snuppelura-jente10 Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hei, jeg er ganske ny her inne og kan ikke alle forkortelsene dere bruker, så jeg skriver det rett ut jeg. Hadde mens 1. dag 2. april, gått på p-piller i en del år men sluttet da i slutten av mars. Når er det størst sjanse for at jeg blir gravid? Bør ikke det være rundt nå? Pleier å ha ca 30-dagers syklus, men vet jo ikke hvordan dette er nå i og med at jeg ikke har kommet i en sikkelig syklus enda. Så her prøves det med sex hver andre dag, men det er ikke alltid så lett! Lykke til alle sammen!
♥Bubble♥ Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Om du har en sykus på 30 dager vil jeg tro du har EL på dag 15 eller 16. Det er ca 14 dager før forventet mens. Om du nettopp har sluttet på P-pillen vil jeg ikke ha for høye forventninger om å få EL de første månedene, men du kan jo være en va de som er så heldig og får det med en gang. Håper du er det Du kan jo også teste for EL for å være sikker på at du har det. Masse lykke til
snuppelura-jente10 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2009 Tusen takk for svar. Har vel ikke de kjempe forventningene, men håper jo da. Vanskelig det med å vite når man skal slutte på p-pillen, vet jo aldri når man blir gravid. Men de EL-testene, når tar man dem? Når man tror man har EL eller hver dag? Må nok få kjøpt meg dette, men det må vel bli veldig dyrt etterhvert?
gullet_mitt1 Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Hei Utifra første dag i siste mens med 30 dgr syklus er det dette eggløsningskalkulatoren på babyverden regnet ut: Din fruktbare periode er: 15.04.2009 - 20.04.2009 Eggløsningen finner sted: 18.04.2009 Termin: 11.01.2010 Det kan nok hende at kroppen din trenger et par mnd før den kan bli gravid. Men dette gjelder ikke alle, tenkte jeg bare skulle si ifra så du ikke blir skuffet. Du burde ha sex et par dager før eggløsning for spermen overlever noen dager innni deg. På den måten ligger cellene på lur og venter på at egget skal komme=0) Husk at kjæresten ikke skal dusje før sex da dette kan kverke svømmerne og du skal ikke dusje rett etter. Masse masse lykke til og velkommen til oss=0)
♥Bubble♥ Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Jeg tester hver dag for jeg har ikke noe syklus å gå etter, og det blir litt dyrt i lengden Bruker El-strimmel fra http://www.billige-tester.no/ det er de billigste og de fungerer bra Der er frakt gratis om du handler for over 150,- og om du bestiller for under 200,- er det tollfritt også.
snuppelura-jente10 Skrevet 20. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2009 Tusen takk for svarene. Nei, jeg kan vel ikke ha de største forventningene, men er veldig spennende dette da. Får kjøpe noen El-tester, ser at det kan være lur og det med å dusje før sex har jeg aldri hørt ikke er bra for mannen, så det får han bare slutte med ;-) Lykke til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå