barbalib har to fine gutter Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg har begynt å jobbe igjen, og har to timer ammefri hver dag. Jeg veksler mellom å ta timene på morgenen og ettermiddagen, og dermed ammer jeg til ulike tider hver dag. Er det noen som vet hva dette har å si for produksjonen? Går den helt i surr? Bør jeg legge opp til at dagene blir mest mulig like? Jeg har forsøkt å pumpe litt på jobben, men vil jo helst bruke ammefri til å ha ekstra tid hjemme ... Jeg kan jo legge til at sønnen min er syv måneder og får tre måltider med grøt eller grønnsaker om dagen, så han skal jo ikke ha like mye melk som før.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 jeg begynte å jobbe mye senere enn deg, men sånn har jeg gjort det: ammer om morgnen (ca kl.6-7) ammer ca kl 15 ammer før natta. da får jeg spredd ammingene pent utover dagen, ser ut til at det har gått bra med melkeproduksjonen. de to første måltidene er fulle puppemåltider. det siste en time etter grøt. på den måten får hun i seg masse morsmelk.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Jeg jobber ikke, er hjemme med ungene. Lillemann har fra han var rundt året (eller kanskje 15 mnd) spist svært uregelmessig - han er selvregulert. Jeg har aldri slitt med melkeproduksjonen selv om det har vært veldig varierende fra dag til dag hvor mye og ofte han vil ha. Det eneste jeg merker er at etter en dag eller to med lite amming, så reduseres mengden noe - og når han da plutselig vil ha mer, da er ikke puppene så fulle som han vil ha dem, og har suger oftere og er litt misfornøyd med at det er litt for lite. Så blir det nok igjen, og karusellen går. Dette er ikke noe problem, bare en betraktning av realiteten ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå