Gå til innhold

Emmaljunga eller Simo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vogn bør jeg kjøpe? Har set på Emmaljunga City Cross og Simo kombi. Evt. Simo duo. Noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har hatt simo kombivogn med jentene mine. Nå er jeg gravid for tredje gang og har kjøpt Emmaljunga Duo. Jeg har hvert svært fornøyd med Simo, det eneste minuset er at den er stor og tung. Jeg har prøvetrillet den nye vogna mi, og er svært fornøyd. Håper den kan gi meg like mye glede som de andre to simovognene mine. Er spent på hvordan den er i forhold til Simo. Lykke til med barnevognkjøp!

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte city cross for noen dager siden, så nå står den midt på stuegulvet å blomstrer :o)

Ikke fått prøvd den med baby enda, siden hun fortsatt ligger trygt inni magen.

Det som ble utslagsgivende for oss i vårt vognvalg, var at den var så lett å trille og lett å løfte inn og ut av bilen. Også er den jo veldig fin da!

Har kjøpt citybag også, som veldig enkelt kneppes av dersom man ønsker å ta den med seg inn, eller ønsker å snu den med kjøreretningen. Gleder meg veldig til å ta den i bruk.

Har ingen erfaring med simo, vet bare at den er mye tyngre og at den har mykere fjæring. Mange som er fornøyd med den også. Kommer jo litt ann på hva slags egenskaper du ønsker deg av vogna.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg valgte simo duo denne gangen.

Men jeg har hatt simo kombi tidligere.

Var veldig fornøyd med denne, men ville ha duo denne gangen, for jeg har ingen behov for å kunne løfte av bagen hele tiden... det hadde jeg ikke sist heller, men det er ikke alltid greit å vite hva man vil ha...

Jeg valgte simo i stedet for emmaljunga fordi simoen er vanntett, så jeg MÅ ikke huske regnterkket hvis det plutsellig skulle begynne å regne på turen...

Da var vi egentlig enige om at denne gangen skulle vi kjøpe emmaljunga...

Men likte ikke helt understeller til emmaljungaen heller jeg da...

det er to gode vogner, så det blir vel mer smak og behag...

Skrevet

Hvordan er det med den citybagen til city cross vogna? Kan man bare bruke den til babyen er 6 måneder? Isåfall vil jo simo kombivogna være et bedre alternativ..

Skrevet

har hatt simo kombi i to år. Har vært veldig fornøyd med vognen, men den er stor og veldig tung. Spesielt inn og ut av bil. Nå hadde jeg lyst på en litt mindre og lettere vogn og har kjøpt meg en emmaljunga nitro city. Den er bare helt super! Anbefales!

Må legge til at gutten min på 3 måneder har mye bedre plass i citybagen enn han hadde i bagen på kombivognen. Kombibagen varer nok ikke til ungen er 6 mnd! Den er utrolig smal, og har ikke plass til vognpose. Skulle jeg hatt simo igjen hadde jeg gått for en duo....

Skrevet

Denne problemstillingen har jeg også! Jeg var på babyshop igår og sto og tittet på akkurat de to vognene. Jeg har veldig lyst på emmaljunga city cross, men den har ikke lufthjul, og jeg inbiller meg at det er mye bedre enn de gummihjula som er på city crossen, særlig hvis man skal ut i ulendt terreng Mulig jeg tar helt feil. Jeg har stor bil, bor i enebolig og er strengt tatt ikke veldig avhengig av at vogna ikke skal veie så mye, men jeg syns det virket mye lettere å trille city crossen nettopp pga vekta.

Ei jeg kjenner anbefalte Emmaljunga Smart duo, både mht utseende og trilleegenskapene. Den er jo en del tyngre enn City cross, men likevel lettere enn Simo. Og så var det de lufthjula da, den har det. Derfor heller jeg litt mot den selv om jeg egentlig hadde sett for meg en kombivogn.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har også kikket på smart duo-vogna, og vurderer.. Lufthjul virker jo absolutt som en fordel. Men er ikke det mulig å bytte ut hjulene på city cross-vogna? Har egentlig ganske lyst på den city cross-vogna, men det er jo også det med størrelsen på bagen. Vil jo gjerne kunne bruke den som sovevogn også etter at babyen er over 6 måneder.. Og hvis dere mener at bagdelen på simo-vogna ikke kan brukes etter 6 måneder, da er jo den egentlig utelukket. Synes i tillegg simo-vogna virker litt stor og klumpete som sportsvogn..

Dette er ikke lett :-s

Skrevet

Trodde city crossen hadde lufthjul jeg.... Står jo at den har "4-hjul Lightweight Tubeless punkteringsfrie".

Skjønner ikke annet at dette er punkteringsfrie lufthjul?!?! Skønner ingenting nå jeg ;-)

Skrevet

Det er akkurat simo kombi sin smale bag, som gjorde at jeg valgte duo denne gangen...

Hadde kombi tidligere, og da kunne vel datteren min ligge i den til hun var ca 7 mnd, da tok jeg ut baggen, og kneppet fast taket på baggen i fotenden på sportsvogndelen, og brkte denne lenge, hun sov godt i den vognen. Og hadde god plass. Hun var stor, og er stor for alderen enda.

Denne gangen valgte jeg duo vogn, i håp om at vi kan bruke bagdelen lenger, med vognpose i.

Mine barn har sovet MYE i vognen, og derfor vil jeg ha en så stor og god vogn som mulig.

Jeg har forresten en venninne som har en datter som fyller 1 år om ikke mange dagene, og hun ligger fortsatt å sover i baggen på simo kombi vognen!!! Hver formiddag.

Dette er ikke en veldig stor jente, hun er ganske tynn, men er ikke kort. Hun ligger ganske på normalen når det gjelder høyde har jeg forstått. men er lettere enn høyden skulle tilsi...

Min venninne er superfornøyd med sin simo vogn, og hadde valgt den igjen...

Det er ikke lett å velge blandt alle de flotte vognene som finnes på markedet i dag. Det var mye lettere da vi skulle velge vogn første gang synes jeg.

Men selv om jeg nå har testet og sett på flere vogner, og vært på en hel haug med butikker flere ganger, så endte jeg opp med en simo duo vogn. Men kjøpte meg også en trille jeg kunne feste maxi cosi bilstolen på, for det fantes jo ikke da jeg kjøpte vogn forrige gang, så det må jo testes ut ;-)

Skrevet

Lightweight tubeless betyr jo at de ikke har slange, så da kan det jo fort være hjul som ikke skal pumpes opp, altså ikke lufthjul...

Skrevet

Har hørt at hjulene på City crossen er harde og at de er håpløse på f.eks grus og annet ulendt terreng.. ? Derfor litt skeptisk, da jeg bor på landet, og trenger en anvendelig vogn som ikke bare fungerer i byen og på kjøpesenteret.. Selv om jeg har falt for denne cc-vogna..:(

Synes simoen virker som den er i største og tyngste laget. Nå vurderer jeg derfor emmaljunga smart duo combi. Den er litt lettere, og jeg håper den vil fungere fint som sovevogn en god stund, og som sportsvogn når babyen blir større..

Skrevet

Jeg var litt skeptisk til cc'ens punkteringsfrie hjul i starten, trodde de skulle bli harde. Men har prøvd de på grus og de er overaskende myke. Har dog ikke testet de i skogen/ulendt terreng. Også fortalte en venninne meg at lufthjul egentlig var litt pes, da hun stadig måtte sørge for å fylle luft i dekkene pluss at det er fare for punktering. Vet ikke hvor reell denne faren er da men...

Hjulene på cc går foreløpig ikke an å bytte så vidt jeg vet.

Angående City bagen, er den beregnet for babyer fram til 6 mnd, men det har jeg inntrykk av at de fleste duo/kombi-bagger er. Det går fint an å bruke sportsdelen til å sove i også. De fleste babyer er vel mer aktive etter 6 mnd, og derfor er det litt risikabelt å ha de liggende i bag uten seler på, mens i de fleste sportsdeler er det integrerte seler. Forutsetningen er selvfølgelig at sportsdelen har flat liggestilling. Det har cc'en

Skrevet

Tusen takk miss_magica og alle andre som har tatt seg tid å svare. Nå har jeg endelig bestemt meg for at jeg vil ha city crossen =) nå gjenstår bare å finne ut hvilken farge...hehe

Skrevet

9na88: Det er like vanskelig det som å bestemme seg for at det er den man vil ha. Jeg har utrolig lyst på den med lyseblått på, vet jeg får en gutt. Men skal ha flere barn etter dette tror jeg, og da er det litt dumt med en blå hvis jeg ender opp med massvis av jenter etterhvert :D Valgene her i livet skal ikke være enkle. Men jeg har landet på city crossen til slutt jeg også.

Skrevet

Haha, tror du har rett..:D jeg synes det er så utrolig mange flotte farger å velge mellom, men antakeligvis blir det noe nøytralt, selv om det er litt kjedelig... Vi er jo to om dette valget som skal bli enig.. Tror ikke jeg hadde blitt enig med meg selv heller! Man kan jo variere med litt fargesprakende tilbehør for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...