Gå til innhold

Når bestemte dere navnet til barnet? I magen eller når dere møtte han/henne?

Anbefalte innlegg

Vår første fikk navn da jeg fikk han i armene- veldig rart, med en gang jeg så han, 'visste' jeg at han het Oscar, selv om vi hadde ebstemt Nicolai for flere mnd siden, og mannen min var enig.. Vi hadde ikke vurdert Oscar før det- men vi er superfornøyde!

Med jenta bestemte vi navnet før vi begynte å prøve engang, og det passer perfekt til henne!

Hva med dere andre?

Fortsetter under...

Førstemann er valgt av bestefaren. Han var syk på det tidspunktet og ønsket ett kort navn han kunne uttale. Hun kunne sikkert het mye annet men sånn ble det.

Nr 2 sleit vi veldig med. Både min fam og mannen min sin blandet seg oppe i valget og mente en hel del. Vi hadde 3 navn og på en natt drømte både mannen min og jeg at vi skulle få en Andreas. Men vi ble aldri helt fortrolig med det og sambo var HELT satt på at han skulle hete Theodor. Jeg var ikke helt med men bestemte meg for at han skulle får velge. Da han kom ut synes jeg han lignet på en Tobias og hadde så lyst til å bytte. Jeg klarte bare ikke si det for sambo ringte til alle og sa ENDELIG var theodor her. Jeg sleit med navnet i noen måneder så vokste han av seg "Tobias-trekkene" og ble en Theodor!!!

Denne gangen skal vi ha 2 jente og 2 guttenavn og titte når han kommer ut. Det jeg synes det ligner på er navnet det kommer til å bli. Endelig min tur til å velge =)

Nr 1 var bestemt på forhånd. Hun er oppkalt etter bestemor, og passet navnet sitt da hun kom. Nr 2 passet ikke til å hete det vi hadde tenkt. Da jeg så henne, tenkte jeg "Nei, du må hete noe annet." Så måtte vi tenke nytt.

Førstemann fikk nesten ikke navn før etter flere måneder, fordi vi sto mellom to ganske forskjellige navn og ville "vente å se" hva han passet. Men et spedbarn har jo ingen personlighet, og det er jo nesten umulig å se hva som "passer" eller ikke passer.

Denne gangen skal det være klart før hun blir født, og ingen ombestemming tillatt! :-D

Annonse

Vi visste ikke kjønnet,så vi hadde både jente og guttenavn klart.

Jeg hadde på følelsen at det var en gutt,men ut kom ei nydelig lita jente.

Hun passet ikke til navnet i det hele tatt!

Da var det bare å komme med forslag til hva som passet og sånn fant vi fort et navn som passet perfekt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...