Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg heter MizTery og er en "sliter".

Samboer og jeg har prøvd å bli gravide i over et år, uten resultat. Vi har bare prøvd den naturlige metoden, altså ingen utredning eller pergotime. Dette fordi jeg ikke vil bruke medisiner for å få spire i magen, men heller bare ta tiden til hjelp, og lever etter mottoet; "det skjer når det skal skje":)

Vi har en datter fra før, som snart blir 8 år, og det er kanskje grunnen til at vi ikke stresser, vi har jo fått det til en gang før. Da gikk det halvannet år fra p-pilleslutt til spiren satt.

Vel, tilbake til overskriften; En venninne av meg, er i samme situasjon, de har prøvd nesten like lenge, men hun har allerede begynt på pergo, fått akupunktur osv, og mener at jeg ikke har lov å klage av to grunner; 1) Jeg har allerede barn (hun har ingen og er like gammel som meg(31), og 2) Jeg har jo ikke vært til legen engang, og da mener hun at jeg egentlig ikke har så lyst på barn...

Nå opplever jeg ikke at jeg klager så veldig, det er som regel hun som spør hvordan det går med prøvingen, og når jeg sier at jeg testet positivt sist også, så blir det omgjort til at jeg klager...

Jaja.. Vet ikke hvor jeg skulle med dette innlegget, måtte bare få ut litt frustrasjon tror jeg!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) !!!

må bare si jeg er imponert over at dere prøver - å d uten noe form for hjelp - for kan si d samme her... vi har selv prøvd 22 pp - nærmer seg altså 2 år... men jeg håper å tror d kan skje på egen hånd en gang... :)

jeg har kun hatt en GU for å sjekke at alt så bra ut - å at jeg hadde EL :) å d hadde jeg. så lever i håpet... må jo skje etterhvert :)

lov å klage ja - det er individuelt hvordan man føler det å vil ha det - og selv om du ikke har vært til legen betyr ikke det at du ikke vil ha barn... !!!

vet ikke hva mer jeg skal si jeg - jeg er den eneste på min alder fra ungdomsskolen osv som ikke har barn - å det eneste jeg har sagt er at vi ikke planlegger når vi skal ha barn - at vi ikke stresser med det osv. men selvfølgelig - jeg stresser jo litt ... men prøver å holde d hemmelig for omverdenen... vil gå lengst mulig og ikke si noe - å blir jeg gravid vil jeg vente lenge m å si d til folk... vet ikke hvorfor egentlig,...

Skrevet

Ser nå at jeg skrev positivt, men mente selvfølgelig at jeg tester negativt.. Har forresten nesten sluttet å teste(bare en test til nå i 2009), blir bare stresset og lei meg når den er negativ..

At dere har 22 pp uten resultat, og ingen medisinering, imponerer meg, dere må virkelig være tålmodige!:) Jeg har blitt spådd at jeg skal bli gravid i september i år, høres veldig lenge til, men nå er det jo bare fem måneder til!:)

Jeg har vært veldig åpen om at vi prøver, men strever med å få det til, siden det er sååå innmari mange som maser om vi ikke skal ha en til, siden datteren vår er blitt så stor.. Men blir jeg gravid, så tror jeg at jeg kommer til å vente en god stund før jeg forteller det til noen andre enn de nærmeste.

Ønsker deg og mannen din lykke til videre med prøvinga, spiren sitter nok snart, våren er jo en fin tid å sette frø!;)

Skrevet

har også blitt spådd til september - men vi får nå se :)

våren er i marsj og da kommer vel vår-yr-modusen :P

får bare kjøre på å se om d skjer no etterhvert:)

spira kommer den - til oss begge - vi må bare vente å se :)

tålmodig er jeg vel siden jeg ikke har sagt til noen at vi er prøvere/slitere - men innimellom føler jeg meg så langt ifra tålmodig som d går an :P

du skal se at d kommer spire i 2009 og at du sitter med en liten en i 2010 :)

du må ha masse lykke til - hold meg oppdattert - kjempespennende å følge med :)

klem

Skrevet

Jeg tror egentlig at venninna di bare vil ditt eget beste. Hun ser sikkert at det plager deg at du ikke får det så lett til denne gangen og vil bare hjelpe.

Kanskje hun ønsker at du og skal til utredning å få hjelp.

Kanskje hun bruker ordet "at du klager" fordi hun føler frustrasjon av du ikke vil ha hjelp, når hun selv har tro på at det fungerer.

Jeg synes venninna di høres real ut. Ta godt vare på henne uansett hvilke valg du tar.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...