Gå til innhold

frokotstkonsepetet, hvordan legge opp måltider og hvor mye har du gått ned i vekt

Anbefalte innlegg

luere litt på hvordan dagen kan se ut med måltider og hva dere spiser. lurer også på hvor lenge du har holdt på med det og hvor mye du har gått ned i vekt

vurdere å bestille det. har gått ned rundt 12 kilo til nå, men det har stoppet opp. trimmer tre ganger i uken og går tur nesten hver dag.

Fortsetter under...

Froksot: frokostkonseptet

Lunsj:Bytter på havregrøt, fruktskål og yoghurt, knekkebrød, salater med reker, skinke, kylling osv, ommeletter med skinke og sjampignon og løk, grovt pitabrød med salat og kylling, egg og 1 bacon på 1 grov brødskive og litt salat. Tar alltid teen til lunsj også.

Mellommåltid: 1 herbalife bar med proteiner eller 1 knekkebrød+1 eple, eller 1 shake om jeg ikke gidder å lage meg noe annet..hehe :)

Middag: Spiser egentlig alt jeg, men ikke det som er mye fett i. Og så spiser jeg meg ikke skikkelig mett. Tar minst like mye grønnsaker som det andre på tallerkenen.

Tar alltid ett glass vann før måltidene.

Kvelds: 1 shake og teen.

Jeg spiser hver 3. time alltid. Men noen ganger kan jeg bli sulten og da tar jeg et eple :D

• 3 uker senere...

Startet med konseptet torsdag for to uker siden, og har gått ned 2,5 kg :) Mine dager ser omtrent slik ut:

Frokost: Frokostkonseptet.

Mellommåltid: 1 stk Finn Crisp multigrain knekkebrød (sånt rundt et) med ett kokt egg og litt kaviar, evt. med ost og skinke eller annet karbofattig eller magert pålegg.

Lunsj: En *diger* salat! For tiden har jeg dilla på Cæsarsalat med en halv issalat, litt ruccola, kylling, noen krutonger, tomater, Cæsar-dressing, balsamico, ristede pinjekjerner og parmesan - nam! Det hender jeg varierer med tunfisk/soltørkede tomater /fetaost eller ost og skinke, men alltid salat. Ikke brød til.

Mellommåltid: En gulrot eller et eple.

Middag: "Vanlig" middag, men prøver å tenke litt kalorier og karbohydrater. Spiser f.eks. bare en halv potet og heller mer brokkoli/gulrøtter og kjøtt/fugl/fisk. Men, jeg lager vanlig mat, altså. I går hadde vi spaghetti (masse karbohydrater!) og i dag hadde vi suppe og pannekaker. Da spiste jeg masse suppe (som er ganske magert på kalorier) og bare én pannekake.

Kvelds: Som tidligere mellommåltid eller en shake og en kopp te.

Men du, husk at når en går ned i vekt, så har vekten en tendens til å stoppe opp på såkalte "vekthyller". Disse hyllene er gjerne på samme antall kg som du har hatt en stabil periode på tidligere. Jeg har hatt to store vektnedgangsperioder tidligere (en for 8 år siden, en etter forrige fødsel og nå, etter fødsel for et par mnd siden), og jeg er innstilt på at jeg kommer til å stoppe opp noen uker på 78-79 kg og på 72-73 kg før jeg går ned til mine 68. Det er fordi jeg har hatt lange perioder der trivselsvekten har ligget på nevnte antall kg. Bare vær flink, spis magert og fortsett med treningen, så "løsner" det etter hvert. Kroppen trenger bare å tvinges litt og skjønne at det er *du* som bestemmer :)

Jeg er fornøyd med frokostkonseptet hittil - lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...