Gå til innhold

Nettopp tatt på meg styreverv i sameiet, men er gravid i 10. uke. Trenger råd!

Mommom4

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg? Er i 10. uke. Skal jeg ta det opp på første møte i morgen? Er det noe i veien for å sitte i styret mens man er gravid/i fødselspermisjon? Noen som har noen erfaringer?

Det rare var at jeg møtte to av de som er i styret i dag, to menn på 60 +, og da de nevnte at det ble barnehage rundt her - sa jeg "hurra, så bra". De så på meg og sa at jeg som var i styret ikke måtte bli gravid.

Jeg parerte og sa "tror dere ikke jeg takler begge deler"? De svarte "Nei."

Kan være det er sant, men jeg skal på første møte i morgen, og trenger råd mtp hva jeg skal si/ikke si. Føler jeg "skuffer dem" litt med å ha takket ja, og så har jeg blitt gravid (har ikke tenkt det er noe problem, hadde planlagt å bli det om 2-3 mnd, men det skjedde tidligere enn jeg hadde våget håpet på).

Fortsetter under...

Må si at jeg ikke helt ser problemet... Jeg sitter selv med regnskapsansvaret i sameiet og sitter i tillegg i styret. Er selv 31 uker på vei. Er som regel bare noen møter i året med styret i tillegg til Generalforsamlingen. Dugnader skal man jo stille opp på uansett om man sitter i styret eller ei. Har bare gitt beskjed om at jeg må ta litt lettere oppgaver under årets dugnad pga bekkenløsning... Mener at dette ikke er en sak for styret i sameiet at du er gravid. Og så lenge du bare er i uke 10 så er det jo ikke alltid man vil dele graviditeten så tidlig med alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...