jeg begynte å slanke meg. Har ikke hatt det på et år siden graviditeten...Er det noen som har opplevd det samme og vet hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...