Gå til innhold

Styrtfødsel

Artica

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 4 nå, og er litt bekymret for hastigheten denne fødselen kommer til å få. Minstemann er 8 år, så det er en god stund siden jeg fødte.

Min første fødsel varte ca 4 t. Nr 2 var planlagt keisersnitt, men fødselen startet 5 uker før tiden. Hadde ingen smerter, kun kynnere. Reiste til sykehus fordi slimproppen hadde gått. Da de undersøkte meg hadde jeg 8 cm åpning. 10 min etter på opr salen hadde jeg 10cm åpning og ble lagt i narkose i full fart. Ingen smerter, helt merkelig. Kjente det presset, men trodde egentlig at jeg bare måtte på do.

Nr 3 tok under 1 time. Våknet av at vannet gikk, rakk aldri sykehuset.

Så er nr 4 på vei her, og jeg er litt bekymret for farten på denne fødselen. Tenker at siden det er 8 år siden minsten ble født, så vil kanskje ting gå litt tregere? Noen som kan dele sine erfaringer med meg?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er i samme situasjon som deg, jeg føder forferdelig fort, og siste fødsel varte i en time fra start til slutt. for 4 dager siden dro jeg på sykehuset siden jeg hadde så forferdelig med kynnere. heldigvis for meg var det den samme jordmoren som tok imot minste mann som tok mot meg nå. de sier at fødslene går fortere for hver gang, men de sier at det også kommer ann på om det er med samme man eller ikke. hun sa at jeg måtte forsikrte meg om at jeg hadde noen der fra første rie av, og komme inn med en gang. hun spurte om jeg bodde langt fra sykehuset, om jeg hadde barnehageplass til de to elste. og om jeg hadde noen til å kjøre meg. men helt erlig, jeg tror ikke jeg når frem denne gangen!

Mine tre barn har samme far, mens lille tassen har en annen far.

Jeg er kanskje litt naiv, men har igrunn tenkt at både graviditet og fødsel ikke blir så påvirket av far. Jeg er kun i uke 18, men føler meg super gravid. Med de tre andre var det ikke på denne måten. Kan selvfølgelig ha noe med at det er nr 4 som er på vei også.

Forstår godt at du reiste så fort opp på sykehuset, tror kanskje jeg gjør det selv. Greit å ha alt pakket og klart, slik at du kun har deg selv å konsentrere deg om. Har du nabo som kan stille opp om det kniper med tid? Og så er det kanskje greit å ha alt utstyr man trenger for en hjemmefødsel? Tenkte jeg skulle ha alt klart iallefall.

Ambulansen rakk å komme til oss da, og de trodde de ville rekke å kjøre meg til sykehus. Bodde 10min kjøring derifra. 5 min etter at de kom inn døren kom minsten ut. Følte at det kun var jeg som hadde kontroll over situasjonen. Da gutten min var ute, kom naboen inn døren. Onkelen hadde rukket å komme, så han satt i stuen sammen med de to minste. Ble en folksom fødsel for å si det mildt.

Lykke til med fødselen

Hei! :-)

Er i samme situasjon selv! ;-)

Dei 2 siste fødslene var styrtfødsler, ene i sykebilen, og med misten med var fødselen over på 20 min!

Var da heldigvis på sykehuset fordi jordmor ville sjekke hvorfor jeg klødde så.

Var redd for at det kunne være en form for svangerskapskløe som kunne være farlig, men det var det heldigvis ikke!

Så da var det kun flaks at jeg tilfeldigvis kom til sykehuset, 12 dager før UL termin!

Bor 2 1/2 times kjøring fra sykehuset, så denne gangen må det virkelig planlegges!!!

Får ikke hjemmefødsel pga at jeg fikk hematom (indre blødninger) så jeg måtte opererest etter første fødsel, så det er absolutt en

betryggelse å føde på sykehuset!

Lykke til dere også! :-)

! rosa og 3 blå:

Tok alt bare 20 min? Altså fra den første veen til babyen var ute?

Trodde min var kjapp jeg, 50 min fra vannet gikk, og kanskje 30-40 min med veer, til babyen var ute.

Forstår at du syns det er betryggende å føde på sykehuset med den opplevelsen du hadde, jeg ville heller aldri ha født hjemme. Mye kan skje, og da er det greit og godt å være et sted hvor man kan få øyeblikkelig hjelp.

Hadde bare håpet at mine 8 års pause med barnefødsel ville senke tempoet litt.

Pappaen til spiren er nok ikke der hvor han klarer å være med på fødselen selv på sykehuset, veldig synd om han ender opp som jordfar da:)

Hei igjen! :-)

Ja, siste fødsel gikk kjempefort og vannet gikk ikke før jeg skulle trykke!

Hadde liksom bare kynnere, kanskje litt hardere enn normalt, men ikke noe mer!

Følte meg faktisk litt dum etterpå da jeg ikke selv skjønte at det var full åpning og jeg bare kunne trykke babyen ut! ;-)

Håper jo selvfølgelig på like lett fødsel denne gangen også, håper bare at jeg er på sykehuset først!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...