Gå til innhold

navn på B. - hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Ja hva synes dere om disse navnene da? Hvis vi skal kalle opp etter mannen må vi ha et navn på B. Han har latinske aner.

kom gjerne med forslag til andre-navn om dere synes det kan passe til navnet:)

Belicia (evt med s, men ser ikke ut til at det finnes i navneguiden)

Belisa

Benita

Bea

Bella

Bettina

Vil ikke ha navn med r i, og vil gjerne at navnet skal passe med søsknene sine navn - Elias og Emma Nathalie

Liker navnet Isabell godt, men blir jo ikke akkurat helt oppkalling det da...? eller? tenker på Bell inni der;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139979045-navn-p%C3%A5-b-hva-syns-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok! Takk for ærlig svar! Ja er litt usikker på om jeg mener det blir oppkalling.. Har falt veldig for det navnet jeg ja. Slet veldig med å fine et B-navn sist også. Endte da opp med Emma. Får be mannen om å skifte navn;)

Bea og Bella er ok.

Hva med Beatrice- så kan dere evnt bare bruke Bea til hverdags, vanlig i spansktalende land.

Billie leste jeg her inne et sted- det er stilig!

Betty

Bente

Bethea (mener jeg har hørt det)

Belisa

Bentine

Beate

Beata

Bitte/Bitten

Babette

Bea

Beata

Beate

Becky

Belinda

Bella

Belma

Bendikte

Benin

Benita

Benny

Bente

Bentine

Besiana

Besima

Bessie

Beth

Betsy

Bettina

Bettine

Betty

Bianca

Bianka

Biljana

Billie

Binta

Bintou

Bitte

Bitten

Blanca

Blanche

Blanka

Blenda

Bleona

Bolette

Bonita

Bonnie

Annonse

Oi! Her var det kommet mange svar:)

Mange greie navn på B, men har vanskelig for å se at min jente skal hete noen av de. Om det blir et på B, tror jeg det må bli Bettina ja. De andre navnene er det enten noen andre som heter, eller jeg liker de ikke godt nok, og greier liksom ikke å identifisere meg med de.. dessverre:(

Synes Bella er litt kallenavnaktig jeg også, det kan jo evt en Isabell kalle seg:) men hvis vi går for Isabell, ville jeg nok ha sagt hele navnet i og med at jeg synes det er et veldig fint og enkelt navn.

Også kan vi få en gutt til, så blir det Elias, Emma, Isabell og Isak! He, he:)) men det er langt frem i tid;)

Mulig jeg er teit, altså - men hva er egentlig vitsen med å på død og liv "måtte" kalle opp forbokstav etter en av foreldrene? Om jeg kjente noen som het Hanne og hun fikk en sønn som het Henrik, hadde jeg ALDRI tenkt over at det muligens var oppkalling av forbokstav.. Så jeg ser ikke poenget i det, spesielt ikke når man ikke finner noen fine navn på bokstaven man skal gjenoppkalle.

Jeg synes Isabelle står enestående til spesielt Emma. Ville skrevet Isabelle, da, men det er fordi jeg forbinder -el endinger med guttenavn (for eksempel Michel), mens -elle er den feminine jentevarianten (Michelle). Samme med Gabriel og Gabrielle. Og du kan jo helt fint kalle henne Belle/a, i "Twilight" heter jo hovedpersonen Isabella, men de kaller hun bare Bella hele tiden.. Så kan hun jo bruke Isabelle når hun blir eldre, er sikkert ikke superkult å være 17 og hete Belle :-p

Isak er råflott, og står så fint til Elias. :-)

Syntes dere burde gå for Isabell, men ville nok skrevet det Isabelle, enig med hun over... "elle" endingen blir mer pent og feminint... :)

Tantebarnet mitt heter Isabelle og syntes det er det peneste navnet i verden på ei lita tulle.. men også pent og flott på en voksen dame :)

Annonse

Det er mannen som absolutt vil kalle opp. Jeg heter selv Else, mamma het Eva. Mora hans har et utenlandsk navn som som begynner med Nata. Han vil at vi skal bruke bokstaven E, N (også etter søster), evt B etter han, og faren min og hannes far.

Jeg synes det blir mye at alle ungene blir kalt opp etter meg og mamma. Og synes ikke svigermor har gjort seg fortjent til å kalles opp egentlig, men gikk med på det siden jeg liker Nathalie navnet så godt. Derfor skulle jeg nå hatt et B- navn. Men finner altså ikke det.. Prøver å overbevise om at vi denne gangen kan finne et navn vi bare liker, og jeg liker jo Isabell (Isabelle var også veldig fint ja:) Men får ikke særlig gehør fra hans side for navnet enda ihverfall.. Men enda noen mnd igjen;)

Arti at du syns navnene passer sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...