Gå til innhold

Hva slags symptomer har dere nå?

Anbefalte innlegg

La oss ta en liten status :)

Jeg merker at ting begynner å skje nå. Har strekkesmerter på begge sider (en side av gangen) innimellom og vedvarende mensliknende smerter. Hvis jeg lener meg f.eks mot en vask og får kanten inn der, så merker jeg at jeg er hoven og øm. Dette er nok helt normalt, men greit å høre hvordan dere har det.

Fortsetter under...

Jeg kaster opp, ligger med intravenøst flere timer om dagen og bruker zofran. Ellers har brystene vokst en del. Jeg har tapt 7 kg, så mer innhul enn noe anna egentlig. Men merker at det er ømt på sidene.

Er 11+1 i dag.

ikke så mange.. jeg 9+3.. Jeg er mye sulten, men litt mindre sugen i det siste, jeg eier ikke energi og blir fort trøtt og sliten, må sove i løpet av dagen ellers fungerer jeg ikke, jeg begynner å grine i situasjner jeg ikke ville grått til vanlig, fks jeg er mer sårbar ovenfår min datter, blir mer leiv meg og sliten av å være småbarnsmor.. men slipper unna hissigdelen, det har jeg ikke merket noe til. Av og til klarer jeg ikke å se dagsnytt, hulkgriner. ja, ja), bryster blitt bittelitt større (men fortsatt altfor små ;), oppblåst og lagt på meg rundt livet og overalt egentlig, føler meg ekkel, må tisse ofte(trodde dette var vanlgi helt i begynnelsen og slutten, men begynt nå.)

Jeg er 10+4 i dag, og har nesten ingen symptomer enda... Det bekymrer meg litt, men har skjønt at det ikke bare er meg som har lite/ingen symptomer. Mulig jeg nå kan kjenne en mini-utbuling av livmora over skambenet... Men vet egentlig ikke om det er den. Om en uke skal jeg til legen for min 2. kontroll, håper å få høre hjertelyden da. Og neste uke skal jeg også på ultralyd... Spennende! Som legen min sa til meg på første kontroll: "Det her går bra!" og hun mente at å tro at det gikk bra måtte være utgangspunktet for alle... Så da får jeg bare prøve å tro det inntil videre. Men nå skjønner jeg i hvertfall hvorfor noen kan gå gravid i 3 måneder ute å skjønne det.

Synes synd på deg som er veldig dårlig, men du får vel god oppfølging. Får håpe formen bedrer seg snart!

Jeg er fryktelig trett. Pleier å ta en hvil i ca 3-4 tiden hver dag. Og er egentlig trøtt resten av kvelden. Føler jeg fungerer dårlig på kveldstid. Merker bare det å gjøre husarbeid o.l. føles ekstra tungt. Blir mye fortere sliten en før. Føler meg endel svimmel på kvelden og. Og så har jeg blitt litt glemsk. Heldigvis kommer jeg på det igjen, men nesten som jeg plutselig bare detter ut.

Tar lett til tårene, og merker at kroppen er stappfull av hormoner. Blir fort irritert og. Stakkars min kjære mann, tror ikke jeg er den letteste personen å forholde seg til med alle disse humørsvingningene mine:( Håper kreftene kommer tilbake, og at jeg blir meg selv igjen i andre trimester.

Annonse

Jeg er 9+4, og vurderer å flagge i dag.. Ikke kvalm! :-) Kasta opp hver dag i en mnd, må innrømme at jeg er litt lei akkurat det! Men skjønner selvsagt at det er verdt det! Ellers har jeg ømme bryster, kommer og går litt, egentlig. De har forandra seg utseendemessig. Og magen er oppblåst, men det er jo ikke så rart.. Hva er fordøyelse, lissom! ;-) Ellers litt trøtt og vanskelig å ha med å gjøre på hjemmebane til tider, mye følelser! Gleder meg sååå til 2. trimester. UL på torsdag, hurra! :-)

Jeg er nå 9+3, og er fortsatt kvalm nesten hele dagen... Har vært det siden uke 7. Kaster ikke opp da, men gleder meg veldig til kvalmen skal gå over, husker nesten ikke hvordan det er å ikke være kvalm...! Har ikke noe særlig andre symptomer egentlig, har litt ømme brystvorter, og blir litt fort sliten, innimellom litt stikking på begge sider, samt veldig oppblåst, men ikke noe spesielt utover det. Tror jeg skal ta ultralyd uke 10, gleder meg til å se hva som er der inne, at hjertet slår etc :)

Jeg har ingen andre symptomer enn kvalme. Var ekstremt kvalm med oppkast forrige uke, er bare småkvalm nå. (9 uker i dag) Ser fram til at kvalmen blir helt borte, slik at jeg kan jobbe litt igjen, savner jobben min.

Har veldig sympati for deg Trappetrollet..... God bedring!

Jeg er 12+1 og er fortsatt veldig kvalm, selv om dagene er veldig ulike, Ellers så har jeg fortsatt litt ømme bryster. Og jeg går opp til 4 ganger på do på natten, noe som er fryktelig irriterende. Kan nesten ikke drikke noe på kveldstid. Men det er liksom da jeg blir tørst. På dagtid er jeg bare kvalm.

Det stikker og river hver gang jeg nyser, og så tar jeg veldig lett til tårene.

Jeg er så GLAD jeg har symptomer. Er 9+2.

Akkurat nå vurderer jeg om jeg snart må kaste opp;-)

Trøtt og sliten.

Uren hud og tykk rundt magen.

SULTEN som en ulv.

Er bare så glad. Kaster opp med glede.

Har ikke vært kvalm en eneste dag og er glad for det :)

Ellers er jeg usigelig trøtt til tider, litt frysen, og veldig hormonell (stakkars sambo :)). Kjenner også at det river litt nedi lyskeområdet av og til, spesielt når jeg reiser meg fort opp. Null energi, oppblåst som en ballong, småkviser spesielt i pannen og på brystet/ryggen, og noen nydelige blodårer som kveiler seg rundt på puppene :/

Og suuuullten!!

10+5 idag! :)

Annonse

Er 9+4 idag og er tidvis kvalm, mest om kvelden. Er og endel kveldstrøtt men ikke langt på nær så trøtt som sist jeg var gravid!! Har og lite energi!

Ellers har jeg og litt stikkinger i lysken, men det er så kortvarig om gangen at det nesten ikke er merkbart:)

Koser meg, men hadde vært deilig med litt mer energi og mindre kvalme!!

Dytter litt på denne jeg.. :)

Hvordan føler dere dere nå?

Jeg er nå 11+1. Nå går det plutselig 2-3 dager hvor jeg nesten ikke kjenner noe også plutselig i dårligere form. Brystvortene har begynt å verke (ikke bare selve brystet som tidligere). Ellers fortsatt ganske trøtt.. Merket litt vondt i hoftene og stikkinger nedover i bena etter en lang kursdag.. Håper ikke det er starten på ordetlig bekkenløsning? :( Har ikke kjent noe i ettertid da.

hei!

jeg er 10+2 i dag, og har nå vært sykemeldt i 5uker pga. kvalme og oppkast.spyr flere ganger om dagen, begynner å bli lei av det, men men, er jo litt glad for å ha noen symptomer, har bare bitte litt vondt i puppene innimellom, men de har ikke vokst noe ennå:(

Jeg er 12+2, og gleder meg over at energien er på vei tilbake, det løsna forrige uke, og nå har jeg begynt å trene litt igjen. Er fortsatt trøttere enn vanlig og litt kvalm enkelte kvelder, men det ser ut til å bedre seg.

Jeg kjenner også strekking nederst i magen og mensliknende smerter, og huden. Kvisene tyter ut... Og hisser meg fortere opp enn vanlig.

Magen og fordøyelsen har lenge levd sitt eget liv, men også det er litt bedre nå, sjøl om jeg er temmelig oppblåst om kveldene. Kulen på magen som før var bare luft har fått en annen form, litt ubehagelig å ligge på magen om natta faktisk-)

hei..

jeg er 13+0 og er fortsatt forferdelig kvalm. Spyr flere ganger om dagen og idag måtte jeg reise hjem fra jobb. føler liksom at det snart bør slippe taket nå, har jo spydd i 2 mnd og det er mer enn jeg orker kjenner jeg. er fryktlig sliten om dagen og orker lite, tungt å være på jobben, men prøver så godt jeg kan. ellers har jeg ømme bryst, kjenner at livmoren strekker seg og magen stikker ut, spesielt mye utover dagen. Må ikke tisse like ofte som før og det er deilig da.

ellers lever følelsene sitt eget liv da, gjør mye rart jeg vanligvis ikke ville gjort og jeg gråter mer enn normalt.....

Jeg er 11+2 i dag, og tror jeg har blitt litt mindre kvalm nå. Har ikke vært veldig mye kvalm, har som regel kvalt kvalmen med mariekjeks i senga før jeg står opp! Ellers er jeg (fortsatt) veldig trøtt, og tar gjerne en liten lur på dagtid om jeg får muligheten. Og så har magen begynt å ese utover, og jeg som er veldig tynn lurer på om jeg klarer å skjule graviditeten så mye lengre siden alle som kjenner meg kan se at jeg har begynt å få antydning til mage (stor genser på jobb i dag)! Men vekta mi har ikke gått noe opp og er ca på samme nivå som før jeg ble gravid.

• 2 uker senere...

Dytter litt på den jeg..

Er fortsatt kjempetrøtt.. 13+4 nå.

Ellers merker jeg stikkinger og vondter hvis jeg reiser meg raskt fra sofaen. Vondt rundt halebenet og litt vondt i korsryggen siste tiden.. Ble litt deppa når jeg trente på lørdag.. Følte meg elendig.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...