Gå til innhold

Bytt barnehage- vanskelig valg og tårer for mor ;)

Anbefalte innlegg

...blir helt koko i hodet, jeg: fikk barnehageplass i bydelen (bor i Oslo)og burde juble, men ble bare usikker:

Jenta vår på 1,5 går i bhg på jobben min. Hun har det så fint, og vi er trygge for henne. Føler at alle de voksne, på alle avdelingene, har omsorg for alle barna, og de får mye kos og klem. Fordelen for oss voksne er også at barna får alle måltider i bhg, og varm mat fire ganger i uka. Trenger ikke stresse med frokost eller mapakkesmøring om morgenene.

Bakdelen for oss er at bhg ligger laaangt unna pappas arbplass, så vi er avhengige av at jeg skal på jobb hver dag. Hvis ikke blir det 35 min ekstra kjøring morgen og ettermiddag for pappa. Tenker også på at det kanskje er bedre for henne på sikt å være i bydelen, både med tanke på skole og venner.

Skal vi etter hvert få flere barn blir det mye kjøring tur/retur bhg hver dag, og da mye på meg.

Den nye barnehagen virket bra den og, men det er noe med å vite hva man har, men ikke hva man får. Det jeg er mest redd for er hvis de voksne ikke har omsorg for barna i den nye bhg.

Er så forvirret, og klarer ikke å ta et valg...

Fortsetter under...

Skjønner dilemmaet.

Er dette en jobb du tror du vil ha ut barnehagetiden hennes? Hvis du bytter jobb, minster du kanskje plassen uansett.

Når vil dere ha flere barn? Hvis du blir hjemme i permisjon og datteren din går i jobb-bhg, blir det mye kjøring på mannen din.

Er det mulig å få inn nytt barn i jobbbhg?

Ligger bhg i bydelen gunstig til i forhold til der dere bor?

Åpningstider i bhg i bydelen i forhold til jobbtider osv?

Måltider hadde jeg personlig ikke brydd meg ¨så mye om. Vi har kommunal plass i oslo, og får ETT varmt måltid i UKEN... Resten har vi med matpakke.

Et alternativ er å gå på besøk og sjekke forholdene i den nye bhg, snakke med ped.leder, se uteområder osv.

Håper du finner ut av det:-)

Jeg hadde absolutt byttet. Når barnet ditt trives godt der hun er nå er sannsynligheten for at hun vil trives godt i en ny barnehage også veldig stor. Lokasjon har mye å si, ikke bare får dere en barnehage der dere ikke er avhengig i at du skal på jobb, men en barnehage i nærmiljøet gjør at barnet ditt får sjansen til å bli kjent med andre barn som bor i nærheten :) Matpakkesmøring blir fort en vane, og kan gå ganske så raskt unna, evt kan dere jo smøre kvelden før!

Stå utenfor barnehagen en dag i 16 tiden eller om morgenen og spør noen foreldre om hvordan barnehagen er. Det gjorde jeg før jeg satt opp noen av ønskene.

Men ellers burde du nok også juble litt, jeg har selv en på 1 1/2 år og vi har ikke fått plass i 1.runde og redde for å få plass langt unna i annen bydel som ikke ligger i nærheten av våre arbeidsplasser.

Men man skal selvsagt føle seg trygg på at barna har det bra, så ta en sjekk av barnehagen før du bestemmer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...