Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Tenker da en person som ikke har diabetes, og ikke er fastende. Bare normalt blodsukker en hvilken som helst dag....
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 4-6 mmol fastende,bare fastende teller.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Viil tro mellom 4,5-6 er normalt. Mitt ligger på 5-5,8 selv fastende eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Ok. Jeg var på første svangerskapskontroll før påske, og da tok de jo masse blodprøver. Fikk brev i posten etter påske om at blodsukkeret mitt var litt høyt, og at de gjerne ville måle det da jeg var fastende. Jeg ringte legekontoret i dag, og da sa legesekretæren at det ikke var veldig høyt, bare litt. Jeg hadde visstnok 6,5. Skal legge til at jeg hadde ligget influensa 3 dager før kontrollen, spist veldig lite mat og bare drukket litervis av juice. Og det er jo mye sukker i juice.. Kan dette ha innvirkning på blodsukkeret? Eller betyr dette at jeg har diabetes? HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Nei, ikke diabetes. Da er det mye høyere enn 6,5. Over 7 bør en begynne å tenke.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Du bør be om at de tar langtidsblodsukkeret ditt,det gir en bedre indikasjon enn engangsblodsukkeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå