mamma-x-3 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Våre uvaksinerte "cherrypicks"-historier er mange nok til å gi svært interessant informasjon - og historiene er påfallende like. Sunne barn som sjelden er syke, eller som i så fall klarer å komme ut av sykdom raskere enn vaksinerte barn. Man kan velge å lukke øynene for hva vi har å fortelle og insistere på at det ikke finnes fnugg av beviser for at det faktisk er fordelaktig å ikke vaksinere. Kanskje jeg hadde vært mer skeptisk om jeg ikke selv så resultatene! Tilfeldigheter, flaks, placebo - her kommer utallige bortforklaringer... og latterliggjøringer. Hvem har rett? De "renhårige" statistikkene holder ikke vann. De kan ikke bli ikke korrekte fordi det DESSVERRE ikke er nok antall uvaksinerte til å ha et grundig sammenlikningsgrunnlag (ennå). Derfor er det svært viktig at flere og flere IKKE vaksinerer (- og ikke minst at flere får erfare de overraskende resultatene). Med dagens vaksinedekning sier det seg sev at de statistikkene vi i lener oss på ikke gir oss gode nok svar. Se på den uendelige diskusjonen om dødsfall og farer ved sykdom. Skremmende. Dødsfall er grusomme uansett årsak (det være seg pga vaksineskader eller sykdom). Fortell meg mer, takk! Hvor er faktaopplysninene om ofrene? Jeg ser altfor sjelden informasjon utover selve dødsfallene???? 3 av 1000 eller 1 av 1 000 000.... Fortell meg hvilken tilstand/helsehistorie de som døde hadde! Vi vet godt at barn også i Norge ikke lever bare sunt. Se bare på de utallige medieoppslagene om overvektige barn, om farlig høyt sukker/saltinnholdet i maten vi velger. Ensartet ferdigmatkost. Stillesittende unger. Klart mye grums ligger her. Ikke bare kom med at de også var i vestlige land! Min drøm er at helsestasjonene gir mer fokus på en grundig veiledning i helse, livsstil, farene ved sukker/salt, hygiene og sunn livsstil enn på vaksiner. Vi har vært på helsestasjonen med våre tre barn og sett hvor hovedfokuset i dag ligger... Vi har i Norge - ved å bruke enkelt og sunt folkevett - de aller beste forutsetninger for å leve svært lenge i verden - uten vaksiner!
mamma-x-3 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. april 2009 Sett dere godt tilrette og lytt til det hun sier - (alle utenom Sunnmamma, som ikke VIL høre, se eller lytte til andre enn de som står for det samme helsesynet som henne selv...) Foredraget reiser viktige spørsmål. Anbefales :-)
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Hvem har rett? De "renhårige" statistikkene holder ikke vann. De kan ikke bli ikke korrekte fordi det DESSVERRE ikke er nok antall uvaksinerte til å ha et grundig sammenlikningsgrunnlag (ennå). Din løgner. Dette er lavmål, og viser hva slags forhold du har til sannheten. Vi HAR grundig sammenligningsgrunnlag, dette er vist deg flere ganger. Lyver du om sånne ting, så lyver du kanskje om helsa til barna dine også? Fortell meg hvilken tilstand/helsehistorie de som døde hadde! Og hadde vi vist deg det, hadde du kommet med nye premisser, ikke sant? Var foreldrene for eller imot homeopati? Likte de turer i skogen, eller på fjellet? Var det hjerte og karsykdommer i familien? Dette er forsøpling av en god debatt. Vi VET at unger dør av sykdommer forårsaket av meslinger og Hib, og vi vet at dere som ikke vaksinerer ungene deres øker risikoen for at deres barn skal dø av en slik sydom kraftig. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=22554
mamma-x-3 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 Du er stadig mer på hogget, ser jeg. Du vet at jeg ikke gidder å komme deg i møte. Du VIL ikke se det jeg står for som annet enn kvakksalveri. Dette er ikke en duell du kan vinne eller tape. Det handler om ulike syn på kropp, helse, helbredelse og ikke minst legemiddelsindustrien. Og du sitter dessverre ikke på fasiten, om du selv bråker i vei aldri så mye. Du nærmer deg hysterisk nivå nå. Festlig. Hadde jeg vært i tvil, hadde jeg i hvert fall ikke vaksinert etter å ha fulgt deg og arrogansen din her på sidene. Makan til arroganse. Du er like ille som de verste på antisiden. Løgner, du liksom...
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Ja du er en løgner.Jeg har påvist løgnen din. Vi mangler overhodet ikke statistisk matriale på ikke-vaksinerte, vi vet at de oftere dør av sykdommer forårsaket av meslinger og Hib, f.eks enn vaksinerte, det er altså ett valg du tar for barna dine. Vi vet at de har like ofte astma og allergi som vaksinerte (kanskje oftere, til og med) http://aje.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/168/11/1277
Helseinterressert Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Sunnmamma, For å konkludere slik du gjør må du vise til en studie av MMR vaksinerte kontra totalt uvaksinerte. Studien du viser til handler om MMR vaksinerte kontra ikke MMR vaksinerte. Du kan ikke bruke en studie som handler om MMR til å konkludere på forskjeller mellom uvaksinerte og vaksinerte.
mamma-x-3 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2009 Fint med flere som stusser over Sunnmammas verdensbilde. Sunnmamma valser i vei som en indremisjonspredikant! Men - hvordan kan et sammenlikningsgrunnlag være tilfredsstillende og soleklart når vaksinedekningen er rundt 95 prosent? 5 prosent representerer neppe bredden av befolkningen. Dagens populære ord er "løgner" - forresten et interessant ord i denne sammenhengen. Hvem som er løgnere innen vaksinespørsmålet er jeg ikke i tvil om. Lar det ligge med det.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 hihi, ja det finnes lite tvil om at helsevesenet vårt er religiøst betinga, jeg mener å tro at middelalderens prestskap også hadde "belegg" for sine utsagn.... når noen forteller at man blir syk og kan dø dersom man ikke følger rådene dems så er det på høy tid å stikke av......å svekke individet og å få det til å opptre synkront med massene er intensjonen bak sånt forsøpla tull!!! La prestskapet leke med sine egne tanker og remedier i disse sammenhengene...det er på høy tid å gi disse svovelpredikantene noe å tenke på.....så når fhi eller sunnmamma mener at vi skal underkaste oss "gud" vrede og "tro" på det de "beviser" så tror jeg framtida vil få en litt annen valør....enn sånn uten babyrosa soma betinga tillit!
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 hihi, ja det finnes lite tvil om at helsevesenet vårt er religiøst betinga, jeg mener å tro at middelalderens prestskap også hadde "belegg" for sine utsagn.... Dette er ett så dumt argument, at jeg bare MÅ svare. Var det ikke vitenskapen som knuste middelalderens presteskap kanskje? Religiøst betinget; altså, hvem tror på dogmer her, og hvem krever bevis? Jeg har hele tiden bedt dere komme med seriøse undersøkelser, vitenskaplige bevis, men det klarer dere ikke. Selv legger jeg frem vitenskaplige bevis for hver eneste påstand. Så hvem var religiøs sa du?
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Eller sett dere ned og le av Dreks morsomme respons til denne tåpelige videosnutten: http://totaldrek.blogspot.com/2008/03/not-my-best-decision-ever.html
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Helseinterressert Jeg synes du skal sende inn den klagen til Melbye og de andre forskerne, de setter sikkert pris på din skarpe observasjon og vil helt sikkert heretter rette seg etter din virkelighetsoppfattning. Eller vent litt: Handler undersøkelsen om MMR vaksinerte vs helt uvaksinerte? Kanskje du bør prøve å lese hele undersøkelsen en gang til før du prøver å fortelle oss hvordan Melbye & co feilet.
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Ja, du lyver. Du påstår vi ikke har sammenligningsgrunnlag, og prøver å konstruere ett "argument" for ikke å vaksinere gjennom en påstand som altså er direkte usann. Du er tidligere, ved gjentatte anledninger, vist solide studier som understreker at INGENTING tyder på at uvaksinerte er "sunnere" enn vaksinerte, tvert imot har altså uvaksinerte en mye større risiko for å dø av sykdommer forårsaket av bla meslinger og Hib. Dette er valget DERE tar for barna deres,altså, uten noen beviselig helsegevinst. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=22554
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Vel - jeg tror vi nok også må takke de religiøse (la oss nevne middelalderens munker/nonner) for sin utstrakte kunnskap om urtenes helsebringende virkninger og naturmedisin - ikke bare dvele ved vitenskapens "knusing"... All helbredelse som skjedde via legevitenskapen den gang var som vi vet: årelating. Sterkt, Sunnmamma! Og Sunnmamma, det er den uendelige indremisjonsstemmen, forkynnerstilen, din forfektelse og latterliggjøring av alt annet enn ditt eget syn, din søken etter "løgnere", din evige tordentale over synderne og kvakksalverne (denne omgang de stakkars som måtte ha fnugg av tvil om din edle polerte sannhet... så mange nå vil til livs. Du er står fram svært fanatisk og ikke troverdig. Tenk at du sabler ned alle som måtte stille spørsmål til den offentlig presenterte "sannhet". I vitenskapens, legestandens og legemiddelindustriens navn, amen!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #14 Skrevet 21. april 2009 usunnmamma, kan ikke du legge fram vitenskaplige artikler som understøtter hvorfor vi hadde den største nedgangen i sykdommer før vaksine ble innført og hvorfor dine kilder påroper seg å ha avskaffet disse sykdommene, alle vet at dødligheten på meslinger var lik 0 lenge før vaksina kom, dette gjelder for alle de sykdommene vi i dag vaksinerer for. så hvordan kan du tro på disse forskerne som ikke engang klarer å skille tallene fra hverandre. dette på lik linje med at vi "tror" vi har en full vaksinert befolkning, men sannheten er at vi kun har en dekning på ca 20-30% grunnet kort immunitet ved de fleste vaksiner. kan prestskapet ditt forklare den synkende dødleigheten med noe annet enn "tro"......forskningen du baserer deg på er sprøyt og overtro fra ende til annen.....ditt såkalte vitenskaplige system er et substitutt for religiøsitet og lite annet.... og atter en gang, du kan ikke lage undersøkelser som forteller noe om dødlighet av meslinger blant uvaksinerte når denne gruppa består av bla annet alvorlig syke barn med grunnsykdommer som kreft. da vil du uansett få høyere tall enn det som er naturlig. så når du i din infame sneverhet opererer med tall som 3 av 1000, så har du ikke skjønt at dette er begrunna med høy syklighet i utgangspunktet
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #15 Skrevet 21. april 2009 Ja her setter du meg skikkelig på plass! Legevitenskapen kunne lite/ingenting i middelalderen, derfor må jeg jo ta feil! Hallo! Jeg vet ikke om du har lagt merke til at de religiøse fortsatt dveler ved de samme skriftene som dengang, men det gjør altså ikke vitenskapen. Ja tenk at jeg er frekk nok til å bringe fakta til bords. Tenk at jeg etterspør bevis! Tenk at jeg viser til gode, vitenskaplige studier og statistikk, når dere jo aller helst vil sitte her og dele anekdoter i fred. Brenn den jævla heksa, ikke sannt?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #16 Skrevet 21. april 2009 Hvem er det som brenner hvem? Du er ikke sann! du har jo bedrevet inkvisisjonstaktikk her lenge. Du får jo flere og flere mot deg slik du holder på! På tide å gi seg - eller endre strategi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå