Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Vi ser på hus for tiden og har funnet et veldig fint hus. "Problemet" er at tomten er 415 m2. Parkering er i gata. Det er litt plen på baksiden av huset og ei lekestue. Det er ikke sikkert det lar seg gjøre å få til parkering på tomta. Det er visst mulig å få kjøpt nabotomta på ca 500 m2, men den skal de sikkert ha mer for enn vi har mulighet for å gi. Hadde dere vurdert et hus med så liten tomt? Vi har barn som er under 2 år og hadde tenkt at hun skulle ha litt lekeplass da. Men det er som sagt noe gressplen bak og på siden av huset.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Ville ha undersøkt prisen for nabotomten, om om det var blodpris på den, ville jeg ikke ha vurdert det en gang.. Vi har ca 900 kvm tomt, og det er for lite, syns jeg.. Dessuten har vi naboene altfor tett inntil, men det er en annen historie!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Naboene ligger ikke tett inntil, så det er positivt. Går mest på lekeplass og parkeringsmuligheter. Til å være så liten tomt så kunne det vært verre.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg er vokst opp på landet, og er vant til STORE tomter, så å bo i et byggefelt kjennes litt klautrofobisk ut.. Hvis du liker huset i seg selv, så går for det, litt hage er jo bedre enn ingenting, og greit å begynne med, for den skal jo taes vare på! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Det er ikke byggefelt egentlig. Vi har nå hus vi skal selge og her har vi 1.6 mål tomt. Det kan egentlig være i meste laget noen ganger. Regner med at tomten nok er litt dyr for huset har stått i over 1 år selv om det er veldig fint. Regner med at det er tomten som er ankepunktet for de fleste. Sånn ser det ut forresten: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=12591698 HI
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Det hadde jeg aldri verden kjøpt. Det er jo ikke tomt engang. For meg er det hvertfall et must å ha plass til mine egne eiendeler på min egen tomt. Å måtte parkerer på veien er taalentløst.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Syns det så veldig greit ut, pent hus, og tomta så ikke så verst ut. Klart det er et minus å måtte parkere ved veien, særlig på vinteren med tanke på brøyting o.l., så jeg ville absolutt hørt på pris på nabotomt..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Er veldig skeptisk jeg også. Ringer megler i formiddag og hører hvordan det ligger an i forhold til nabotomten og om det er mulig å lage til egen parkering på tomta. Det blir ikke aktuelt om det ikke lar seg gjøre å få til parkering på egen tomt. Men dersom det er det blir jeg litt usikker... Sukk. Likte huset så godt. Du som minte meg på brøytekanter på vinteren: Takk! Det tenkte jeg ikke på. HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Hmm finnes det virkelig ikke mulighet til å lage biloppstillingsplass på tomten? Her jeg bor er det helt vanlig med tomter på 4-600 kvm. Og naboen bygger på omtrent det dere har sett på, og han har to biloppstillingsplasser på tomten??? Kanskje lurt å se på muligheten rundt det. Ellers er det ikke så ille å ha små tomter, så lenge det finnes lekeplasser el.l i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Ringte megler og naboen ville visst ha 400 000 for tomta. Mulig han hadde myknet litt nå for det var tidlig i prosessen og huset har stått ute nå i over 1 år. Megler regnet med at det var pga tomta at huset ikke var solgt. Megler sa også at tomta gikk "ut i veien", altså at når bilene var parkert inntil muren så stod de på tomta. Tror jeg skal ta å gå en tur forbi der en dag. Kanskje det rett og slett går an å rive muren og lage parkeringsmulighet og sette opp nytt gjerne. Liker huset veldig godt og ligger i et fint område. Veien forbi er gjennomkjøring forbudt. Dessuten er det to minutter unna venninna mi og bestevenninnen til jenta mi. Kanskje man kan få presset prisen litt også siden det har ligget ute så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå