Gå til innhold

Halvveis og sykemeldt...

Anbefalte innlegg

I dag er jeg halvveis og i går ble jeg sykemeldt 100% av legen min. Bekkenløsningen har bare blitt verre den siste uken og det er uaktuelt å sitte på jobben i så mange timer og da ble vi enige om at det var best å la være.

4 uker i første omgang, men regner nok ikke med å komme tilbake før lilleprinsen er nesten et år nå.

Det er deilig å kunne orke å gjøre noe hjemme og ikke være helt kaputt etter en arbeidsdag, men det kan nok bli langdryge dager også ja.

Men nå aller først skal jeg hvile meg og kose meg med å slippe å tenke på annet enn familiens ve og vel :o)

Også skal jeg begynne med bassengtrening på torsdag - håper det kan være til nytte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139990722-halvveis-og-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her.. Vi får bare holde ut, men jeg må si det er litt deilig og bare være hjemme og slappe av også:) Men dagene blir jo veldig lange da... Men bekkenet føles jo mye bedre da, for nå belaster jeg det ikke sånn... Men vondt er det, ja...

Kos deg på basseng-trening og hjemme med familien iallefall:)

Vi er nok flere i samme båt gitt:) Godt å vite i grunn... Ble sykemeldt av ekstrem svangerskapskvalme 2 feb., men da jeg endelig kom meg ut i jobb i hele 10 dager sviktet ryggen min, og så videre begynnende bekkenløsning. Nå har jeg kommet meg over i aktiv sykemelding, fordi jeg syntes det ble så kjedelig å være hjemme, samt at jeg føler jeg kan bidra med litt i noen timer av og til. Dette fungerer godt for meg nå i allefall, men tviler egentlig litt på at jeg kommer til å begynne å jobbe normalt igjenn før etter permisjonen. Må nok skaffe meg en hobby som kan gjøre ventetiden noe kortere:)

Bassengtrening hørtes deilig ut. Kanskje jeg skal ta meg en tur til kommunens svømmehall for en liten treningsøkt jeg også, og kanskje det kan gjøres til en fast ukentlig ting. Har blitt henvist til en fysioterapaut som er spesialist innenfor området bekkenløsning, og der vet jeg det blir organisert felles treningsøkter og aktiviteter, og da kanskje svømming også(?):) Får se..

Hvilke begrensninger får dere ved bekkenløsning? Greier dere å gå turer på oppimot 2 timer f.eks.? Jeg frykter dette kan bli vanskelig etterhvert, men ønsker virkelig ikke det skal skje meg,

Ja, det er heldigvis ikke noe man er alene om - og det er ikke godt å ha vondt (naturlig nok) så det er viktig å ta hensyn til.

Foreløpig har ikke jeg rukket å kjede meg - har nok av småting i huset som har blitt forsømt de siste 4 månedene så jeg holder meg nok beskjeftiget en stund med det.

Når det gjelder å gå tur er så lenge som 2 timer helt uaktuelt! Jeg gikk og møtte minstemann da han kom fra skolen i går, var vel ute og gikk i ca 25 minutter. Og så gikk jeg en liten tur med en venninne i går kveld - og med sakte gange var vi vel borte i 50 minutter tenker jeg. Ville normalt gått den runden på under 30. Men vi er alle forskjellige og det er jo ulik grad av bekkenløsning. Jeg har ikke av det verste, men må ligge nedpå innimellom i løpet av dagen for å kunne klare dagens gjøremål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...