Minnie Mom Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg har lyst på katt når vi flytter om et par år, og har begynt å se litt på de forskjellige rasene. Ønsker meg en rolig, kosete, langhåret innekatt. Noen som har erfaring med rasene over? Har lest litt om de, og liker de veldig godt.. )
* 5 om dagen * Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Jeg har en Maine Coon.Gucci er 5 år nå, og en flott stor pus,på 6,4 kilo.Masse pels, så ho må klippes hver vår,men det er pga at ho ikke vil gre pelsen.Fikk ho når ho var 3 år,som omplasserings pus. Hun er fryktelig kosete,og en flott katt med masse personlighet. Det er et godt valg,om du velger Maine Coon.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Svigers har Hellig Birma. Nydelige katter, men ikke så veldig kjælne og kontaktsøkende. De er vennlige og rolige, men ikke fangkatter :-)
AO3 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg har birma, og anbefaler rasen varmt. Den møter alle kriteriene dine, i alle fall.
AO3 Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Jeg kan legge til at mine (har tre) er ekstremt kjælne og kontaktsøkende! Det varierer litt om de vil ligge på fanget... En gjør det nesten aldri (han vil ligge ved siden av og kose), den andre gjør det av og til, mens den siste ligger som limt fast til fanget, henne går det nesten ikke an å bli kvitt...! Det er nok veldig individuelt, for alle raser.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Jeg var fast bestemt på en Birma,men kjæresten har nettopp fått svar på allergiprøvene,og han tåler de ikke:-( Men uansett,jeg elsker de kattene,og om han noen gang plutselig skulle tåle katter igjen*drømmeverden*,så skal jeg ha Hellig Birma,og helst to;o)
Nea og juniors mamma Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Svigermor har hellig birma og jeg er allergisk........også overfor den, aaaatsjoooooo! Nyser bare jeg tenker på den Vet ikke om dette gjelder bare denne eller om det gjelder alle innenfor denne rasen, men den røyter noe sinnsykt. Katten er utrolig kjælen og liker helst å ligge inne der det er varmt og godt, oftest på det høyeste punktet i rommet hvor varmen er. Mulig det er årsaken til at den røyter så mye på vinteren, han bruker liksom ikke pelsen til å holde seg varm da han er minst mulig ute. Men fin er han i hvertfall, på avstand
Minnie Mom Skrevet 17. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2009 Kan man på forhånd teste hele familien om noen er allergiske mot katter?
AO3 Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Når det gjelder røyting, så kan jeg skrive under på at birma gjør det - men det gjør nok alle de tre rasene nevnt i headingen, alle har relativt mye pels. Det går an å ta blodprøve for å sjekke om man er allergisk, men svaret er ikke 100%... Jeg er kjempeallergisk iflg blodprøve, ikke allergisk iflg prikktest hos ØNH-legen (denne er mer pålitelig), og reagerer ikke på katter i praksis. Dessuten kan man bli allergisk senere, selv om man ikke er det nå... Slik er det bare. Det gjelder alle kjæledyr. Sibirkatt skal være mer allergivennlige enn endel andre raser, men det er VELDIG individuelt om man tåler en rase eller ikke. Jeg vet av mange allergikere som ikke tåle sibir også... Sibir hadde forresten vært en idé for deg, HI, uansett, men de er nok hakket mer aktive enn de tre du listet opp.
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Skal vi ha katt skal vi ha Hellig Birma, de er helt UTROLIGE!!!¨ Vi passer en birma når eierne skal på ferie etc og det er verdens mest utrolige kattepus, på alle måter, snill med barn (vokst opp med små barn) kosete, "hører" på oss, renslig, vakker, og morsom.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Maine Coon er jp bare helt skjønne!! Superkosete og utrolig fine familiekatter, elsker de : ))Anbefales på det varmeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå