_luna_85 Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hei! Lurer på om det er noen her inne som vet når man egentlig kan bli gravid etter en avsluttet Roaccutane-kur? har hørt og lest alt mellom 1, 2, 6 mnd og opp til ett år. vet ikke hva jeg skal tro på? noen som vet? setter stoooor pris på svar=)
Helene - med lillegutt i magen Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Du skriver Roaccutane, men jeg antar du mener Roaccutan, altså retinoid til behandling av akne. Har lest litt på www.felleskatalogen.no, som gir god informasjon om preparatet. Det står ikke spesifikt (så vidt jeg kan se) om hvor lenge man bør vente med graviditet etter at kuren er avsluttet. Det står imidlertid at kvinnen må benytte seg av prevansjon 1 måned etter at behandlingen er avsluttet. Jeg tolker det dithen at en graviditet ikke er kontraindusert på dette tidspunktet. Likevel ville jeg absolutt tatt kontakt med fastlege eller evt. annet kvalifisert helsepersonell for å få et skikkelig svar. Roaccutan gir ifølge felleskatalogen stor risiko for alvorlige fosterskader, så her er det nok lurt å ikke ta noen sjanser. Masse lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå