Drømme Stress ned-mamma Skrevet 9. mai 2009 #126 Skrevet 9. mai 2009 Me e jaggu meg ein gjeng med testomane her ass!!! Hehe.. (tok ein..men nå e det nok!! Venta ei uka nå!!) abs123: Det e jo altfor tidlig å stole på et negativt resultat da!! Regnestykke: egget fester seg 6-10 (ca) dager etter eggløsning. Hcg dobler seg annenhver dag... Hvis du har ikm tirsdag så antar eg at du e på 11 dpo nå da (siden ikm tirsdag) Hvis egget festa seg for to-tre dager siden så har du ikkje komt opp i mer enn 2-5 hcg/nml (micromlliliter...finne ikkje micro-tegnet ) Men ja..hehe..hos noen så fester egget seg litt tidligere, og dei får tidligere positive tester. Dette e så individuelt at det e umulig å sei noe for sikkert på lenge ennå!! Dessuten e det forskjell på kor mye folk skille ut i urinen sin og.... Håpe du skjønte noe av den lille kalkuleringa mi her...hehe..
Cybele Skrevet 9. mai 2009 #127 Skrevet 9. mai 2009 jeg føler vi er litt i samme situasjon abs123. Jeg hadde ikke tro på dette måneden, innbiller meg at vi ikke traff el og at vi hadde sex for seint. Derfor har jeg ikke hatt en eneste forventning. Men! Jeg er absurd kvalm, mandag - torsdag hadde jeg masse stikkinger på begge sider (kjentes ut som el-smerter men er veldig sikker på at den har vært). Jeg har plustelig ikke veldig lyst på alkohol eller snus mere (what?!). Tok test torsdag, neg. El-test i går, neg. Innbiller meg at jeg har IKM tirsdag 12. Jeg er oppriktig veldig kvalm. Aldri vært før uten grunn:/ men jeg har liksom ikke tro på graviditet heller. Noe er rart iallefall. Kanskje bare hormonene i lutealfasen som leker veldig med oss. Lurer imidlertid på hvorfor man har el-aktige stikkinger i sidene (knivstikk, tydelige) midt i lutealfasen når man ikke er gravid, noen som vet hva dette fenomenet skyldes? =/
Cybele Skrevet 9. mai 2009 #128 Skrevet 9. mai 2009 og så har jeg så mye utflod!!!!! har ikke hatt veldig mange pillefrie sykluser, men har aldri tidligere merket sekreter mellom el og mens. først var det mange dager emd nesten vannaktig(!) utflod, helt bland og tynn, massevis, kunne kjenne det rant (djiiiz...).- nå er det tykkere og mer klumpete. forstår ingenting. ingen ingen ingen ting. har dere normalt utflod mellom el og mens?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 9. mai 2009 #129 Skrevet 9. mai 2009 Normalt sett har eg litt sånn lotionaktig utflod mellom sånn ca el og mens...men oppleve det samme som deg nå... Det va jo VÅTT nedi der!! Nå e den tjukk og kvit, litt slimaktig....deilig beskrivelse....haha Har virkelig hatt mye mer utflod denne måneden etter el...meeeen på ei aen side...va første gang eg kjente el på kroppen da, så e vel fare for der ikkje har vært no el tidligere sykluser :-| Men! Her velge me å tro på at det e tegn og symptomer, eller hur? La merke te i dag at dei strekkmerkene eg har på puppene (ja, eg e så heldig..strekkmerker overalt te tross for at eg aldri har vært gravid!) men dei e blitt mye mere synlige. Altså, dei kom jo i tenårene når puppene sprengvokste! (eg gjekk fra ingen bh te b/c cup på...et halvt års tid?) Men ja...dei e jaffal myyye mere synlige nå..av ein eller aen grunn!! Håpe det e et symptom...ellers e magen lika herpa fremdeles..føles jaffal sånn ut....eggestokkene har deklarert krig mot et eller aent inni der.. springe på do heile tia fremdeles men...eg må jo egentlig ikkje...
MissG Skrevet 9. mai 2009 #130 Skrevet 9. mai 2009 Hei! Ikke for å ta motet helt fra dere, men jeg var også ganske kvalm noen dager før jeg fikk TR sist. Hadde ikke tatt eltest og tenkte at det var liten sjanse for at jeg var gravid (hadde hatt lite sex og ikke rett før da jeg trodde jeg hadde el). Men når jeg kjente kvalmen og tørsten tenkte jeg kult, da er jeg nok gravid likevel. Blir jo litt skuffet når TR kommer likevel, så prøv å ikke overbevise deg selv altfor mye enda. Økt utflod hadde jeg også, men det kan nok like gjerne komme av forandringer pga pilleslutt (i mitt tilfelle iallefall). Bare ment som et godt råd, håper ikke dere blir lei dere! På den annen side er det jo fullt mulig at kvalmen og utfloden ER et symptom, bare husk at det ikke er veldig sikre tegn.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 9. mai 2009 #131 Skrevet 9. mai 2009 Komme du å ødelegge heile morroa her då!? Hehe Me e smertelig klar over dette...dei aller fleste av oss e jo uti ein eller aen pp, og ikkje for første gang i livet! Men halve grunnen te å vær her inne e jo det å sitte og drømme og fantasere om at kaaaaanskje det e noe som skjer inni der... Ikkje sant??
veldig fødeklar Skrevet 9. mai 2009 #132 Skrevet 9. mai 2009 Høres ut som vi har det ganske likt vi ja Une. har hatt økende symptomer i snart ei uke. Var innom apoteket å kjøpte nye tester i dag. Håper jeg klarer å vente til mandag med å ta neste...Prøver å si til hjernen min at jeg ikke er gravid, prøver å late som jeg ikke har symptomer, og prøver å ikke tenke så mye på det. Blir jo et sikkelig slag i fleisen hvis tante rød kommer tirsdag eller onsdag. Jeg syns likevel at det er litt rart at jeg plutselig skal få en masse symptomer over ei uke før mensen, har aldri gjort det før....
MissG Skrevet 9. mai 2009 #133 Skrevet 9. mai 2009 Jada, drømme x'pp er jo enig i det da. Nå er jeg i 2.pp og er verdens mest utålmodige menneske. Derfor prøver jeg hardt å ikke lage meg noen forventninger denne gangen. I dag gikk det opp for meg at det vil bli ganske tydelig at jeg evt er gravid på neste fest jeg skal på. Alkoholfri vin er relativt lett å skjule, men hva med røykinga? Har alltid røkt på fest, men da kan jeg jo ikke gjøre det....Lurer på hva slags unnskyldning jeg skal komme med...? Noen forslag? (Ups, der var jeg i gang igjen med å lage meg forventninger.....)
Cybele Skrevet 9. mai 2009 #134 Skrevet 9. mai 2009 jeg testa nettopp. 11po ca. dødsblenda. kritthvit. haha. er nok pillesluttsymptomer som gjør meg kvalm og rar. gidder ikke teste mere. nå venter jeg bare på tate. relativt overbevist om at det hadde vært en ørliten skygge på testen iallefall om jeg hadde vært gravid. neste pp here i come!
veldig fødeklar Skrevet 9. mai 2009 #135 Skrevet 9. mai 2009 Huff da, vil ikke gi helt opp enda. Har begynt å få den følelsen jeg har hatt i kroppen i de to foregående svangerskapene, så jeg klamrer meg enda til håpet... Regner med at jeg leser det her inne hvis tr ikke kommer og du er graivd. Hadde vært gøy å treffes i januar 2010klubben
<3 Maren <3 Skrevet 9. mai 2009 #136 Skrevet 9. mai 2009 Jeg har fått ett veldig klart og tydelig symptom!!!!!! På tr - og det er ett humør som ikke ligner grisen, på krigsstien i dag. Best å holde seg inne for seg selv, lese, langt fra folk og fe, og pleie PMS´en :-) Ellers har jeg en negativ test 10 dpo, ingen ømme pupper, ingen kvalme, ingen temp.stigning, Eneste er at magen er støl, og øm under buksekanten. Blææææhhh :-P
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 9. mai 2009 #137 Skrevet 9. mai 2009 Haha!! Eg og tenke på det med røyken..men har annonsert at eg har slutteplaner lenge nå da..hehehe...så...når eg slutte så tror eg faktisk ikkje folk tenke så langt...håpe eg... Men!! Sånn at det e sagt. Det e ingen påviselige skader hvis du tar deg ein el to røyk på fest. Bare stumpe den masse så stumpe du mer enn du røyke Hehe...om det blir et par puff e da ikkje så veldig nøye...kjøp ein røyk med lite nikotininnhold! Nå får eg sikkert refs for at eg seie detta.... Men alle mødrene våre (nesten dah!) røyka jo som svamper før?!?! Både eg og brødrene mine og alle andre e nå lika friske...så klart...forskjell på 40 te dagen og et par te fest!! Hehehe... Men ja...komme an på kordan du føle det sjøl det da. Om du får samvittighetskvaler uten like lissom... Men ja...ellers...hm....kan sei du fekk halsbetennelse av røyk da...så du tør ikkje mere?!? Vett om noen eg som faktisk har fått deiiii halsinfeksjonene pga røyk.....og det kan jo ikkje "bevisest" sånn sett...men...spørs kor nære venner du e med dei på fest då..hehehe... Jaaa..eg har allerede fått forventninger så nekte å holda dei tebake nå...siste to pp'ene har eg ikkje hatt no særlig feeling i det heila tatt...ville bare få tanta så eg blei ferdig med styret..hehe.. så..ja..nå håpe me uansett! Så får det gå som det går!
*nr4isommer* Skrevet 9. mai 2009 #138 Skrevet 9. mai 2009 heji heji jenter... Jeg testet i dag med en EL test i håp om at den skulle slå posetivt ut som graviditetstest, men den var negativ. Men er bare 7 dpo så er vel enda litt håp eller??? Har ikm 16.mai... Har ikke stort med symtomer om dagen, men når jeg sitter her om kvelden med dataen på fanget og leser alle deres symtomer så kommer mine også;-) hehehe
MissG Skrevet 9. mai 2009 #139 Skrevet 9. mai 2009 Takk for svar drømme. jeg får de hva jeg gjør. Er jo ikke en reell problemstilling ennå da. Er jeg ikke gravid nå, vil festen sannsynligvis være før neste eggløsning (hadde 36 dagers syklus sist), så da kan jeg røyke og drikke som bare det : ) Klart det er håp prins07&prinsesse08!!!! Jeg er også 7-8dpo, men tror jeg venter med å teste til onsdag. Lite sympromer her i gården, men litt ømme pupper av og til kanskje? Mye luft i magen, men det blir det også før/under TR. Gleder meg til en spennende uke for oss alle! Tvi-tvi dere!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 9. mai 2009 #140 Skrevet 9. mai 2009 Her bare balle det seg på med symptomer...hehe...stikke og klør i puppene (noe som veldig lett kan vær innbilling da....tror nok helst det e det..hehe..) men murring...det e der ennå I natt/dagtidlig så hadde eg skiiikkelig sviing bak/rett over skambeinet...skikkelig vondt...gjekk i bølger et par minutt..så va det over..kanskje det va festesmerter?? Hatt ein del uggen utflod i dag og! (ikkje syk uggen da..hehe..og konstant VÅTT i tillegg!) Og når eg ska sjekke tappen (som e høy og lukka as usual), så føles det liksom litt hovent inni der og "mykt"...hvis dåkker skjønne...Så eg begynne å få litt håp..hehe...off..det e så fælt..en blir sååå sikker..også..nei..der kom visst mensen likevel...æssssj.. Jaja..vett eg tåle ein sånn te nå for tia..e vel derfor eg lar meg rive litt med nå og E forresten 7 dpo eg og..eller...6? jaja..sikkert 7 i mårra..asså søndag..! (nå oppdaga eg kor merkelig dialekta mi virke når eg skrive sånn som eg gjør..noe skikkelig bokmål aent e skikkeligt på dialekt!!)
Cybele Skrevet 10. mai 2009 #141 Skrevet 10. mai 2009 syns du er vanvittig søt jeg, drømme, du er så spontan og koselig=) fortsett med rar dialekt, du=)=)=) <3 jeg har en mage som er løsere enn gele og jeg kjenner at i morgen strømmer blodet. helt sikkert. og sinnsyk og rar som jeg er rullet jeg en dopapirstrimmel til en slags tamponglingdende sak og stakk den opp. og da den kom ut kunne jeg skimte en lyserosa flekk. tante banker på døra med andre ord. likevel er jeg ikke trist! nå kan jeg konsentrere meg fullt om eksamen som er over ved nete eggløsning(jaa!) dessuten er jeg så stolt for jeg har endelig en 28dagers syklus! etter jul, da jeg sluttet på pillen, har jeg hatt en syklus på 90 dager, en på 60, en på 45 og nå 28! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HURRA!!!!!!! Føler meg kvinnelig og at jeg virker. jaaa! =) på den andre siden så vet jeg at dette ikke er likestilt med tidlig graviditet hos meg: *øm nedre del av magen *masse hvit og våt utfod (aldri hatt etter el før) *stikkinger i sidene *øm korsrygg *Økt kåthet (noe voldsomt, først senere leste jeg at dette var et symptom!) *murringer under navlen etter 7dpo. Alt dette er med andre ord pms-symptomer. trøste og bære.
smilla73 Skrevet 10. mai 2009 #142 Skrevet 10. mai 2009 hihihi, etter å ha fordrevet tida tidlig en søndag morgen med å lese gjennom (mesteparten av) denne tråden, kunne jeg iallfall glede sambo til frokost ved å fortelle at det er mange andre som er MYE verre enn meg når det gjelder å kjenne etter symptomer etc etc :-D takk jenter!! når det er sagt; jeg trodde virkelig jeg skulle klare å roe litt ned "spenninga" denne pp, men venter TR fredag el lørdag, og SKAL klare å la være å teste til fredag... Har nemlig gyn-time fredag for å vurdere svar på hormonprøver og sædprøver fra inneværende pp, og evt videre behov for behandling; fantaserer selvfølgelig om at jeg skal teste positivt samme morgen, og at hun skal klare å se et lite "frø" på innvendig UL... er det mulig for henne å se så tidlig skal tro? Synes det er helt utrolig hva de klarer å se på de skjermene sine...
smilla73 Skrevet 10. mai 2009 #143 Skrevet 10. mai 2009 PS: føler meg lur: har en 2-pk CB liggende, og har nå gitt den til sambo med beskjed om at jeg ikke skal få den tilbake før fredag. Stoler ikke på selvdisiplinen min...
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 10. mai 2009 #144 Skrevet 10. mai 2009 Hehehe.....eg har ikkje mannen min hjemma eg for det mesta, så eg sitte nå oppi det aleina..hehe...derfor enda større ønske om klaff snart..ekje så enkelt å treffe på el når han reise heile ukene og noen helger innimellom og.. Og eg e vanligvis ikkje noen symptomjeger av meg, men når kroppen herje med en så kan en ikkje alltid la vær å legge merke te det..hehe...e nå litt gøy og da...knis.... Samme stil i dag som i går...bortsett fra at optimismen e ikkje full så sterk i dag..hehe...sikker på at eg begynne å blø any day now.. Nei, men alstå...eee det så rart å vær litt på hogget ette symptomer da?? nå har eg nekta megsjøl å bli altfor skuffa når en neg test dukke opp (optimismen forsvant ja! Hehehe..)... prøveperioden e viktig for meg at e morsom og kjekk og koselig ..så då må eg ikkje ta det sånn te meg når tr dukke opp te tross for at det e det siste eg ønske!! Bare hold øynene på målet jenter. Ein dag blir det vår tur te å holde barnet vårt i armene for første gang!! Om det blir et som e hjemmelaga, prøverørslaga, laga av andre (adoptering)...spille ingen rolle...eg får møta min baby ein dag Og det gjør dåkker og!!
<3 Maren <3 Skrevet 10. mai 2009 #145 Skrevet 10. mai 2009 Testa neg i dag 12 dpo, tror hvis det ikke er skyggstrek idag en gang på en cb-test, så er det ikke noe på gang. Enda så mye sex vi hadde rundt el. Tror ikke jeg blir å se her på en liten stund. Gubben har fått et stort prosjekt på halvannet år som han vil være godt igang med før vi prøver igjen. Så dette var liksom min siste sjans denne runden for å bli gravid. Ikke sånn at jeg begynner på prevensjon igjen. Men ikke noe sjekk etter el-tegn osv.... Og kjæresten vet selv at når det er ei lita stund sia mensen så hopper han av i svingen, luringen.. Men hvem vet, kanskje det er da spiren plutselig kommer uventet :-) Masse lykke til folkens!!Krysser fingre og tær, og låner bort babystøvet mitt til dere en liten stund :-)
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #146 Skrevet 10. mai 2009 jeg har ikm på tirsdag men fikk positiv test idag:)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 10. mai 2009 #147 Skrevet 10. mai 2009 Spire_2010 <3: gratulerer så mye! Jeg testet veldig negativt i dag selvfølgelig, og humøret mitt ble skikkelig dårlig.. Men er bare 9dpo så prøøøver å være fortsatt optimist, men føler ikke at det har klaffet nå heller.. kjipt.. Men Drømme xpp..må si at dine symptomer virker veldig lovende, da! Skal ikke forundre meg om dere har klart det altså! Her skal jeg prøve å la være å teste til laaangt uti neste uke.,..yeah right..hehe.. Mine symptomer er ingenting utenom veldig murring nederst i magen omtrent som ved el.. Kan ikke helt huske å ha kjent det før, men det er klart mye kan skje med disse rare kroppene våre..
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 10. mai 2009 #148 Skrevet 10. mai 2009 Ååååå gratulerer Spire_2010! Hva slags symptomer har du/har hatt nå i ventetiden??? Håper å se ALLE sammen stå under GRAVID på IKM 20 siden! Vi skal greie det jenter. Det er virkelig håp. Nå har jeg vel hatt den der spesielle følelsen inni nedre del av magen i snart 5-6 dager. Føler seriøst at jeg har tatt 200 sit-ups. Hva er dette her?? Og korsryggen er jo helt ødelagt haha!
Frk Marge Skrevet 10. mai 2009 #149 Skrevet 10. mai 2009 hm.... hva tror dere jenter? har ikm tirsdag-torsdag... har hatt stikkinger i nedre del av magen siden 3-4 dager etter EL har vært svimmel i en uke minst hadde én enkel frisk bloddråpe på papiret i går brystene er litt ømme innimellom ,men ikke utpreget - men det er jo tidlig..... kan det ha klaffet denne gangen?
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 10. mai 2009 #150 Skrevet 10. mai 2009 Du er jo garantert gravid vestvind! Leser jo om alle som har denne her festeblødningen.. (som jeg selv leter etter og ikke finner..) Det er jo ikke alle som får denne bloddråpen, men det høres jo veldig ut som et sikkert tegn! Kanskje du skulle tatt en test snart? Jeg tror jeg selv skal ta min første test i morgen! Lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå