www.karibienshule.blogg.no Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Prøver her jeg: dere har vel litt erfaring med slikt:) kjøpte en pakke med 10 via- begre (til avent-pumpen) på apoteket. Ble litt forundret da jeg så det ikke fulgte med lokk? Hvorfor ikke? Jeg fryser de jo i begrene MED lokk.... Fins det en pakke med lokk jeg må kjøpe utenom? OG så lurer jeg på om dere får kalkbelegg når dere koker pumper og annet utstyr? Hva gjør dere med det? Takk...
Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Det finns en pakke med lokk, ja Skal ligge rett ved siden av. Syns det er rart at det ikke er både lokk og beger i samme pakken, men men... Hvis med kalkbelegg du mener det samme som når jeg sier fettbelegg, så ja, det får jeg på tåteflaskesmokkene. Jeg har prøvd allverdens råd for å få det bort, men det går ikke. Så jeg lar det bare være jeg, det er jo nøye vasket og sterilisert så kan ikke se for meg det er farlig
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 Takk for svar! Ja, det er nok det samme belegget vi snakker om! Tror ikke det er fett, for det er ikke der når jeg skyller i kaldt vann + varmt zalovann. Kommer liksom underveis i kokingen og særlig om jeg ikke bruker den med en gang. Så derfor mener jeg det er kalk i vannet som sitter igjen. Har også tenkt at de farlige bakteriene er borte, og kalk finnes jo i melka og...men så ser det ikke så delikat ut synes jeg;)
Gjest Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Det har jeg også oppdaget, at det kommer etterhvert. Va sååå fornøyd etter hvert eneste tips jeg prøvde for å få det bort - de så jo kjempefine ut med en gang Det ser ikke så veldig delikat ut nei, men vi får satse på at det ikke gjør noe. Blir dyrt å bytte ut smokkene hver gang man får det belegget på...
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 18. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2009 Mamma snakket noe om at eddik hjalp på kalkbelegg...men så var hun ikke så sikker på om eddikrester eventuelt var noe bedre enn kalkrester, så da var vi liksom like langt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå