Gå til innhold

Ang begravelse/minnelund. Hva gjøre.....

Molait

Anbefalte innlegg

24/3 raste verden sammen. Vi mistet våre to små. Ene kom hjemme, den andre måtte jeg føde. Hadde de hos oss hele natten og følte vel i grunn vi fikk tatt farvel. Kjøpte en rose og tok bilder og ja.

Vi må bestemme oss for begravelse/minnelund og sliter så veldig med det. Hadde forsonet meg med minnelund og være til stede da urnen ble senket, men her var det slik at man ikke kan få vite hvor de ligger!! Lest man kan få vite ved none minnelunder, men vet ikke hvilke. Føler det værste er å ikke vite hvor de ligger. Vet ikke jeg..følelse av kontroll kanskje.

Liker egentlig ikke tanken på kremmering heller. Vet det bare er et skall og det skal og bli borte, men er bare dette skallet jeg fikk møte, holde, vugge. Men skulle vel kanskje kunne klare kremmering om jeg ihvertfall visste hvor de lå. Kunne det ikke vært minnelund med bare en liten plate på bakken. Hvor man kunne satt navnene deres.

Vet ikke om eget gravsted vil føre til at det er vanskeligere å gi slipp. eller gå videre. De vil jo alltid leve videre i hjertet mitt, og et gravsted vil kanskje føre med seg ja jeg vet ikke....

Ved minnelund kan man ha minnestund og sånn på sykehuset, men må avslutte der. Får først beskjed etter alt er ferdig og urne satt ned. Ihvertfall på den minnelunden vi fikk høre var i nærheten her.

Bor i Akershus. Noen som vet om minnelund man får vite hvor de ligger??

Jeg mistet dem bare 14 uker på vei, men for meg er de da like mye babyne mine som om de skulle kommet noen uker senere. De er jo de samme, bare litt mindre. De var ferdige...skulle bare vokse. Og har man vugget og sunget for babyne sine så har det for min del ikke noe å si om de var noen uker eldre og dermed noen cm lenger og gram tyngre.

Vet du bare kan uttale deg utfra dine tanker, men du har sikkert tenkt mye rundt saken og hadde vært godt med noen i samme situasjon sine vurderinger og sånn.

Fortsetter under...

Jeg kan desverre ikke gi deg svar på spørsmålet ditt siden jeg mistet i uke 8. Kanskje det kan være lurt også å spørre på "vi mistet vår baby" forumet, siden det er sikkert flere der som begraver/kremerer babyen sin der. Ønsker å gi deg en stor klem og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...