Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er gravid... men skal ta røntgen av overkroppen i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er vanlig røntgen du skal ta og ikke ultralyd eller sånn, så tror jeg de anbefaler at du ikke er gravid, for å si det sånn.

Vet at ei venninne av meg som nettopp hadde funnet ut at hun var gravid ble anbefalt å avvente med røntgenundersøkelsen hvis den ikke var absolutt nødvendig.

Ring og hør med de da vel? :-)

Skrevet

Du skal ikke ta røngten om du er gravid MEN jeg tok røngten av nakken når jeg var ca en uke på vei, visste ikke at jeg var gravid på tidspunktet jeg tok bildene. Fikk litt angst etterpå men det viste seg å gå helt fint :-) tror kankje ikke det er så skadelig om en er veldig kort på vei. Om du er usikker på om du er gravid, ta en test før du drar da vel.

Skrevet

Synes det er en svak-svak-svak rød stripe... ønsketenking? Eller skinner det litt igjenom der stripen skal være.. ?

Skrevet

hehe, hos meg var streken også veeldig svak første gang jeg testa, så var litt i tvil selv..Men, en strek er en strek var d jeg fikk høre, og sannelig var ikke streken mye tydeligere et par dager senere! Lykke til=)

Skrevet

Røntgen bør vente om det ikke er veldig nødvendig. Jeg tok røntgen 2 uker før termin, men det var for å se om bekken var stort nok til å føde seteleie! M andre ord _veldig_ nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...