Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Mange jeg kjenner har gått over til flaska pga som regel for lite melk
Lillepusen-78 Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Jeg fullammet til gutten min var nesten 6 mnd. Er veldig glad for at det gikk så bra.... Jeg tror det er lurt å unngå å supplere med tillegg mens babyen er helt liten, slik at produksjonen tilpasses dens behov. Da skal man vel normalt ikke få problemer med for lite melk....? De fleste må nok gjennom noen slitsomme økeperioder for å få den melken babyen trenger..... Har forøvrig FULL forståelse for at noen gir tillegg pga ammeproblemer, behov for å få mer søvn selv osv.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Fullammer fortsatt, gutten min er akkurat passert 5mnd. Ikke fått smake noe annet enn pupp enda, (bortsett fra noen ml. vann og en pitteliten dæsj banan). Har fortsatt litt for mye melk, men ikke lenger plagsomt!!! Skal begynne m grøt når han er 6mnd. Gruer meg litt egentlig, blir jo mer styr og planlegging, pupp er jo så lettvint, men gleder meg selvfølgelig veldig til å lære han å spise!!
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Fullammer fortsatt jeg. Eneste han har fått utenom mm er bittelitt vann bare for å venne han til smaken. han vokser og legger på seg akkurat passe, så har store planer om å fullamme til 6 mnd. Lillemann er 4 mnd nå.
Gjest yrild Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Jeg fullammer også :-) Lillemann er 4mnd og en uke. Er utrolig takknemlig for at det har gått så greit, er jo mye lettere enn å måtte tilberede flaske, rengjøre, koke etc All ære til de som flaskemater :-) Er mye ekstra jobb!
Gjest Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Det kan vel sies at jeg også fullammer min datter på 7 mnd da vi kun får til å gi henne 2-3 t-skjeer med grøt. Kan ikke akurat kalles et måltid. Har til tider vært litt slitsomt, spesielt ved økedøgn, men nå går det svært så bra. Nå er utfordringen å få henne til å spise grøt!
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Jeg fullammer! Og er så fornøyd med det!Hun er 4mnd nå.
lille sprelle Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 jepp. fullammet helt til 6 mnd og deretter til 7,5 mnd med unntak av en flaske velling på kvelden og smaksprøver (jada - vet at det ikke er helt "fullamming", men dog...) 2 fulle puppemåltider frem til 13 mnd, da var ikke det helt tilstrekkelig lengre.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Jeg har fullammet begge mine til 6 mnd, deretter introduserte vi fast føde. Det tok lang tid før det kunne kalles et helt måltid det de fikk i seg
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Det er ikke sikkert du trenger å planlegge så mye heller. Fram til begge mine var rundt året var de helt fornøyd med bare pupp, så om vi skulle ut på noe var det ikke viktig at jeg tok med mat. Vi koste oss med mat hjemme, og spiste pupp ute, selv på dagsturer. Innimellom hadde jeg med en banan, eller de fikk litt av det jeg spiste (når de var kanskje 9 mnd+).
AccidentalMum Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Fullammet til han var litt over 7 mnd. Ville ikke ha noenting annet og det var like greit. Nå er han 9 mnd og får et måltid på kvelden. Har prøvd å gi flere måltider, men han er ikke interessert. 9mnd kontrollen forrige uke viser at han ligger litt over gjennomsnittet så han klarer seg tydeligvis fint:)
LapScouse Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Snuppa er 6 mnd 3. mai og jeg fullammer enda, går helt fint! Skal sies at hun ikke tar tutt eller flaske, så vi har ikke noe valg.
Erisa* Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 Jeg fullammet til 4 mnd, da begynte jeg å gi et måltid med maisgrøt laget med morsmelk om dagen. Jeg hadde rikelig med melk bortsett fra den første mnd, da ble det ganske så tomt om kveldene!
Gjest bissen Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Jeg fullammet tvillinger i 8 mnd og solgte 40 liter til nyfødtintensiv i tillegg..det går an å ha for mye melk også Men det er jeg veldig takknemmelig for.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. april 2009 #16 Skrevet 30. april 2009 Fullammet til hun var 5 mnd. Nå er hun 6 mnd og spiser nesten en hel porsjon grøt til kvelds, ellers er det bare pupp:)
Herkules Skrevet 30. april 2009 #17 Skrevet 30. april 2009 Fullammet til hun var over 5 mndr så innførte vi smaksprøver, hun er nå 5 mndr og 22 dager og spiser 3/4 porsjon grøt i døgnet. Masse melk, men hun er en stor jente som trenger mye mat og som er veldig opptatt av voksenmat Brukte 2 mndr på å komme opp i en god posjon grøt med storebror så vi begynte nå vi da. Masse melk med begge mine, men har ikke orket å selge melg pga egen helse
lille sprelle Skrevet 30. april 2009 #18 Skrevet 30. april 2009 Jepp. Begynte med smaksprøver og litt velling ved 6 mnd. Begynte litt mer med fast føde ved 8-9 mnd. 13 mnd - fremdeles to måltider om dagen kun pupp. Tror mange overser at det er økedøgn innimellom. (også er det slik at mor må få i seg tilstrekkelig næring og veske for å holde prod oppe så vidt jeg vet)
Mamsebamsen Skrevet 10. mai 2009 #19 Skrevet 10. mai 2009 Jeg fullammet til han var 6 måneder og 1 uke. Da fikk han en liten smaksprøve av gulrot, men siden vi tok 3 ukers juleferie da, lot vi spisingen ligge til vi var hjemme igjen. Så han var vel 7 mnd før vi ga smaksprøver for fullt, og sikkert 8 mnd før han fikk sitt første ordentlige måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå