♥ DAME Skrevet 20. april 2009 #1 Del Skrevet 20. april 2009 Ser at du nettopp har vært innom her, blir vel lenge til neste gang nå da, hehe Var sein med å svare deg denne gangen. Fant ut at det er noe jeg har glemt å svare deg på som du har spurt om i en annen tråd... Det var dette med mail adr, den må vi utveksle ) Og søsken til snuppa har vi også tenkt på Minuset er jo det at jeg begynner å bli litt "gammel" når vi tenker alder, men jeg føler meg slettes ikke gammel da Så hvis alt går bra nå med fødsel, så har vi snakket om å prøve på igjen når snuppa er ca 1 år gammel. Hadde jo vært fint for henne å få en lillebror eller søster Så jeg skal jo alltids klare et svangerskap til, selv om jeg har hatt og har mye vondt nå.. Men håper virkelig jeg blir gravid på naturmåten neste gang da. Hvis jeg ikke er blitt gravid på vanlig måte innen 5-6 mnd, så får vi heller gå igjennom IVF igjen. Hytteturen ble det ikke så mye av, men vi var ute om dagen når det var fint vær, men overnattet ikke da. Men mannen fikk jo gjort mye oppussing hjemme da, og det er jo bra )) Kan ikke du fortelle litt om kurset da? Hva er det viktigste å huske på?? Ellers har vi jo "bare" 30 dager igjen nå, hihi. Kan jo tenkes at jeg går over tiden også, siden snuppa ikke har snudd seg enda Hun ligger i tverrleie enda. Men i morgen skal vi til jordmor og etterpå skal jeg til aku, så da får vi se hva som skjer Ha en strålende kveld Pysekatten ))))))))) Nå er det hotell cæsar, hihi Stooooor klem så lenge )))))))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 21. april 2009 #2 Del Skrevet 21. april 2009 Hei hei Askepottvennen min:-)))))))))))))) Overrasket nå??? He he;-)))) Mailadresse kommer på PM:-)))) Jeg vil også begynne å prøve på nr 2 når snuppa er ca 1 år. Begynner å få mannen på gli også. Jeg mener vi bør prioritere barn først. Har tenkt å bygge hus etterhvert, men det synes ikke jeg haster. Vi har nok plass her vi bor foreløpig. Siden jeg har PCO så tør jeg ikke drøye for lenge. Tror ikke vi klarer det på egenhånd siden han har dårlige svømmere også. Vil jo så gjerne at snuppa skal få søsken med ikke altfor mange år mellom. Vi har vært veldig heldige med forsøk og svangerskap denne gangen, men ikke sikkert alt går like bra neste gang. Tør bare ikke ta sjansen. Så deilig at mannen har fått gjort mye oppussing i påska. Ble gjort litt her også så nå er snart alt klart. Bare montere en liten innredning på en liten do så er vi faktisk ferdige. Begynner å bli ferdig med alt til snuppa også. Måtte bare re opp senga hennes i går for å se hvordan det blir. Veldig fint og veldig fornøyd. Nå mangler det bare en liten jente oppi der. He he. Blir veldig rart det her. Den første dagen på kurs lærte jeg ikke så mye nytt egentlig. Var gøy å treffe andre par som er like langt ca som oss da. Vi snakket en del om positive og negative forventninger til det å bli foreldre. Nå til onsdag blir det omvisning på sykehuset og det gleder jeg meg til. Det er den dagen av kurset jeg tror jeg vil lære mest. Skal snakke om fødsel også da. Jeg har lest en del om dette da og føler jeg har litt kontroll på det som skal skje. Er verre med mannen. I går sa jeg at fødselen godt kunne ta 24 timer eller mer og lurte på om han ville jeg skulle ta med noe til han i fødebagen. Fikk til svar at han kom sikkert ikke til å være der hele tida. Han jobber jo mye og er mye opptatt. Har sagt han ikke trenger å være på sykehuset hele tida etter fødsel, men under fødselen skal han være der hele tida. Vet ikke helt hva han tror vi skal gjennom, men måtte jo bare smile litt for meg selv og forklare at ingen vet hvor lang tid det tar så den holdningen funker dårlig. Gleder meg nesten litt til å se hvordan han takler dette. Hi hi;-))))) Det er forresten en ting jordmor sa på kurs som virkelig festet seg hos meg. "Hvis barna har trygghet og kjærlighet så kan du ikke gjøre noe galt". Synes dette var så godt sagt. En er jo usikker og det er mange som har mange "gode" tips de vil dele, men vi må føle oss fram selv og gjøre det vi føler er riktig for vårt barn. Det er vi som kjenner den lille best. For ei lita tøysejente du har i magen som ikke kan få lagt seg riktig vei da. Her har ho ligget med hodet ned i mange uker nå. Nå gleder jeg meg bare til ho synker ned i bekkenet så jeg kan få litt bedre plass til lungene mine. He he. Hva kan de gjøre hvis ho ikke snur seg? Jeg håper ho skjønner det snart. Fortell hvordan det gikk hos jordmor da:-))) Ha en strålende dag vennen min:-)))))) "Bare" 29 dager igjen;-)))))))))) Stoooooor gooood klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-139991839
♥ DAME Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2009 Hehe, ble overrasket over at du var så snar med å svare nå ja )) Ja, det er ikke sikkert vi blir gravide like fort neste gang. Men blir vi ikke gravid på 3. forsøket, da gir vi oss. Vi har jo hund )) Så du har allerede redd sengen også du, hihi. Så langt har ikke jeg kommet. Er nok fordi vi har hund, og det blir så mye hundehår, selv om han ikke får sette sine bein på soverom, bad og kjøkken. Det kommer litt inn på de rommene likevel... Ja, det blir spennende og se hvordan mannen takler en fødsel også. Jeg har sagt til min at føler han for et avbrekk så må han bare gå på gangen en tur og "hente seg inn igjen":) Det var en veldig fin setning det der ja. Vi har så utrolig masse trygghet og kjærlighet og gi at jeg tror dette går meget bra )) Gikk bra hos jordmor i dag, snakket enda mer om fødselen og smertelindring. Jeg hadde visst sukker i urinen denne gangen også Kommer av all saft-isen og sjokoladen jeg spiser. Men det er så vanskelig å la være, buhuu Ellers lå vesla i tverrleie enda. Men jeg var også hos aku i dag, og hun skal prøve med nåler og se om hun snur seg. Ellers fikk jeg time på sykehuset neste mandag. Da skal jeg ta ny UL for og se hvordan hun ligger. Jordmor anbefalte faktisk keisersnitt hvis hun lå med rumpa ned. Men jeg har 3 muligheter nå. Enten snur hun seg plutselig av seg selv, eller så hjelper aku, eller så skal jordmor prøve og snu henne. Så her er det bare å håpe ))) Huh, tenk at vi snart er fødeklar også, hjelpes Synes det egentlig har gått litt fort dette her jeg )) Nei nå værker jeg sånn i ryggen at jeg må legge meg ned Kan jo ikke sitte så lenge om gangen. Føler jeg blir delt i to, huff.. Sender deg min mail adr også jeg )) Blir så koselig å holde kontakten litt etterpå også ))) Selv om vi kanskje har hendene våres fulle med vesla, hehe. Ååååå, gleder meg sånn til å se henne nå )))) Stooooor go`klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-139994944
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 23. april 2009 #4 Del Skrevet 23. april 2009 Surprise surprise;-)))) Hei igjen vennen min:-))))) Godt å høre at det gikk bra hos jordmor. Er det farlig med sukker i urinen hvis ikke det skjer noe annet? Nå er det jo heldigvis ikke lenge igjen da:-)))))))))))))) Skjønner godt det med is og sjokolade. Her har jeg også blitt så sugen på søtt i det siste. Ikke bra for har lagt på meg mer enn det som var planen. Kjipt å gå på vekta nå hos lege og jordmor. Men så lenge alt annet er fint så prøver jeg å ikke bry meg så veldig. Håper mye går av etter fødsel. Så kjedelig at ho ligger i tverrleie enda. Håper det hjelper med aku. Får jo håpe du slipper KS. Tror ikke det er noe særlig. Er redd for at det skal ende med det her. Vil heller ha vanlig fødsel med smerter og det hele. Ikke at det ser sånn ut for ho ligger jo med hodet ned og alt, men ho kan jo finne på å snu seg. Blir jo spennende å høre hva de sier etter du har vært på UL da. Ja tenk at vi snart er fødeklare nå. Synes også det går for fort. Håper ikke det går like fort når ho er kommet ut, men er redd for det. I går var jeg på omvisning på føden her. Ikke veldig koselige rom nei. De har ett rom med badekar, men vet ikke helt om det er noe for meg. Hmmm... Ellers snakket vi mye om fødsel og smertelindring. På sykehuset her bruker de noe som heter Fentanyl i stedet for Petidin. Blir det ille nok prøver jeg det i tillegg til lystgass. Fentanyl gjør ikke barnet og meg sløve sånn som Petidin gjør. Planen er jo å klare meg med lystgass da. He he. Og det kommer selvfølgelig fra ei som ikke har peiling på hva ho skal gjennom. He he. Så kjedelig at du har så mye vondt i ryggen. Kjenner jo livmora presser på her så håper ho snart synker ned i bekkenet mitt. Har jo ikke sånn som deg i det hele tatt. Kan det være fordi ho ligger på tvers??? Ellers nyter jeg sola på sørlandet for tida. Vi gravide blir jo så fort brune så her tenkte jeg å få opparbeidet litt farge før fødselen. Blir jo kjempefort brun i disse dager. He he. Tusen takk for mailadr. Blir jo kjempekoselig å holde litt kontakt etter fødselen også. Får jo sikkert nok å gjøre, men ho må jo sove litt også. Håper jeg. He he. Gleder meg til å høre alt om fødselen din og se bilder av resultatet:-))))) Så har jo økonomien rammet sykehuset her da så nå må jeg ta med bind til meg, bleier, tøy, tepper osv. til tulla vår. Jeg får 5 bleier ett sett tøy og 2 store bind til meg på sykehuset. Det med tøy synes jeg er greit, men litt gjerrig det med bind og bleier. Men sånn er det. Gleder meg bare til vi er kommet hjem igjen etter fødselen jeg. Nå må du ha god bedring med ryggen så håper vi snart jenta deres snur seg med hodet ned:-))) Ha en vidunderlig deilig dag:-)))))))))) Stooooooor god vårklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140002245
♥ DAME Skrevet 27. april 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 27. april 2009 Heiiiii Pysekatten ))))))))) Endelig svar fra meg, huff, skikkelig treg jeg nå Men tenkte jeg like godt kunne vente til i dag fordi jeg skulle på sykehuset. Og det gikk såååå braaaaa )))))))))))))))))))))) Jenta vår ligger med hodet ned, hihi. Men det er jo så rart, for jeg har jo ikke kjent den kokosnøtta mellom bena som alle snakker om, hehe ))) Når det gjelder sukker i urinen, så er det jo det at jeg kan få et stort barn. Men nå har jeg ikke hatt sukker i urinen så lenge, så babyen blir iallefall ikke over 4 kg. Jeg kommer nok til å kreve epidural, har hørt at det er himmelen, selv om fødselen går litt tregere. Men det er jo viktig å få hvilt litt mellom øktene. Men vi får jo først se hvordan det går ))) Ellers har jeg så gruelig vondt i ryggen enda Hun har prøvd å kurere det med aku, men til ingen nytte. Får virkelig bare håpe det forsvinner etter fødselen. Hehe, solte meg uten solkrem i bare 10 min i dag, og magen ble jammen meg litt rød. Så sola er virkelig sterk. Har hørt det er bra å sole seg i 10 uten solkrem for å få vitamin D, og det er visst bra for huden også )) Gleder meg veldig til å veksle bilder med deg )) Og det blir så spennende og se hvem av oss som må i ilden først, hehe )) Jeg har også tatt med bind, bleier og mye annet pikkpakk. Vil egentlig ha mitt eget Ellers gleder jeg meg også til å komme hjem fra føden, skal bli så godt og bli kjent med en ny person og bare nyte stillhet og ro ))) Ellers tror jeg kanskje det var nålene som fikk jenta til å snu seg Begynte jo med nåler for ca 2-3 uker siden, og da satte hun nåler slik at jenta skulle snu seg. Jeg har jo merket at hun er meget aktiv til tider, hehe. Hele magen buuuler jo, haha ))) Går det bra med deg Pysekatten?? Merket noe som tyder på at det nærmer seg ?? )) Ha en flott kveld/dag så lenge, og stoooooooooooor vårklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140021484
♥ DAME Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 2. mai 2009 Venter på pysekatten min jeg )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140042307
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 2. mai 2009 #7 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei Askepottvennen min:-))))))))))))))))))))) Hadde tenkt å svare før, men plutselig så fløy dagene av gårde. He he. Så utrolig bra at jenta di har lagt seg med hodet ned nå. Det er jo ikke godt å si om ho har gjort det selv eller om det var nålene, men nå ligger ho ihvertfall klar. Kokosnøtt??? Her har ho ligget med hodet ned i 10 uker og jeg har heller ikke kjent noe sånn. De så ikke på UL hvor stor ho var da? Under 4 kg er jo ikke så galt da. Jeg tror også vår jente blir på under 4 kg. Jenter vokser dessuten litt tregere på slutten av svangerskapet. Får bare håpe vi ikke går langt over termin. He he. Har hatt litt menssmerter de siste 1-2 ukene så regner med det er modning og at kroppen gjør seg klar. Magen har sunket litt også nå, men tviler på det skjer noe før termin. Veldig kjipt at du har så vondt i ryggen, men er kanskje ikke så rart. Nå er jo babyen så stor at hun presser mot ribbena og det forplanter seg vel i rygg også. Merker lite til det her, men kjenner ho er oppi ribbena her også. Har hatt litt vann i kroppen de siste to dagene så begynner å føle meg som en opphovnet hval nå. He he. Håper ikke jeg hovner helt opp. I dag har jeg kjent at ho hikker for første gang. Det var litt kult å kjenne. Jeg var hos jordmor på torsdag og der sto alt bra til med oss begge. Snakket litt om fødsel, men føler meg igrunn ganske godt forberedt selv om jeg ikke helt vet hva som venter meg. Ho har jo ligget øverst på kurven hele tida, men nå begynte den å skrå litt innover ettersom hun synker ned i bekkenet for å gjøre seg klar til å komme ut. Var på nestsiste kursdag på tirsdag og da snakket vi om fødsel og smertetakling. Det beste er å prøve å puste seg gjennom riene og la kroppen få gjøre det den skal mens du slapper av. Jo mer du anstrenger deg jo lenger blir fødselen. Pust langsomt inn med nesen og ut gjennom munnen. Viktig å beholde roen slik at ikke adrenalinet får slippe til. Ellers er bagen ferdig pakket og huskeliste for siste rest skrevet. Merker jeg blir fortere trøtt nå og orker litt mindre så er godt det nærmer seg slutten av svangerskapet. Håper bare jeg blir mamma nå i mai og at jeg ikke blir gående til juni. Merker du noe tegn på at noe nærmer seg hos deg? Jeg er også så spent på å se hvem av oss som skal først i ilden. He he. Det blir nok deg. Disse bringebærgreiene høres bra ut så det har nok sin virkning skal du se. Har lest litt om det inne på 3 tri også. Mange som prøver det;-))))))))) Ellers er formen bra og jeg koser meg som gravid:-))))))))) Stoooooooor goooooood vårklem fra Pysekatten din:-)))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140043270
♥ DAME Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 4. mai 2009 Heihei vennen min ))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ja nå nærmer det seg fødsel med stormskritt )) Synes egentlig det går veldig fort jeg, hiii... Gleder meg mer enn jeg kvir meg. Har mer fokus på at jeg snart får se gulljenta mi enn all smerten jeg skal igjennom. Og det finnes jo bedøvelse hvis det skulle bli riktig gale Det var bare en kjapp tur da jeg var på UL. De villle bare se om hodet låg ned, så det ble ikke en sånn kose time for å si det sånn, hehe. Tror jeg var inne i ca 5 min.. Jeg har også begynt å få hovne legger, merker det er vann i kroppen nå ja. Men det er jo ikke så lenge igjen til fødsel ) Jeg har også kjent at hun hikker, hihi. Er så artig å kjenne/se de rytmiske bevegelsene. Jeg skal huske dette med pustingen, det er visst veldig viktig har jeg hørt ) Takk for tipset )) Begynt å øve nå allerede jeg, hiii )) Jeg er blitt skikkelig treg når det gjelder bagen, for jeg har NESTEN pakket den ferdig og nå bare utsetter jeg det, huff. Vannet kan jo gå når som helst. MÅ pakke resten i morgen )) Jeg vet ikke om det kan nærme seg fødsel hos meg, men jeg har kjent mer og mer stikking i underlivet, ganske så ubehagelig.... Har du det også ? Tror ikke noen av oss må gå til juni jeg, men det kan man jo aldri vite da, huh Men her får vi se om aku og br.bær.kapsler virker. Hvis det viser seg at fødselen går fortere, at det blir mindre vondt og at livmoren trekker seg fort sammen, da frister det til gjentagelse neste gang også )) Ca 14 dager igjen, gurimalla så fort det egentlig har gått Pysekatten ))))))))))) Stooooooor gooooooo vår/sommer - klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140054801
♥ DAME Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei igjen Pysekatten ))))))))))))))))))))))) En liten oppdatering )) I går var vi hos jordmor. Alt var bra )) Ikke sukker i urinen, blodtrykk flott. Og jeg har "bare" lagt på meg 12 kg )) Meeen, jeg sa at jeg kjenner litt mindre liv nå og trodde det var helt normalt da vesla har mindre plass i magen. Men jammen meg ville hun sende meg til sykehuset for å ta CTG. Satt med ledninger rund magen i ca 45 min. Heldigvis var mannen med Etterpå skulle jeg ta UL, og da fikk vi se snuppa IGJEN )) Da målte han hodeomkrets, lengde på leggben, blodtilførselen til livmor/navlestreng +++. Alt var heeelt flott )) Og hun ble estiminert (riktig skrevet?) til å være 3027 gram, i går da )) Så han regnet med at hun ikke ble mere enn 3400 gram, og det er jo akkurat passe )) Synes det er utrolig bra at de tar det så alvorlig Slapper sånn av nå og det er så godt Går det bra med deg da vennen? Merker du noe spesielt? Nå kan jo ting skje når som helst. Han mente at jeg ikke kom til å føde FØR termin, håper han tar feil. Har veldig lyst å ha henne ut i slutten av neste uke, hehe. Gleder meg sånn til å se/holde henne at jeg holder på å sprekke, hihi. Stoooooooor og goooooood klem så lenge til deg Pysekatten ))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140062933
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 7. mai 2009 #10 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei igjen vennen min:-)))))))))))))))))))))) Så godt å høre at de tok deg så alvorlig. En skal ikke spøke med lite liv. Best å få sjekket at alt er bra med babyen da. Og så bra å høre at alt sto bra til hos jordmor. Det er alltid deilig når alt står så bra til. Du skal se du får en helt perfekt liten jente. Det er jo ca den str jeg også fikk beskjed om på ul i uke 24. Så flink du er som bare har lagt på deg 12 kg. Jeg har nok ikke vært like flink. Opp 17 til nå så er godt ho snart skal ut så vi kan komme oss ut på gåturer. He he. Er det ikke rart å se snuppa på ul nå? Ho er jo blitt så stor nå. He he. Så koselig å få sett ho igjen, ihvertfall når alt står så bra til. Merker ikke noe til mindre liv her ihvertfall. Bare at ho blir sterkere og har mindre plass. I stad da jeg holdt på med middag her så klemte ho så hardt på blæra mi at jeg skrek til. Krøket meg til sofaen og mannen lurte fælt på hva som skjedde. He he. Ellers merker jeg bare litt mensmurringer og at livmora klør. Tror det er modning og at kroppen gjør seg klar til fødsel. Magen har forresten vært helt knallhard i hele natt. Skikkelig kynnere. Våknet hele tiden av det. Legen min tror jo heller ikke jeg kommer til å føde før termin. Er egentlig helt greit for jeg har vært innstilt på overtid hele tida. Men gleder meg til alt er over. Gleder meg helt utrolig og tenker ikke så mye på fødselen. Tar det som det kommer. Lærte forresten på kurset at du skal ha åpne hender hele tiden mens veene pågår. Når du knytter hendene så spenner du fortere hele kroppen. Få mannen til å passe på at de er åpne i tillegg til pustingen. Jeg er så godt som ferdig med bagen nå. Bare lagt i en liten huskeliste til i siste liten. He he. Er så spent på når det skjer. Er så utrolig nysgjerrig på dette jeg skal gjennom. Gleder meg til å få ho opp på brystet og se på ho. Kommer ikke til å gjøre annet på sykehuset. Trenger ihvertfall ikke ta med lesestoff. He he. Veldig godt at du slapper godt av nå. Bare husk å nyte disse siste ukene før ho kommer. Det gjør vi. Bare koser oss før søvnløse netter og bleieskift og veldig masse kos tar over. He he. Ha en fin kveld vennen min og diger klem fra Pysen din:-))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140070397
♥ DAME Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 10. mai 2009 Tittentei Pysekatten ))))))))))))) Ja nå nærmer det seg virkelig, wheee ))))) Tenk, ca 1 uke igjen. Begynner virkelig å krible litt i kroppen nå ))) Dette med vekt synes jeg er litt rart. Sååå mye godterier som jeg har spist, så har jeg bare lagt på meg på magen. Svigerinna mi var tynn som en spiker med vaskebrettmage før hun ble gravid. Hun er nå 24 uker på vei og har ganske stor mage allerede og har lagt seg ut både på hofter, lår, rumpe og armer. Er så rart, for hun lever mye sunnere enn meg Vi er egentlig veldig heldig som får vår/sommer barn, sånn at vi kan gå masse tur før vinteren og mørketiden slår inn for fullt igjen )))) Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker meg ikke så godt ute i kaldt vær I går kveld hadde jeg ganske vonde menssmerter, trodde nesten det var noe på gang. Vet egentlig ikke hvorfor jeg fikk det. Kan det være at det nærner seg fødsel. Klarte iallefall ikke å rette meg helt opp når jeg stod. Huff, mannen litt smånervøs, hehe.... Merker også at jeg må mye oftere på do nå ja. Er det hodet som presser sånn mot blæra? Er iallefall ganske så ubehagelig. Lurer virkelig på om jeg klarer å ha hendene mine åpne når det blir fryktelig vondt under fødselen, hehe. Har lett for å knyte meg. Ellers driver mannen og jobber enda, siste innspurt )) Han gleder seg så utrolig mye. Har kjøpt en sånn babyhawk, så når vi skal på tur så skal han få bære vesla, siden han har så lang rygg, hehe )) Nei nå må jeg legge meg ned på sofaen IGJEN, begynner virkelig å bli lei av sofaen, men jeg har jo ikke noe valg nå. Er alt ellers bra med deg Pysekatten?? Har du fått ALT på plass?? ) Stoooooor og god klem så lenge til Pysekatten min ))))))))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140083754
♥ DAME Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 12. mai 2009 Sååå nyskjerrig Har du født Pysekatten??????????????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140093319
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 12. mai 2009 #13 Del Skrevet 12. mai 2009 Hei vennen min:-))))))))))))) Nå var jeg helt sikker på at du var igang. Var inne sent i går og så du hadde svart og så igjen nå i dag. He he. Spennende tider nå. Her har det ikke skjedd noe nei. Kjennes ikke ut som det skal skje noe heller. Men plutselig... He he. Men jeg er sååååå klar nå. Kjenner ho presser mot ribben og alt jeg har. Skal bli godt å kunne bøye seg normalt igjen. Det eneste jeg kjenner har endret seg i det siste er at jeg er trøtt og slapp hele tida og full av hormoner til tider. Kan bli sur eller gråte for ingenting. Festlig. He he. Kjennes det ut som noe skjer hos deg? Noe som har endret seg? Dette med hvordan en legger på seg er veldig forskjellig. Svigerinna di er sikkert litt som meg. Har spist sunn mat, men i det siste har jeg vært veldig glad i is. Men jeg føler meg igrunn bare flott og gravid så jeg får være litt flink etter fødselen. Er en del som skal bort. He he. Men vi får jo barn på en veldig deilig tid. Ut å trille masse. Håper det hjelper. Jeg er også glad vi får nå. Jeg er ikke så glad i kulda jeg heller. Håper det blir en klar og fin høst. Må jo ut å lufte oss uansett så får bare kle seg. Jeg må også litt oftere på do nå. Vi får mer press på blæra nå som babyen synker nedover. Ikke veldig godt nei. Her jobber også mannen som vanlig. Vet ikke helt hvor mye han blir hjemme når tulla kommer, men han må nok jobbe litt innimellom. Det går nok helt fint det. Tar det litt som det kommer og det er jo snart ferietid likevel. Ellers har vi alt i hus nå til babyen kommer, men alt er ikke helt klart. Er egentlig fort gjort, men vi er litt smålei. He he. Seng, vugge, stelleplass og sånn er jo helt klart så ho kan bare komme. Har du fått pakket ferdig bagen din nå? Jeg håper snart jenta di kommer ut så du kan bli god i ryggen din igjen. Er så utrolig spent på når det skjer noe med oss. Håper vi får noenlunde på likt. He he. Tenker egentlig ikke så mye på fødselen. Drømte i natt at jeg fødte alene hjemme og alt gikk helt greit. Ingen problem. Tar det som et tegn på at jeg er godt forberedt psykisk. He he. Åh, jeg gleder meg sånn til å komme hjem med ho. Se på når ho sover i vugga si og kose, amme, stelle, elske, gå tur og bare bry meg om ho. Kjenner jeg begynner å bli sinnsykt utålmodig her. Ho kommer selvfølgelig når ho er klar, men det føles som jeg aldri kommer til å føde. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. He he, men tar sikkert tid. Typisk meg. Men skal jo ikke klage så lenge vi har det bra begge to. Du må ha en vidunderlig deilig dag vennen min:-))))))))))))))) Her skinner sola og det er fantastisk deilig vårvær. Stooooooor gooooood klem fra Pysekatten din:-)))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140094865
♥ DAME Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 14. mai 2009 Heiiiiii Pysekatten ))))))))))))))) Ånei du, her har det ikke skjedd noenting enda Begynner å bli så lei nå, og lengter sånn etter å se/holde ho Har vært hos aku i dag og stimulert modning o.l. Skal si hun ble aktiv ETTER at hun satte nålene, hun var helt vill )) Håper hun vil ut iløpet av helgen, men tror egentlig ikke det. Kanskje det blir litt over termin på meg, selv om jeg har mye kynnere og stikking nedentil... Her går det også veldig masse is om dagen, hehe. Er helt hekta på saft-is og iskaffe, namnam )) Hva skal du ha å "spise" mens du føder?? Har hørt at man må ha noe energi, så jeg tenkte på sjokoladekjeks og saft, kanskje is også )) Hehe, bagen min mangler litt enda. Skal si jeg har is i magen, hihi. Tenkte å skrive et lite brev til jordmoe om ønsker o.l. for fødselen, men har jo ikke kommet så langt heller. Jeg er så treg av meg :/ Så det gikk greit å føde alene, hehe. Håper vi begge får en drømmefødsel, bortimot iallefall )) Har du forresten blitt mere glemsk nå Pysekatten?? Jeg er blitt litt tullete, men det er jo hormonene sies det )) Her er det så nydelig vær, så jeg blir enda mer gira på at ho skal ploppe ut nå sånn at vi kan begynne å gå på tur, hihi. Jeg har også gitt beskjed om at jeg vil ha besøksforbud de første dagene etter at vi er kommet hjem. Synes du det var strengt av meg? Tror det er hormonene der også. Svigefar er jo innom her hver dag nesten, og nå vil jeg jo bare være alene og sammen med mannen min. Blir så stressa og redd for at jeg plutselig skal få veer når han er her. Er vel litt flau på det området, men vil ikke at svigerfar skal se at vannet går osv... Usjjj I morgen er det 5 dager igjen, wheeee. Nå kan det ikke være lenge igjen Pysekatten. Begynner virkelig å krible nå ja, thihi ))))))) Ha en strålende dag Pysekatten, nå begynner det å bli spennende altså ))))))) Stooooooooor klem til vennen min fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140107131
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 18. mai 2009 #15 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei Askepottvennen min:-)))))))))))) 2 DAGER IGJEN:-))))))))) Skjer det noe? Her skjer det ingenting. Ikke kynnere engang. Bare aktiv baby med sterke armer og ben. He he. Får håpe vi ikke trenger å vente altfor lenge nå. Åh, dette er så spennende. Får jo håpe det hjelper med aku for deg. Hadde du en fin 17 mai i går? Vi koste oss masse. Frokost hos svigers og grillet senere med et godt vennepar. Stille og rolig. Jeg har kjøpt inn kjeks, energidrikk, frukt og vann som jeg skal ha med på føden. Godt å ha noe som gir litt energi, men en kan jo være kvalm også og ikke ha lyst på noe. Mariekjeks skal jeg alltid få ned. He he. Jeg tenkte på å skrive brev til jordmor jeg også, men har istedet gitt mannen klare instrukser og fortalt hva jeg ønsker. Jeg har jo ikke født før så det kan jo endre seg når jeg ligger der. Blir spennende å se. He he. Distre har jeg alltid vært, vet ikke om det er så mye verre nå. Det blir nok verre etter fødselen ihvertfall. He he. Men jeg er blitt fryktelig klumsete. Mister alt på gulvet og griser meg alltid til når jeg spiser mat. Veldig festlig med flekker på magen på alle genserene mine. He he. Er jo hormonene og det at vi tenker på og er veldig opptatt av det vi skal gjennom. Her blir det også besøksforbud den første tiden. Folk kan ringe først ihvertfall og høre om det passer. Men vi ønsker å bli kjent med jenta vår før vi viser ho fram til alle. Jeg vil bli litt trygg på situasjonen vår. De nærmeste er hjertelig velkommen på sykehuset da. Har svigers borti veien, men blitt enige om å høre at det passer før eventuelt besøk. De er ikke sånn at de plutselig står på døra og det er godt. Jeg holder meg bare hjemme for tida. Jeg vil ikke heller ha folk rundt meg når det starter. Er nok som deg på det området der. Jeg kjenner virkelig at det nærmer seg nå. Fryktelig spennende. Har vært litt kvalm de siste dagene og er veldig trøtt hele tida. Gleder meg til alt er over og vi er hjemme igjen. Helt sykt at det kan skje når som helst. Hvordan går det forresten med din far nå? Kan tenke de gleder seg til å treffe lille gullet nå:-))) Du må ha en vidunderlig deilig dag vennen min. Jeg håper vi snart er igang og får en fin opplevelse begge to:-))))))))))))))))))) Stooooooooor god klem fra vennen din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139988488-heiii-pysekatten/#findComment-140121454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå