Gå til innhold

Løs mage av Nutramigen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med at babyen får løs mage av Nutramigen?

Da hun fikk Nan hadde hun avføring max 1 gang daglig, nå er det ved hver eneste mating, altså 6 ggr i døgnet. Rumpa er full av bleieutslett som følge av dette, og er vanskelig å bli kvitt siden det stadig er avføring der selv om vi skifter med en gang...

Hun er bare 6mnd så kan ikke gå over til andre melkealternativer heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille til meg får hardere mage av Nutramigen AA. Men dette er sikkert individuelt. Vi må ha malt i flaskene og gi ham svisker. Før han begynte med N AA bæsja han ved hvert stell. Kjøp en stellekrem med sink i. Sink lager en barriere mellom avf. og huden slik at huden ikke blir irritert av avf. Ellers så får man kjøpt egne barrierekremer på apoteket.

Skrevet

Er N AA den fra 6mnd alder? Og var det vanlig N du brukte da det var avføring ved hvert stell? Er jo mest vanlig å bli hard i magen av mme og ikke motsatt..

Har prøvd x antall ting for dette utslettet, vart i snart 2mnd så begynner å bli litt sliten av dette kan du si :) prøvd zink, inotyol, krystallfiolett, canesten, fucidin, lange perioder uten bleie, variasjon av bleietyper, stell med kun vann og litt babyolje, sjelden bading.. Det kommer og går, men helt borte blir det ikke.. Hadde aldri bleieutslett før vi begynte med Nutramigenen og fikk disse hyppige avføringene.

Skrevet

Den Nutramigen AA som vi bruker er helt ny og kan brukes fra fødselen av. Den er dyrere. 585,- men er for barn som er veldig allergiske i motsetning til den "vanlige" som er for barn som ikke er fullt så allergiske ettersom jeg har forstått det. Hmmm...så rart med det bleieutslettet. Kanskje du også kan ringe legen din og be om å få den AA typen til barnet ditt? Kanskje det hjelper på den løse avf?

Skrevet

Når han hadde avf. ved hvert stell så brukte vi Collett. Det var før vi visste om allergiene. Da vi gikk over til N AA ble det hard mage. :o)

Skrevet

VI begynte ikke med Nutramigen før gutten vår var 8 måneder. Han ble fullammet frem til 6 måneder for så å starte med fast føde uten melkeprotein. Han var da alltid hard i magen. Da vi startet med Nutramigen 2 morgen og kveld opplevde vi at han ble normal i magen. Med en gang var de fri for Nutramigen 2 på apoteket og vi fikk da Nutramigen 1. Da ble han hard i magen igjen. Så jeg tror det er probiotikaen i nr 2 som gjør vår gutt bra i magen. Kanskje dere kan prøve å bytte over til nr1? Den er uten probiotika.

Skrevet

Petrine: Mens du fullammet holdt du deg una alt av melk?

Skrevet

Er Nutramigen 1 vi bruker, den fra fødsel av. Har igjen en boks så tenkte å prøve nr 2 etter det..

Mens jeg fortsatt ammet hadde hun ingen reaksjoner selv om jeg spiste helt vanlig, inkl melk og egg. Magen fungerte fint frem til Nutramigen..

Har dere testet disse små for allergi eller er det kun ut fra eliminasjon/provokasjonsmetoden?

Skrevet

Han til mag er prikktestet. Hvis jeg får i meg egg, melk eller soya ved ett uhell så reagerer han med utslett, skriking, vondt i magen og sprutbrekninger. Jeg ammer ham morgen og kveld, og det er nok til at han blir helt tullete hvis jeg får i meg noe han ikke tåler.

Hvis magen fungerte fint frem til N så tenker jeg kanskje at det er slik magen er nå som er normalt for din baby? Og at slik magen var når du ammet ham ikke var normalt? Siden du spiste ting han reagerte på mens du ammet?

Skrevet

Hmm, jeg tenker motsatt jeg da:) at det må være N hun blir løs i magen av siden hun ikke hadde noen plager mens jeg ammet.. Måtte over på mme (nan) i tillegg til mm da hun la på seg for lite og etter 1 mnds bruk med nan kom reaksjonen i form av kolikksmerter og uro, noen andre plager hadde hun ikke.. Syns det er rart hvis det er løs mage som er hennes normale mønster når hun hadde normal avføring de første 4mnd? eller? Og hun reagerte ikke da jeg ammet, først etter ukers bruk med nan problemet kom..

Skrevet

Ja, jeg holder meg unna alt av kumelkproteiner. Starta med Nutramigen for å venne han til smaken sånn at han har et melkealternativ når det er slutt på morsmelk.

Han ble prikktesta da han var åtte måneder og da fikk vi avdekket flere andre allergier i tillegg til melk. Så har en kjedelig diett for tida..

Skrevet

Du får prøve med Nutramigen nummer 2 å se om det blir bedre.

Er det kumelkproteinallergi hun har, eller intoleranse?

Skrevet

Ja, prøv N 2 med sånn probiotikagreier. Er det samme som er i biolaen det. Såne melkesyrebakterier. Har vært mye diskusjon om at dette er tilsatt N 2 siden det ikke er nok forskning rundt det, men man har jo ikke så mye valg med så allergiske barn... :o( Hørte om ei til i dag som har hatt bleieutslett siden hun begynte med Nutramigen til ungen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...