Gå til innhold

Tvillinger, dåp og faddere...

spennende!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi har tenkt å ha kun ett sett faddere. Altså de samme til begge tvillingene. Det er fordi jeg vet om noen par som har to forskjellige,og de opplever at den ene tvillingen får mye mere oppmerksomhet og gaver enn den andre,fordi de har som oftest mere kontakt med det ene "settet" med faddere. Det syns jeg høres grusomt ut for den tvillingen som ikke får like mye oppmerksomhet og gaver, og blir stående på sidelinja. Så derfor velger vi samme faddere til begge to, slik at de får lik oppfølging, og ingen urettferdighet:)

Alle må jo få ta sine egne valg, men for meg så blir det hver sine faddere, synes det er mest naturlig. Synes det er litt viktig at ungene får ha sine "egne". Argumentet om at en er redd for forskjellsbehandlig ser jeg ikke helt, det er jo opp til foreldrene å velge faddere, du velger vel ikke faddere som du vet ikke bryr seg..?? Og det argumentet er jo da like gyldig for "vanlige" søsken, en ønsker jo ikke at de skal bli forskjelssbehandlet heller? Men det e rda ikke vanlig å ha samme sett faddere til alle søsken..eller ? 100 % likt kan det uansett aldri bli - men jeg mener det er viktig å velge faddere som du vet alltid vil være tilstede - som familimedlemmer og nærmeste slekt, evt veldig gode venner, mennesker som det er naturlig er tilstede ved merkedager enten de er fadder eller ikke fadder.

Tror også at en kanskje ikke alltid skal ha så skyhøye forventninger til fadderne, tidene forandrer seg...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...