Agehya Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Aner ikke om jeg er på rett plass nå, men prøver meg. Ble visst litt langt også. Har en jente på 4 som sliter en del med hoste om vinteren. Mye hoste om natta og spesielt etter anstrengelser. Om hun er inne om dagene, er hun som regel i fon form. Problemet begynner når hun er ute. I verste fall begynner hosten etter 10 min lek i snøen, og hun trekker seg bort og setter seg ned. Bare hoster og klarer ikke følge leken. Har også hendt at hun hoster til hun kaster opp. Har turer til legen hver vinter, men blir sendt hjem med efedrin og beskjed om at det ligger i øvre luftveier. For noen uker siden var vi ute på tur på søndagen. Ble noe hoste på natta, men formen var fin. På mandagen var hun på tur med barnehagen, og jeg hørte hosten med en gang jeg hentet henne. Hun hadde da hostet lett i en times tid. Hjemme tok det seg opp, og hun kastet opp 5-6 ganger den ettermiddagen. Hostet rett og slett til hun brekte seg. Natta var veeeldig urolig med hoste og tung pust. Virket stresset rett og slett. Dagen etter var vi hos lege, og da var hun selvfølgelig i tipp topp form. Men nå var det første gang han nevnte astma. Jeg har tenkt tanken selv, siden hun har noe atopisk eksem. Hun er som regel helt fin i perioden mai-sept.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Det kan vel bare en barnelege ev. spesialist svare på. Men det hørtes jo litt ut som astmasymptomer da. Jeg ville bedt om en henvisning til barneklinikken hadde jeg vært deg. Hvis legen nøler med dette, kan du prøve å gå gjennom hs. Lillebror (20 mnd) har også atopisk eksem og legen nevnte mulighet for astma etter flere legetimer for ham der jeg klaget på nattehoste. Hostesaft hjalp ikke noe og nattehosten tok aldri slutt. Lillebror ble henvist til barneklinikken i januar. Vi venter enda på time. Hs har ringt idag og purret og de skulle sette opp en time. Men lillebror kollapset i vinter og ble lagt inn på sykehuset, der fikk han diagnosen og behandlingskjema og jeg fikk svar på noen få ting som jeg lurte på.
Agehya Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2009 Vi skal til lege i morgen og ta allergiprøver. Han ville begynner der, og så skulle jeg tenke litt på om jeg ville henvises videre. Men jeg har bestemt meg for at hun skal videre. Orker ikke en ny vinter slik. På en måte håper jeg at det er litt ventetid, for nå går vi inn i de mnd som hun er frisk. Burde vel kanskje ventet til det ble kjøligere igjen, men da kommer vi vel ikke til. Himmel så vanskelig det skal være!
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Ja det er ikke lett. Nå har lillebror fått time til røntgen av lungene. Er spent på om vi får svar på noe da, eller om jeg må vente i nok 4 mnd på time hos en spesialist. Er det astma trodde jeg de ville se med de undersøkelsene likevel. Men skal ikke si det sikkert. Lillebror sliter enda, selv om det er vår. Håper du får svar på en del når de tar allergiprøver!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå