Gå til innhold

Jeg er så dritt lei av leiligheten vi bor i!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt vi holder på med kjøp av egen leilighet nå, må bare finne den rette. Og det tar litt tid, men har en i sikte.

Vi leier leilighet, har aldri mistrivdes så mye som vi har gjort her. Leiligheten så kjempe fin ut og vi valgte å flytte inn, for vi trengte leilighet fort. Vi har bodd her i litt over et år nå, og det sliter på.

Leiligheten har god standard, men hadde vi vist det vi vet idag hadde vi aldri betalt 7000 for den. Bor i stor by, leiligheten er liten og trang. Men det som er verst er at det er ekstremt lytt, vi hører så og si alt det de vi leier hos sier og gjør. De har soverom rett over oss, og det er kjempe ubehagelig, vi hører når de har sex, når de hoster, snorker, fiser og snakker. Vannrørene går langs veggen på soverommet og det merkes godt, for det smeller og durer i de når de tapper vann eller er på do.

Hvis telefonen deres ringer sent på kveld eller tidlig på morgenen fungerer den som en vekkerklokke på oss siden ringelyden er så høy.

Det verste er at det er en dør fra leiligheten og inn til huset deres, og rett innenfor døren har de en sluk, og når de glemmer å fylle vann i den sluken tørker den inn og det lukter kloakk i hele leiligheten vår.

Våknet nå av den grusomme kloakk lukten så ille er det, og de sover nå så får ikke gjort noe med det!!!! Så her sitter jeg da, med kloakklukt i nesa. Har sotte skåler med vademecum vann overalt, og det hjelper noe på.

De har også en katt som tisser i vindfanget vårt så klærne lukter kattetiss, den tisser også utenfor soveromsvinduet og det siver inn kattepisslukt på rommet, bor i kjellerleilighet så vinduet er ved bakken.

De har ved flere anledninger låst seg inn i leiligheten vår for å hente noe de har i en bod som er i leiligheten. De sier ifra etterpå og ikke før!

Når vi reiser bort forlanger de at vi melder fra.

Kunne fortsatt i det uendelige om ting som tærer på.

Jeg er så glad for at vi flytter ut snart. Godt å klage litt nå kjenner jeg og det er sjeldent jeg klager.

Skrevet

Du vet at leiligheten er leid ut ulovlig sant ?

Det finnes regler for hvor lite lytt det skal være og denne hadde aldri i livet blitt godkjent. Hadde prutet noe sinnsykt på husleien i den tiden dere har igjen.

Skrevet

Nei det viste jeg ikke. Jeg snakket med de for en stund siden og da sa jeg rett ut at vi kunne høre hyrdestunden deres som om vi var i samme rom, og da fikk jeg beskjed om at det måtte vi bare tåle for de kom ikke til å bruke penger på å isolere.

Orker ikke klage på husleien nå som vi snart flytter ut, men skulle virkelig ønske at vi gjorde det. For vi har virkelig kastet penger rett ut av vinduet.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Huff...det hørtes ille ut. Jeg har bodd slik selv og ville aldri valgt det igjen. Nå leier vi ut kjellerleilighet. Og vi har godkjent utleie fra kommunen og her er det heller ingen lydissolasjon. Slik at hun anonyme her over tar feil...Men det høres ekstrremt ut der du bor da. Vi har heldigvis soverom i 2 etg og håper vi ikke plager henne under om natta...hehehe... Vi har problemer med henne som leierut til vi da. Hun spiller musikk på full guffe så det rister i bilder her oppe og hun kaster sneiper over alt og har skrudd inn MASSE hyller i leiligheten på øyemål uten å si i fra. Det blir sikkert fint når hun flytter ut;( Hun lagrer søppel utenfor inngangen sin og går rett inn i stua vår hvis vi ikke svarer når hun banker på. Slik at det kan være drit andre veien au:) Gleder meg til vi flytter jeg også. Syntes det er fælt å ha leieboere. Men må det pga økonomiske årsaker. Men om noen år vil jeg flytte til et småbruk heeeelt for meg selv....drømme-drømme:)

Skrevet

Ja skjønner dette kan gå begge veier. Er virkelig ikke noe særlig å bo her når det er slik. De er veldig fornøyde med oss, i den tiden vi har bodd her har vi aldri hatt fest, aldri spilt høy musikk, vi måker på vinteren for oss og de, vi steller utenfor osv. De sier vi er de roligste de noen gang har leid ut til.

De er snille mennesker, men det blir ubehaglig når man hører alt de holder på med. Og bråket fra rørene i veggen er slitsomt, for det er aktivitet i de ofte. Lukten som siver inn i leiligheten er også grusomt, vi har hørt om de kan ha en rutine på å helle på med vann, men de glemmer fort. En gang hadde vi kloakklukt i leiligheten da vi hadde familieselskap, og jeg må si maten smakte ikke så godt da. Og det var flaut å ha gjester under slike omstendigheter.

Når leiekontrakten med henne går ut kan dere jo skrive ned ekstra med punkter til henne, om høy musikk og at det ikke er lov å kaste sneiper overalt, husk at det er lov å si fra til henne :)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Åååå...kan ikke dere leie ho oss a...hehe:) Ja, jeg må si i fra snart. Hun har ikke bodd her så lenge og er redd for å virke sjefete ovenfor henne. Vi hadde masse problemer med hun forrige også ...Så jeg tror mye av problemet ligger hos meg. Jeg er veldig sosial, blid, hyggelig og tar meg selv lite høytidelig ovenfor folk. Det samme blir jo for leieboere også og da blir det fort en slik venninde tone mellom oss. Tror det er derfor jeg og våre regler blir tatt mindre seriøst. Jeg tror det hadde vært best og hatt litt mer avstand.... Må jobbe litt med meg selv der tror jeg:)

Skrevet

Hehe, nå er vi ferdig med å leie. Nå skal vi eie :)

Jeg har aldri hatt en venninne forhold til noen jeg har leid hos, men nå er jeg en rolig person og liker å holde meg til de vennene jeg har :)

Tror det blir feil å skape et venninneforhold med de man leier hos. Hadde blitt rart for min del.

Neste gang skriver dere tydlig ned slike regler i kontrakten: Ikke høy musikk etter klokken 21.00, stilletid etter kl 22.30, ikke forsøpling rundt huset, sigaretter kastes i askebeger (kjøp inn et ute askebeger og sett utenfor hos henne og si at dere syns det er mye penere om røyken havner oppi der og ikke på gårdsplassen)

Skrevet

Da er vi to. Jeg ER så lei av dette rottehullet vi bor i. Vi er også på jakt etter å kjøpe, men det tar tid.

Her er det sopp/råte/mugg/fukt alle faens plasser. Vi blir syke av å være her. Folk som kommer på besøk sier de føler seg dårlige etter å ha vært her i bare noen timer. Og her bor vi med baby liksom. Jippi. Rørene lekker, taket lekker, klær møbler alt vi eier blir fuktig og fult av mugg. Alt er bare dritt!

Rimelig desperat etter å finne noe annet for å si det mildt.

Skrevet

Nekt å betale siste leia og tru med at det ikke er i henhold til leieregler. De taper mer på det enn en husleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...