Gå til innhold

Er det slik at jo flere barn man har, jo mindre oppmerksomhet får man ved graviditet.

Gjest Nordavind fra sør

Anbefalte innlegg

Gjest Nordavind fra sør

I frykt for å virke litt sytete, vil jeg bare si at jeg syntes det er litt stusjelig at inger bryr seg om at jeg er gravid. Jeg har vel aldri fått noe stor oppmerksomhet ved graviditetene mine, men nå hvor jeg er gravid for 3 gang er det jo ingen ting. Ingen som spør meg hvordan det går?

Når jeg fortalte folk i familien at jeg var gravid var det ingen som gratulerte. Bare svarte; å ja..det kan jo bli livat ol. Svigermor buste ut med; Ja, nå fikk du viljen din til slutt da...Herremin...akkurat som jeg tvang gubben til å få et barn til!!!? I ettertid er det eneste jeg har hørt av snakk om min graviditet er at dem fleste i familien mener vi ikke vet hva vi holder på med, barna skal jo følges opp også da...osv...Blir helt oppgitt over at folk skal dømme oss nedenom og hjem, fordi vi velger et barn mer enn de selv ville ha gjort. Her sitter vi med god råd, stort hus og MASSE kjærlighet...Huff altså...

Fortsetter under...

Dårlig gjort!

Sårt at man føler familien ikke ønsker alle barna like velkomne..

Venter "bare" min 2. og det er 12 år siden sist.. Så her er alle oppi skyene og gleder seg med oss.

Vi veit ikke om vi er ferdige etter denne, men jammen blir jeg skuffet om de ikke blir like glad en evt tredje gang:(

Første gang spratt familien sjampis, andre gang satte de på kaffe, tredje gang gratulerte de med en litt bekymret rynke i panna, denne gangen gratulerte de svakt og rynken i panna var mer markert. He he. Det gjør ikke noe. Det blir stas når ungen kommer uansett!

Ja, det er i allefall vår erfaring. Venter nr. 3 nå, og det har vært veldig lite oppmerksomhet så langt. Tror det kommer av at man begynner å bli "garva", når man venter første barnet tror jeg mange liker å komme med alle slags råd osv. Det er ikke like spennende å gi masse råd ol. til noen som har flere barn fra før....Regner med at når nummer 4 evt. er på vei, vil vi nok få spørsmål om det ikke er siste ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...