Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #1 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg venter mitt 1.barn i august og skal kjøpe vogn. Dessverre er ikke dette så lett som jeg trodde da det faktisk er en jungel der ute:) Mine spm er da: hva er best av gummihjul og plasthjul med tanke på å trille på vinteren og på asfalt? Og er det veldig stor forskjell på kombi og douvogn? Jeg har egentlig tenkt å ha kombi for det høres mest praktisk ut... Og er det noen vognmerke som skiller seg ut? På forhånd takk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139978766-jeg-er-s%C3%A5-usikker-og-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg vil på generelt grunnlag si at lufthjul er som regel bedre en plasthjul eller det man kaller luftkanalhjul. Det vil si at mange vogner kompenserer ved god fjæring og demping selv om de har plasthjul. Forskjellen på kombi og duo er jo at duo bagen som regel er større og at man da har ett sportsete liggende på "vent" til ungen har vokst ut av bagen. Det man skal ta hensyn til er hvor stor er bagen uansett om det er duo eller kombi. Tenk på om du får vinter eller sommerbarn. Hvor mye dyner, puter, poser etc skal du få plass i bagen. Bor du f eks i blokk uten heis er kombi vogn lurt da du kan sette vognen på gata og ta med deg bagen opp. Det kan du selvfølgelig gjøre uansett men duo bagene veier som regel mer. Tenk over HVOR SKAL JEG BRUKE VOGNEN? Det er stor forskjell om du skal manuverere deg gjennom en gjeng med folk i oslo by contra gå på grusvei på landet. Det er fordeler med svingbare hjul men ikke om du skal gå lange rette strekninger for da er det deilig at vognen triller rett frem av seg selv. Jeg ville anbefale deg å gå inn på www.barnevognguiden.no. Titt på disse vognene: 4 hjulinger: Brio Simo Maxi cosi Bugaboo Teutonia 3-hjulinger: Trend for kids (TFK) OTH/MB Mountain Buggy Easywalker Teutonia spirit S3 Husk, tenkt nøye igjennom før du kjøper vogn hvor ungen din kanskje vokser ut av bag etter 3-4 måneder og at du da må bytte til sportsdel som vender fra deg. Dette gjelder noen av 3-hjulingene nevnt over. Det er de færreste som synes det er greit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139978766-jeg-er-s%C3%A5-usikker-og-trenger-hjelp/#findComment-139979479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå