Gå til innhold

kan de nekte deg å ta med barn på ul??

Anbefalte innlegg

eg skal på ul på fredag 24. og leste i papirene som kom med inkallelsen at barn ikkje skulle vere med. kan de nekte deg det? eg har ikkje barnevakt den dagen og vet at eg ikkje rekker tilbake før barnehagen stenger. eg må ta min 4 år gamle sønn med meg......

Fortsetter under...

Ul er i utgangspunktet en medisinsk undersøkelse der jordmor må konsentrere seg for å ikke misse viktig informasjon om barnet. Jeg forstår godt hvorfor de skriver at de ikke vil ha med søsken på slikt. Men jeg er sikker på at om du forklarer dem på telefon før du kommer at du dessverre ikke finner barnevakt, så vil jeg tro det ok. Men spør på forhånd, da er de nok mer fornøyd med at han er med.

De sier ikke at man ikke skal ha med barn fordi de ikke vil bli forstyrret i arbeidet sitt. Grunnen til at det ikke anbefales på første ultralydundersøkelse, er at de faktisk kan finne avvik hos fosteret, og da er det ofte greit å skåne søskenene for det. Det er ikke bare rosenrøde beskjeder som gis på ultralyd. Syns det er mange vorende mødre som er utrolig egoistiske, og gir utrykk for at de gjør som de vil uansett hva som anbefales. Jeg ville i allefall ikke ha med min tre år gamle datter på ultralyd, av flere grunner, den viktigste grunnen er at det slettes ikke er sikkert at alt er i orden ved undersøkelsen, i tillegg vet jeg at hun ikke kan sitte stille eller holde seg i ro den tiden undersøkelsen varer. Jeg tror jeg enten ville forsøke å flytte ultralydtimen til et tidspunkt hvor sønnen din er i barnehagen, eller sørge for at noen kan se etter han den timen det varer.

Annonse

hei jorunn nr 2

jeg skriver veldig sjeldent her inne.

Men jeg må si ( i tilfelle du be like irritert) at denne anonym som skriver over deg her må være så sinnsykt på jordet for tiden.

Det er helt unødvendig å skrive slike innlegg, annet enn å spy ut av seg eder å galle som denne personen ikke får ut andre steder enn her inne. Det er ikke første gang at noen skriver her inne noe sånnt og sikker ikke den siste.

Ikke tenk mere over det og se på de flotte andre positive og/ eller informative svarene over som du har fått.

Ps alt ordner seg til slutt......

det viser det seg for deg også da de sier at det er helt greit

masse lykke til på ultralyd og håper dere får en fin opplevelse.

Dette er jo riktig gøy å få se den lille tulle rundt der inne :)

stor klem fra meg

tusen takk :D eg forstår heller ikkje vitsen med å vere så negativ. ble ganske nervøs for ul når eg las det inlegget fra anonym, og synest at det var unødvendig og dårlig gjort.

men tusen takk for støtten :D

Hehe...for all del,ikke ta dette negativt opp for det er ikke meningen at noen skal,selv om det sikkert er noen som gjør det...men man skriver jo her for å få flere synspunkter gjør man ikke??Nok en gang var det en som ikke var enig og ga sin mening...enda en gang IKKE lik som alle andre sin og da skal alt være så negativt og man spyr ut eder og galle.Javel,så var ikke det den den samme meningen som andre sin og da er det huffameg.Jeg er enig i at det kanskje ikke var sp ditt(Så dere,jeg var enig også,tenk også på det,ikke bare det dere kaller negativt).

Men spør man,må man forvente både positivt og negativt og litt utenom det man sp om.

Hmm..men jeg må bare si jeg lurer....er det bare det koselige riktige ting som skal skrives da??...ikke hvordan man syns selv.Huff,der kom nok et eksempel på at jeg heller bare ville ha ringt sykehuset med en gang og spurt istedenfor å bli nervøs for at noen skal svare noe som den som spør ikke er enig i.Hva er vitsen med å spørre da,hvis man bare skal forvente positive og riktige svar????

Men for all del ikke ta dette ille opp,bare fordi meningen min er i en litt annen retning.Istedenfor å heller ta til seg ALLE de fine,riktige svarene som kom inn hit,så blir man nervøs av den ene som ikke var som alle de andre.Hvorfor ikke bare overse sånne,og heller bare suge til seg ALLE de fine,supre svarene man fikk istedenfor??

Nå blir det sikkert en diskusjon igjen,det blir gjerne det når noen som ikke er helt korrekt enig sier noe.Nå hagler det antagligvis mot meg...Men der ser du,det ordnet seg bare du ringte sykehuset og spurte...så hadde du sluppet de få ubehagligheter som kommer her inne....SLAPP AV, jeg er enig med deg,ta til deg det..husk det,men man kan ikke forvente at alle er enige og jeg syns ikke det er riktig at bare de som er enige skal få svare...:-) :-)

Håper UL imorgen går superfint og at du får se en aktiv liten han el hun og at alt er superfint :-).Ha en strålende dag :-)

kjære icls

slik jeg leser ditt innlegg, så er du på krigs sti? eller?

jeg vil bare presisere at som du ser så har jeg lagt inn et svar til trådstarter, ikke til deg.

Jeg leser ut fra hennes svar at dette ikke var noe hyggelig, og heller ei et relevant svar.

Det kalles støtte. Det finnes mange måter å si ting på. Jeg mener at man kan skrive en tilbakemelding slik anonym gjør, men at man kan pakke budskapet inn på en helt annen måte.

Jeg reagerer sterkt på at man uroer en person som stiller et ganske vanlig spørsmål (og man ser utfra overskriften at hun er bekymret) så trengs det ikke å "peise på" på en slik måte. Det mener jeg bestemt er unødvendig.

Jeg har ikke behov for et svar på dette fra deg, selv om det er en konkret tilbakemelding på ditt innlegg nå.

Jeg ser at hun har fått støtte og at hun ikke er like urolig. Det synes jeg er hyggelig.

Men for all del bare svar på dette også......... da får du i allefall siste ordet for min del

ha en flott dag

Ja,jeg tenke det vel...men sånn er det.Krigens sti ja,hvis det er sånn du tar det.Helt greit at det ikke er sv til meg.

Jeg bare sv på innlegg som alle andre...:-)

Hmmm,syns også støtten min var tilstedet da jeg også nevner alle de positive tingene også...

Ja,selvfølgelig syns jeg det er synd også at folk blir urolig...aldri hyggelig det,og jeg skrev også at jeg er enig.Men jeg sa bare at hadde man ringt å spurt de som vet helt sikkert hadde man fått det sv man vil også slipper man sånne sv her av noen som sv anderledes enn forventet også slipper man å bli så bekymret når man i en gravid fase kanskje er litt mer nærtagen enn vanlig.

Jeg bryr meg egentlig lite om hva du trenger sv på el ikke....jeg sv generellt og ikke på et enkelt innlegg.

Syns bare det er så synd at folk skal ta ting så negativt så lett...

Er dessverre ikke på krigssti med noen....sv bare min mening,selv om jeg ser ting fra begge sider.

Syns det er fint hun har fått støtte også,men det så du kanskje ikke fra meg.......og jeg sv om jeg vil det har jeg rett på som alle andre.

Det bryr meg heller ikke så veldig om du ikke kommer til å si noe mer heller,for jeg forventer det ikke,så det er helt ok.

Han flott dag og ikke minst tid selv......:-) :-)

Det gjelder alle andre også,og jeg kan være både enig i ting og ikke enig i ting....

Ha en strålende tid :-)

Hei igjen! Nå føler jeg faktisk litt for å forsvare meg litt her! Du spurte om du kan ta med deg barn på ultralyd, og jeg prøvde å forklare hvorfor det ikke nødvendigvis er å anbefale. Jeg skjønner ikke hvor jeg spyr ut eder og galle hen?!? Jeg skrev ikke det fordi jeg ønsket å være bøllete eller noe slikt, men kun å formidle fakta. Ærligtalt folkens, særlig du fra Bergen, gå hjem og les hjemmeleksa di og fordyp deg litt i hva som egentlig foregår på ultralyd før du gir meg inn på denne måten.

Jeg håper for all del at Jorunn fikk fantastiske nyheter på ultralyd i dag.

Lykke til videre!

Hilsen "eder og galle" (:-)

Annonse

Den syns jeg var veldig grei....forstod ikke det sånn at du gjorde dette for å være spydig el ekkel.Det var det jeg mente med at sv anderledes enn alle andre sitt...du sv liksom på en annen måte.

Men jeg forstod hva du mente....selv om jeg forstår at hun også kan bli nervøs...lett det når man er førstegangs.Men jeg tror at man må forvente forskjellige sv når man spør,at folk sv på forskjellige måter uten at ting skal være negativt eller spydig.

Skjønner ikke hvorfor folk skal tro ting er så negativt hele tiden...lese litt mellom linjene og tolk ting litt anderledes....så blir ikke alt negativt.

Håper også hun fikk strålende nyheter...:-)

Ha en strålende helg også Anonym

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...