Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jenta vår blir 2 år til høsten, og jeg tenkte å søke henne inn i park da... Skal være hjemme i permisjon fra mai av, og tenkte det kanskje er greit for henne å få leke litt med andre barn - en slags myk start før barnehage når hun blir 3 år. I tillegg er det jo kanskje også litt greit for meg å bare ha et barn hjemme i noen timer om dagen... Men jeg tenker litt på dette med soving, trivsel osv da... Hun sover nå ca 1-2 timer om dagen, fra ca 11.30. Parken er åpen 10-14, så sovingen blir midt i parktiden... Men dette kan jo endre seg før hun evt begynner da... Hun har heller ikke gått i noe barnehage, bare vært hjemme med meg og evt hos svigermor. Har vært i åpen barnehage osv da, men er redd det skal bli veldig nytt for henne... De kommer vel fort inn i det vel? Noen som vil fortelle litt om ergaringer fra park?
Yo&La+spire Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 D går i en park i Bergen sentrum, og vi er veldig fornøyd! Eg var i utgangspunktet litt skeptisk...Det er jo ikke bhg liksom...Var det godt nok? Tror det kommer veldig ann på de som jobber der;) Vi valgte park fordi eg studerer og derfor trenger vi ikke full bhg plass. Så vi sparer penger, det er rett vedsiden av universitetet og ikke minst; eg får masse tid med dattera mi! Hun er der fra 10.30 til 14.30. D er veldig tillitsfull og vi trengte ikke noe tilvenning. En dag og så var hun der "alene". Ikke noe gråting, bare kasta seg inn i leken. De ansatte var flinke til å ta seg litt ekstra av henne i begynnelsen da, slik er det forhåpentligvis alle steder. De er ute hele dagen og leker. ca kl 12 - 12.30 går de inn og spiser (har bare et sånt enkelt hus med et rom og do) og skifter bleier/tar barna på do. De barna som sover får sove da etter maten (inne eller ute i vogn), de andre går ut og leker igjen. D sover en halv til en time, sover når eg henter henne og våkner som regel ikke før vi er hjemme. Synes det er en super løsning for oss iallefall! Tror det kommer mye ann på parken da, og de som jobber der, men vi er altså kjempefornøyd. Godt at de får vere så mye ute også!
murmelmamma Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 jeg tror jeg ville søkt henne inn i barnehage med en gang..der kan du jo også velge hvor lenge du vil ha henne der i løpet av dagen.... dessuten ahr du et trygt sted å ha henne om du feks må til lege med babyen eller på helsestasjonen ...eller hva som helst.... dessuten slipper jenta di å bli trygg på ett sted..for ett år..og så må ha ny innkjøring når hun skal begynne i barnehage. Jeg har også hørt delte erfaringer med soving i park..ofte er det lite og begrenset område og ikke noe "inneforhold"..og vanskelig med soving siden det er så få timer... jeg ville ha anbefalt barnehage med en gang....
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Men er det ikke for sent å søke? Bor jo i bergen, så barnehagedekningen er elendig... Kommer vel på tusendeplass om jeg søker nå...=P Men jeg kan jo alltids prøve da=)
murmelmamma Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 man kan jo håpe...det skal jo liksom være full barnehagedekning da.....er verdt å prøve i vertfall...:-) vet at de sliter med å fylle opp alle barnehageplassene i laksevåg bydel..... de har rett og slett forlite barn..ivertfall på over 3 år... og noen steder under tre år også... så verdt et forsøk!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Hm, da skal jeg jammen prøve=) og får jeg ikke plass står jeg ihvertfall sterkere når vi skal søke året etter=)
olla Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Jeg har hatt begge mine i park, og har vært SUPERFORNØYD!!!! Jeg ville gå hjemme litt ekstra, så det ble park på de. Så fikk vi god tid om morgenene, de fikk lekt med andre barn, og så fikk vi tid til å lage middag sammen, og kose oss før barnetv-tid. De gikk fra 10-14. Nå jobber jeg i barnehage, har begge barna der, ikke på min avd, men på andre. Og jeg angrer IKKE på at de fikk gå i park!! Og så synst jeg det var lurt å ha henne i barnehage fra hun er 3 år. Min eldste var 4 da hun begynte i barnehage, og da trengte hun mer utfordringer enn i parken, så da ble det barnehage. Og så mister du jo ikke kontanstøtten heller, det er jo et pluss!
mai mammaen til to Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 jeg anbefaler på det sterkeste barnehage. en eg kjenner har hatt barnet sitt i den i vadmyra iallefall. og var IKKE fornøyd. når dem er så liten så krever det litt av dem. ofte så har ikke parkene noen steder å være inne. så dem må være ute. tviler på at dem gidder å legge ungene.. tror dem har som regel at man må være sluttet å sove på dagen. men det spørs jo litt på parkene da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå