lilleღpersille Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hva gjør jeg? Noen gode råd trengs! Ser de er mest rundt vasken på kjøkkenbenken og inni et matskap.
lisje marthemora Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 http://www.skadedyr.no/maur/bekjempe-maur-jordmaur-sukkermaur-lasius-niger.html hadde nok ringt hit
lilleღpersille Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 Oj, er det så ille at vi må ha slik hjelp? Trodde sukkermauren var "uskyldig" jeg. Ingenting som jeg kan gjøre selv?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Jo det er ting du kan gjera sjav. Kjøp ei tube som er til sukkermaur. Du tar litt på ein tallerk eller ein pappbit og setter det fram, sukkermauren trur det er mat og tar det med tilbake til tuva og dermed utrydder du heile tuva med ein gong. Eg hadde ein slik tube her men fant den ikkje nå. Hadde for eit par år tilbake men fikk tatt det med ein gong og det gjekk ikkje mange dagane før det var borte her. Var nok ikkej så stor og etablert hos meg. Men detta får du kjøpt i byggevare butikkar feks. Trenger ikkje leige inn eit heilt kvalaeri for å få vekk sukkermaur....
Gjest Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Vi hadde samme problemmet som deg dessverre,er skikkelig pyton selv om de er harmløse. Ble anbefalt et middel som heter Nippon(mener det skrives sånn),etter det har vi ikke hatt sukkermaur inn:) De tar med seg middelet(som er søtt) tilbake til tua så alle dør. Iår har vi ikke hatt en maur inne som vi har sett. mener vi kjøpte det på en byggevarebutikk.
lilleღpersille Skrevet 20. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2009 Takk skal dere ha! Da skal jeg se å få skaffet noe slikt middel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå