Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel mange som har spurt om dette tidligere, men må bare spørre jeg også...

Dere som har prøvd pergo hvilke erfaringer har dere? Og spurte dere bare legen om å få, eller må en ha påvist manglende EL eller lignende?

Kan det være nok å ta en kur med 5 tabeletter? Og må en ta sprøyte og UL i tillegg?

Mange spørsmål dette, men håper å få svar på noen vertfall :)

Har vært 3 ganger til Danmark nå og har lest innlegg der noen har hatt positive erfaringer med å bruke pergo, derfor vurderer jeg det til neste forsøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har PCO og uregelmessige menstruasjoner, derfor fikk jeg Pergo med en gang fra gynekologen min. Jeg har gått på enkel dose (tror man kan opptil triple i hvert fall); jeg har begynt på dag tre i syklusen og tatt en tablett hver dag i fem dager. Etter UL og måling av størrelsen på folikkelen har Nordica bestemt når jeg skulle sette eggløsningssprøyte (Ovitrelle). Hvis man har uregelmessige eggløsninger, eventuelt lurer på om man i det hele tatt har det, kan det nok være lurt å følge syklusen med UL for å få et skikkelig godt timet forsøk. Siden opptinte sædceller ikke lever så lenge, er man jo avhengig av å treffe godt :)

Jepp, dette er mine erfaringer.

Skrevet

Hei

Takk for svar :) Jeg har vært til diverse undersøkelser som innvendig UL, måling av hormoner etc. og alt ser bra ut. Eneste jeg ikke har sjekket enda er om egglederne er åpen, og jeg har regelmessig mens (varierer bare med ca 5 dager).

Leste på Stork sine sider nå og de sier at d ikke øker sjansene med hormonstimulering, men som jeg nevnte har jeg lest noen innlegg her på BMI at enkelte har blitt gravid ganske snart etter bruk av pergo, selv om de har hatt regelmessig mens.

Setter pris på flere erfaringer fra dere :)

Skrevet

hei, helt tilfeldig at jeg klikket inn her, men du burde lese litt på slitere forumet, der er pergoen "den hellige gral" omtrent! mange med mye erfaring. jeg har tatt pergo for første gang denne mnd og slo ut på el igaår og i dag så får vi se om det blir noe... lykke til :)

Skrevet

Takk for tipset :) Skal ta en kikk.

Lykke til, får håpe det blir positivt for deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...