Gå til innhold

ang å gi mme og langtids amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører alle steder at vist en skal beholde melken og amme lenge er det nødvendig at en ammer ofte og at det er ingen ting som heter at en ikke har melk nok. det er bare å ligge babyen ofte nok til.

Jeg har forsøkt dette kjempe lenge nå, men usansett hva jeg gjør får jeg ikke nok melk om kvelden. Hun roer seg ikke ned før hun har fått 130 ml mme.

Noen andre som hadde det slik og likevel fått til å amme til barnet er over året? Har veldig lyst til å amme lenge..... Kan en holde på å amme lenge selv om en innemellom må gi litt tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo høres ut som om du er en av de som ikke klarer å produsere nok. Det finnes noen som har fysiske begrensninger ift. å produsere nok faktisk. Det er ikke alle som får nok brystkjertelvev i puberteten - av og til henger dette sammen med PCOS.

Jeg har ingen erfaring å vise til, men jeg kan ikke se noe problem ift. å amme lenge. Så lenge barnet suger, så produseres det jo melk. Dette kommer nok til å gå bra!

Skrevet

Med junior ammet jeg og gav tillegg til vært måltid fra han var tre uker til jeg begynte å gi grøt. Da bare ammet jeg og gav vann. Vet om mange som har ammet først og gitt tillegg etter på og ammet til ungene har blitt langt over året.

Hs sa til meg at siden jeg altid ammet først så vil det ikke bli noe problem med å amme lenge, selv om han fikk tillegg ved siden av.

Skrevet

jeg har dessverre ingen erfaring å gi, men jeg gjør det samme som deg. Dersom hun blir urolig får hun MME pga det virker som det blir tomt..

Nå gir jeg kanskje en eller to gang iløpet av dagen MME og ammer resten.'

Har planer om å amme lenge så håpe det går fint =)

Skrevet

Hva med å leie en pumpe og prøve å øke mengden på den måten? Ved å pumpe kan man jo lure naturen til å tro at etterspørselen er stor- og dessuten opprettholde og dra ut produksjonen i tid.

Får du mye melk da, er det jo bare å fryse ned, så har du i bakhånd om du etterhvert mister melken også?

Min lille jente er prematur, og klarer ikke suge pupp enda, så hun må mates på flaske, men jeg pumpet ofte og mye i starten for å få igang produksjonen- og nå har jeg nok melk til å fóre trillinger!:) Pumper enda, hun er jo bare 10 dager gammel, men håper hun skjønner poenget med puppen snart.

Hvis ikke er det ikke sååå farlig, hun får jo morsmelk likevel.

Babyen din har det nok sikkert flott sånn som hun har det nå da, hun får jo litt av din melk uansett!:) Så jeg ville ikke bekymret meg så mye over at du gir litt mme iblant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...