Gå til innhold

Hvordan får jeg vekk stygge kalkflekker i dusjen? Og hvordan får jeg vekk de brune i do? :S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har ikke du sånn do kost da?? ha wc rens oppi doen å bruk do kosten....da forsvinner det....

i dusjen bruker jeg sånn jif badroms spray...bruker ofte en gammel oppvask kost eller sånn swiffer svamp greier;)

Selvfølgelig har jeg dokost, men jeg kommer ikke overalt med den. Dessuten er det brunt der det renner ned fra sisternen..

Dørene i dusjen er hvite flekker på. Og det går ikke av med noe. Vi har ekstremt hardt vann her. Jif baderom tar det ikke.

Den var litt stygg Ammemor :) en del toaletter får faktisk sånne stygge renner der vannet fra sisternen renne ned. Ikke lett å få vekk men de blir svakere med salmiakkvann. Ellers så er alle disse wc-rensene blitt ganske effektive nå. Mulig det finnes et vidundermiddel, prøv å søke litt på nettet :o) jeg er ikke god på kjerringråd. Kalkflekker i dusjen tror jeg nok du får vekk ved hjelp av showerpower lignende middel :) Men du bør skrubbe med børste eller svamp, er det fliser finnes det en svamp som er helt genial. Kjøpes der du kjøper såper :o)

Annonse

hmm, jeg vasker dusjen med swiffer svamp med jif spray.. er det noe som trengs mer rengjøring så er klor og skurekrem veldig bra.

Når det gjelder doen så heller jeg alltid litt klor ned i selve doskålen og lar det ligget litt før jeg skurer med jif skurekrem med dokosten.

Jeg vasker badet av og til med klor ja.. liker rene lukten etterpå :)

I doen: Bland vann og eddik i en sprayflaske, spray på og la det virke i 5 min. Utrolig effektivt!! Klorin funker også veldig bra!!:)

I dusjen bruker jeg showerpower...

Jeg skrev det på et innlegg lenger nede men skriver det igjen, stål ull tar alt, skrubber dusjen og fliser med jevne mellomrom med dette jeg:)

Stål ull burde alle ha hjemme, det tar alt som ikke vaskemidler tar...:)

Kalk fjerner du med sitronsyre og vann. Sitronsyre er sånn surt som er på f.eks. sure cola-føtter i smågodtposen, og du får kjøpt det på apoteket. Bruk gjerne en skuresvamp (sånne kjøkkensvamper med en grov og en fin side) og gni rundt på flisene eller dusjkabinettet.

Og ang. flekker i do: Klorin tar det meste. Bruk skuresvamp og dynk den i klorin. Skrubb med den grove siden. Hvis du har jordslagmiddel (fås kjøpt på hagesenter), er dette også et vidundermiddel mot det meste :)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...