Gå til innhold

7 uker etter fødsel! vondt i bekken etter joggetur!

Anbefalte innlegg

Det var vondt. Skal bli lenge til jeg jogger igjen. Jeg trodde jeg kunne jogge nå.Har vært flink med knipeøvelser.Gått tur hver dag. Har kjempe vondt i bekkenet. Har ikke hatt bekkenløsning i svangerskapet. Går det over??redd!!! bør jeg kontakte legen?Har vært på 6 ukerskontrollen,alt så fint ut sa hun.Hvor lenge bør jeg vente med svømming,det er vel bedre enn jogging?

Fortsetter under...

Husk at vi alle har bekkenløsning, men ikke alle blir plaget av det. Men bekkenet må "løsne" for at babyen skal få plass til å komme ut, sånn at du kjenner ubehag kan jo være at leddforbindelsene i bekkenet ikke har gått helt på plass, og det er jo individuelt og kan ta lengre enn 6 uker. Nå er jeg ikke lege, så det kan jo selvfølgelig være noe helt annet også, men det er i alle fall min første tanke.

Jogging er jo det mest belastene for kroppen av trening, derfor en av de mest effektive treningsmetodene også, når kroppen klarer med det. Svømming vil nok gå mye lettere ja, eller evt spinning, elipse eller noe sånt. Hvis du tenker på å komme opp i puls. Det krever mindre av bekkenet og det kan du sikkert starte med nå, men alt må jo bare testes ut, og er det ubehagelig er det jo bare å stoppe.

Det går nok over. Jeg fikk baby i september sist, og når sneen kom og isete veier kunne jeg enda kjenne det i bekkenet, og jeg hadde heller ingen problemer under svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...