Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg er nybakt flaskemamma! Lurer på om jeg skal kjøpe flaskesterilisator? Koker flaskene nå i kjele på komfyr,men synes det er litt skummelt siden jeg er mye alene hjemme med tulla,og noen ganger glemmer av at jeg har kjele på komfyren. Hvilken skal jeg kjøpe? Hvor mange flasker anbefaler dere at en har? Andre tips?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jeg kan absolutt anbefale flaskesterilisator!! Det er veldig lettvindt og raskt. Vi har avent sin, og den har plass til 3 born free flasker om gangen. Vi steriliserer smokker og leker i den og.
Mor Løvehjerte Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Jeg kokte flaskene til vesla i tre timer første gang, og da var det slutt på det. Har brukt Dr. Brown sin sterilisator for micro. Til å begynne med kunne hun finne på å spise 10-11 ganger i døgnet (før vi skjønte at hun hadde et stort sugebehov og ga henne smokk), så da hadde vi vel 12 flasker for å slippe å vaske dem flere ganger om dagen. Men antallet måltider reduseres fort, og i dag står åtte av dem og støver ned i boden. Hun er 8 mnd. = )
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 hvor kjøpte du dr. brown sin sterilisator?
blå+? Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 jeg kjøpte min dr.brown sterilisator på barnas hus:) den er helt super, og har i tillegg rom for avent-flasker og ikke bare dr.brown
Mor Løvehjerte Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Kjøpte den på Reflex. Som nevnt over, kan den brukes til Avent-flaskene også. Er nettopp det vi har gjort.
lillemirakel!! Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 har liksom ikke helt sett behovet for sterilisator...trenger bare koke flaskene i ca 3 mnd- etter det sa hs at en kun trenger å vaske dem godt i zalovann- evt koke dem innimellom. vi kokte hver dag i stor kjele- ingen problem! men det er jo smak og behag da:-)
Mor Løvehjerte Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Ja, det er smak og behag. Kokte dem når vi var på bortreist uten mico, men for meg som var helt alene med alt, så handlet det om tid. 6 minutter i microen kontra all den tida det tok å varme opp og koke vann. Sterilisatoren kostet forresten 300 kr.
1 stor,1 liten og 1 bitteliten Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Jeg anbefaler deg virkelig å kjøpe sterilisator:) Tror jeg betalte ca 250 kr for min avent sterilisator,og den er virkelig verdt pengene! Det er fort gjort å koke flasker også..men ikke alltid så lett dersom du er alene med barnet. Til første mann måtte jeg koke, da det ikke var sterilisatorer, men på de to små nå, er jeg i himmelen etter at sterilisatoren kom i hus. Det er så enkelt..og ikke minst ufarlig;) Bortsett fra at sterilisatoren kan være varm utenpå når du tar den ut av mikroen hvis du tar den med engang,og vær obs på varm damp når du åpner lokket..(ikke ha barnet på armen da). Det eneste det lønner seg å være obs på er at på de fleste apotek, må de bestilles og det tar ca en uke..det skal nemlig ikke være for enkelt å være flaskemamma;)
1 stor,1 liten og 1 bitteliten Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 Glemte å svare på det andre du spør om.. jeg anbefaler avent flasker da de er vide i toppen, og derfor enkle å rengjøre med zalo og en oppvaskbørste (jeg har en som kun blir brukt til flasker), når det er tomt i oppvaskmaskina feks.Ikke alltid flaskevaskinga klaffer med oppvaskmaskina:) En annen grunn til å anbefale Avent er at de er billige (ca 40 kr?), og at du derfor kan kjøpe nok til at du ikke trenger vaske flasker mer enn en gang i døgnet;) Jeg har 6 flasker,det er det det er plass til i sterilisatoren, men lurer på å kjøpe to flasker til, så jeg slipper å vaske flasker med en gang om morgenen..smålat;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå