Ett barn til? Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Hei Jeg er så veldig usikker. Mannen min vil veldig gjerne ha nr 3 og helst i går. Selv så stortrives jeg med de to vi har og er usikker på om jeg vil makte en til. Det er bare 20 måneder mellom de og yngstemann er født mars 08 - så han er ikke store karen.... Greia er at vi ikke ønsker for stor aldersforskjell til 3. og siste - hvis det blir en til. Vi prøvde på ho eldste i over et år (inkl. en ma). Nr 2 satt på tredje forsøket. Nå har jeg igjen gått på pillen i siden august i fjor, noe jeg ikke gjorde mellom nr 1 og 2. Hadde planlagt å slutte på pillen i midten av juni, men nå vet jeg ikke lenger.... Men hvis det tar et år så er jeg kanskje klar.... Hva gjør jeg??? Et praktisk spm på slutten. Hvordan skifter jeg nick?
edvina Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Er du helt sikker på at du ikke vil ha et mellomrom mellom 1-2 og 3? Nå vet jeg ikke hvor gammel du er og hvor god tid du har, men jeg har lyst til å komme med noen positive erfaringer på stort mellomrom mellom barna. Jeg har to gutter og det er 7 år imellom dem. Akkurat det mellomrommet var ikke frivillig fordi jeg ble skilt og traff mannen jeg nå er gift med. Vi har nå en gutt på 8 år sammen og planlegger svangerskap nr 3 etter alså 8 år og denne gangen har det vært bevisst. Jeg har aldri opplevd det å ha barn som strevsomt, nettopp fordi jeg har hatt et om gangen og har kunnet møte barna på de forskjellige behovene de har på ulike alderstrinn. Den eldste er 15 og har trengt helt andre ting enn yngstemann. Det at barna har stor glede av hverandre når de er rundt samme alder er heller ikke en selvfølge. Jeg har venninner som snakker om det å få barn som noe de vil få unna og så skal de selv ha et liv, sier de. Jeg tenker mer slik at jeg har valgt å få barn og da er de en del av mitt liv og ikke noe jeg vil få unna. Dette var bare litt erfaringer fra mitt liv. alle er forskjellige, men mange ganger tror jeg at vi følger mønster og normer i samfunnet og gleemmer at vi kan gjøre det på andre måter. Lykke til!!!
Ett barn til? Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Hei og takk for svar Jeg er nok for gammel til at jeg kan vente i 7 år - da er jeg 40 når jeg får sistemann. Var nesten 30 da jeg fikk førstemann.... Har ikke ønske om barn såpass sent. Men kan klart vente i noen år. Ikke nødvendig med 20 mndr i mellom, nei.... (Noe som jo ikke går heller for da måtte jeg ha vært gravid nå.) Jeg ser både fordeler og ulemper med tette contra større avstand. Tar gjerne i mot flere synspunkter.
Trultemor73 Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Hei! Det er 4 år mellom jentene mine noe jeg synes har vært helt perfekt. Vet jo ikke om noe annet da. Da var eldstemann ferdig med bleier og så passet hun veldig på lillesøsteren sin. De har utrolig god kontakt. Hadde jeg fått velge igjen ville jeg hatt 3 eller 4 års mellomrom mellom mine. Skulle jeg valgt noe annerledes ville det ha vært at jeg fikk førstemann noen år tidligere. Jeg var da 28. Om jeg skulle være så heldig at det klaffer relativt fort, blir det 4 års aldersforskjell igjen. Lykke til med valget ditt. Følg hjertet ditt. Du vet hva som er best for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå