Gå til innhold

Noen som kan dette med sykemelding???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke lov å bruke egenmeldinger eller permisjon når jeg er til legen i forbinnelse med IVF. Jeg har derfor fått sykemelding for en dag hver gang jeg er der (er langt å kjøre så det tar en hel dag). Men nå lurer jeg på hvordan blir det når jeg har gjort det i ett år? Er det sånn at en må jobbe tre måneder mellom hver gang en er sykemeldt selv om det bare er en dag eller to dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er først når du har vært sammenhengende sykemeldt i et år at dette kan være et problem.

Å være sykmeldt for en dag av gangen av og til er helt uproblematisk. Du behøver ikke ha tre måneder mellom hver sykmelding.

Skrevet

Men, jeg kan ikke skjønne at du ikke får LOV til å bruke egenmelding? Så lenge du har egenmeldinger til gode er det vel ingen som har noe med hva du bruker den til? Systemet med egenmeldinger er jo basert på tillit, og du skal jo bruke den til noe jeg absolutt mener er innenfor det som er ment...

Men, når du får sykemelding av legen så er det jo ikke noe problem :-)

Skrevet

Jobben min sier at dette er planlagt fravær og det kan ikke egenmeldinger brukes til sier de. Men er litt slitsomt med disse sykemeldingene for jeg må diskutere litt for å få det, for de har aldri vært med på at de har måttet gi det før. (dette gjelder kontroller, insemenering o.l.regner med jeg får det uten diskusjon når det er egguthenting)

Skrevet

Heisann

Legen min har lovet meg at jeg skal få sykemelding i rugeperioden (2uker). Dette blir mitt 3. ICSI forsøk (siste) og hun har gitt meg full støtte på dette.

Lykketil.

1.ICSI - 1 emb - 0 frys - neg.

2.ICSI - 1 emb - 0 frys - neg.

3. ICSI (Apr. 2009) ..... egguthenting i morgen ...tilbakesetting på onsdag. c¨,)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...