Gjest ~Xmas08~ Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Med førstemann begynte jeg med flaske + pupp fra 2mnd fordi det var mye snakk om "har du nok", "du ammer jo hele tia", osv fra slekt og hs. Hs sa at han gikk opp lite og at jeg kunne godt gi litt ekstra..og jeg visste ikke bedre og var usikker (om økedager o.l.) Så jeg føler at de ødela litt for meg ang fullamming.. :/ Derfor har jeg ikke bukka under for samme snakket denne gang og er kjempestolt av meg selv :-D Men nå skal jeg altså å veie henne når hun er 4mnd fordi jeg har lyst. Hun var 61,5cm og 5640g på 3mndkontroll, hvor mye bør de sånn ca ha gådd opp i uka når de er på den alderen med kun pupp? Er redd jeg skal bli påvirka av de på hs om å gi litt ekstra tillegg hvis de mener hun har gått lite opp...Jeg vil ikke begynne med flaske,fullammer enda. Takk for svar:)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Her er en av de nye kurvene fra WHO som skal gjelde nå (selv om ikke alle steder har oppdatert seg): http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfa_girls_p_0_6.pdf Om hun skal følge sin egen kurve bør hun veie rundt 6100 g (om jeg klarer å følge strekene riktig her, du kan jo se på det selv også). Det er økning på ca. 125 g/uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå