Gå til innhold

Når slutte med ullundertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker fremdeles ullundertøy på begge barna, men lurer på når det er på tide å slutte. Er jo så ustabil temperatur om dagen.

Bor i Oslo.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi slutter ikke før det er godt nok vær til at ungene ikke skal bruke dress i bhg. I elle fall ikke på ustabile værdager.

Ulla er mest behagelig under dressen, synes jeg. Og skulle de tråkke i dammer og bli våte er ulla bedre enn bomull. Den isolerer jo likevel, og oppleves ikke som like kald og klam.

Skrevet

Tror ikke det er noe hastverk. Min bruker ulltrøye enda, men har gått over til bomullstrømpebukse. Han var passe varm etter 6 timer ute i rundt 10 grader og vind. dvs..ulltrøye, collegegenser og tynn utapågenser. strømpebukse, joggebukse, tynne ullsokker og vårdress. Og goretex sko.

Skrevet

Ja, helt enig i at det er bedre enn bomull. Og de i barnehagen justerer vel hvis det blir for varmt. Vi får vel fortsette noen uker til, er bare jeg som er klar for sommeren.. he he.. :o)

Takk for svar.

Skrevet

Jeg merker at gutten min har blitt veldig klam og varm noen dager han har hatt ullbody under genseren. Så når jeg kjenner det er mildt ute tar jeg på en kortermet bommulsbody under og bom.stilongs. Bytter litt på etter gradestokken:)

Noen sier man kan bruke ull hele sommeren pga det regulerer varmen, men gutten min blir hvertfall kjempesvett når han har ull på varme dager.

Skrevet

Hva har du på han OVER ulla?

Jeg skjønner at ungene kan bli varme og klamme sommerstid med ull på. Men min erfaring er at det helst er om man "tetter" til utenpå. F.eks med tett og dårlig pustende bomull.

En tynnslitt ullbody var faktisk redningen vår da eldstegutten vår var baby og fikk varmeutslett i Thailand. Alt annet enn ullbodyen gjorde utslettet verre og huden klam. Flaks at vi hadde den på han da vi reiste nedover... :)

Annonse

Skrevet

bruker du ull selv?

hvis jeg går med et lag ull inne feks blir jeg kjempevarm etter en stund.. pga ullen så for min del blir det for varmt og hadde aldri orket gå med det på sommern.. vet at det skal regulere men det blir veldig varmt.

jeg har begynt å slutte med ull på barna nå.. på de varme dagene så dropper vi det. har til og med droppet noe i det hele tatt under buksene et par dager også.. da var det virkelig så varmt og barna ble svette. var mer en nok med vanlig bukse..

Skrevet

Det har jeg pakket bort. Begge mine er varme av seg og hadde kokt om jeg hadde hatt på det nå. Eldste har sluttet med strømpebuksa også!

Mini har på seg vanlig body og strømpebukse under vanlig tøy nå.Bruker bare tynn vårdress i barnehagen med evt ull under om det er kaldt.

Skrevet

Jepp bruker mye ull. Trøyer spesielt, og alltid til turbruk. Men jeg bruker mest tynn ull, og dette innerst. Kan bruke strikk/tykkere ull over på kalde dager og vinterskiturer, men her er det vel snakk om ullundertøy?

Fordelen er at du kan svette uten å bli våt og kald i ullundertøy.

Har egne erfaringer med Janus, Iris, Nøstebarn og Devold. Jeg synes det funker...

Men alle må jo kle ungene sine i det de synes funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...