Gå til innhold

jeg har begynt å myse så fælt..... må jeg ha briller??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

*småpanikk*

Men merker at jeg myser veldig når det er "lyst" ute, og når jeg kjører bil. Klarer ikke å roe ned øya med mindre jeg bruker solbriller... har hatt det sånn en stund, men har ikke lagt så hyppig merke til det som nå i det siste.

Bare å ta en tur til optiker og spørre om de kan sjekke sånt der?

Jeg vet at jeg har skeve hornhinner fra før, kan det utvikle seg til dårlig øyer?? haha

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du bare myser pga sola er slitsom, så vil jo solbriller holde. Hvis du myser pga du ser dårlig er briller løsningen ja.

Øynene er stadig i utvikling og dårlig syn kan komme når som helst i livet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg ser ikke dårlig.. men nå f.eks, når persiennene er oppe, må jeg myse inne også! Kan jo ikke gå med solbriller inne, og det er IKKE sol ute.. bare lyst...

Måtte gå med solbriller inne på plantasjen istad, for de har jo tross alt nesten gjennomsiktig tak.. (nesten!)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg har dårlig syn, og hvis jeg tar av meg brillene/linsene reagerer jeg mye sterkere på lys ihvertfall... Jeg visste forresten ikke at jeg hadde dårlig syn før jeg tok en sjekk hos optiker (mamma og tante har -6 så ville få det sjekka i tenårene) og det viste seg at jeg ikke så en dritt, hehe... Oppdaget verden på nytt når jeg fikk linser ja=) nå er jeg totalt avhengig, går ikke utenfor dørene uten. Første jeg gjør om morgenen er å ta på linser eller briller=)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så bra da, Sauen! At du oppdaget det mener jeg :o)

Men som sagt, jeg har ikke dårlig syn. Har bedre syn enn mange jeg kjenner, ser ting på miiiiiils avstand, og får stadig hører "Åssen ser du det??"... så ikke bekymra for det, enda... :o)

Men slitsom den mysinga...

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Hehe, du er ikke langsynt da? =P

Men ta deg en tur til optiker du, så vet de sikkert hva det kan være=)

Annonse

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, jeg er langsynt..samtidig som jeg alltid har hatt boka INNI øya for å lese.... hehe. Også har jeg + på ene øye, og - på andre... ikke lett. MEN, det var for 15 år siden, kan jo hende at det har endra seg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...