Gå til innhold

Hva skjer dersom man glemmer å trekke kortet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...i parkeringsautomaten etter man har parkert. Jeg dro det før parkering, men glemte etterpå. Og det var i begynnelsen av uka:/

Skrevet

Og det kom jeg på nå nettopp...

Skrevet

Åssen kom du deg ut fra P-huset uten å trekke kortet etterpå da?

Skrevet

Hehe, jeg bor i en liten by uten parkeringshus med bom, så det var ikke noe problem:)

Skrevet

Det er da vel en bom der, som du må trekke kortet for å få åpnet ?

Skrevet

Det er ikke alle p-hus som har bom..

ville tro du må betale fra da du dro kortet første gang til neste gang du drar kortet men er ikke sikker..

du får ringe å høre med de som har med det å gjøre..

slik er det i allefall i p-huset ved sykehuset her jeg bor der betaler med akkurat hvor lenge man står ikke noe under eller over :)

Skrevet

Er redd du enda står registrert som parkert der.................

Skrevet

Det blir jo veldig dyrt. Tenkte kanskje jeg ble trukket for tre timer, det er det lengste det er lov til å stå der, og putter man på penger, får man ikke puttet på mer enn for tre timer....

Skrevet

ja tror jeg også at du står registert om parkert , dra tilbake og dra korte nå om det ikke er for langt??

Skrevet

Noen steder bli man automatisk logget ut når p-huset stenger. Spørs om det er døgnåpent eller tilknyttet et senter.. Det eneste p-huset med betaling som jeg pleier å bruke, er i Lillestrøm. Der er det gratis etter kl 18 og da logges alle automatisk ut hvis man ikke har trukket kortet. Trur eg.. :o)

Skrevet

Det kan godt hende. Men jeg kan jo ikke være den eneste som har glemt det, og hvis jeg klarer å glemme det i nesten en uke, så kan det jo være de som glemmer det enda lenger....Jeg finner vell ut av det i morgen, tenkte bare kunne være noen her som hadde gjort det samme:)

Skrevet

Da blir det dyrt ja. En uke + bot for at du har stått der for lenge i værste fall :-)

Skrevet

Når man betaler med visa der jeg pleier å parkere betaler man for max dagen ut.

Skrevet

Jeg har faktisk vært inne på nettbanken og sjekket nå, og jeg har blitt trukket med 57 kr....Bare at det ikke kommer en bot tilsendt i ettertid nå:)

Skrevet

Her er det sånn at når man trekker kortet, så kan man velge hvor lenge man vil betale for med en gang. Hvis man kommer tilbake før det, så trekker man kortet en gang til og blir kun belastet for tiden man har stått der, hvis man kommer tilbake ca når tiden går ut, så er det ikke nødvendig å trekke kortet i det hele tatt. Kanskje det er det samme der du har stått? Da får du i tilfelle opp tidspunktet du kan stå til når du trekker kortet første gang...

Skrevet

Jeg gjorde det en gang. Ringte til parkeringsselskapet og forklarte situasjonen. Oppga ca tidspunkt da jeg forlot og kortnr. Så sjekket de videokamera og belastet for den tiden jeg var der.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dette var det en sak om på tv2-hjelper deg for en tid tilbake, hvor en dame hadde gjort det samme. Hun tok kontakt med parkeringsselskapet og forklarte saken, så ble hun trukket kun for de timene hun sto parkert.

Ring dem i morgen, det ordner seg nok :)

Skrevet

Hm, jeg har blitt trukket 57 kr. som sagt, men det er hos kommunen ikke et parkeringsselskap.

Skrevet

57 kr er jo ikke så mye da ;)

tror neppe du får en bot, du får ringe kommunen å høre i morra da får du nok svar på det :)

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger, hehe. Og har bare blitt trukket fram til 17, etter det er det gratis... Da "nullstiller" det seg.

Her iallefall!

Skrevet

I Oslo, på Frogner, har de en sånn plass, uten bom selvsagt.

Og der står det på skiltet at om du glemmer å dra kortet på tur ut, vil du bli belastet for et døgn.

Men jeg vet selvsagt ikke om det gjelder over alt.

Tror faktisk ikke at de belaster deg for flere dager/uker.

Du får ringe å høre i morgen;-) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...