Gå til innhold

SKRAVLETRÅD IKM UKE 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

flikki:

Jeg tror du har el i disse dager.. Jeg har samme sykluslengde som deg og litt lenger noen ganger..og jeg er på dag 16 nå..ikke eggløsning enda..tipper den kommer på dag 17 eller 18.. Jeg får også slim og masse utflod dagene før el..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hejiheji...

Jeg hadde el fra torsdag til lørdag. Hadde sex torsdag, fredag og lørdag. El testen var nesten negativ (teststreken var lik som kontrollstreken) lørdag ettermiddag og vi hoppet til sengs når begge barna sov... med en på 2 år og en på 1 om noen dager må vi jo planlegge aktene våres.hehehe...

Da jeg testet senere på kvelden lørdag var den helt negativ. Tror dere det da holdt med sex da testen var nesten negativ eller burde vi hatt en runde til da vi så testen var HELT negativ???

Beklager veldig med et rotete innlegg men håper dere forstod hva jeg skrev ;-)

Har også brukt folat og er første pp med hostesaft (solvipect). Er i 4 pp med el testing....

Håper det sitter en spire hos oss og alle dere andre denne pp...

Skrevet

nå leve jo heldigivs desse svømmerene te mennene våre litt lengre enn bare et par timer da!! Så har du hoppa i binga samme dag som den blei negativ, så e det godt nok det :) Noen anbefaler jo å ha sex aenhver dag bare rundt el! Så dåkker har nok rulla dåkker nok sånt sett ja :)

Eg e så spent eg nå...hadde ikkje falt meg inn å tenka over el ein gang denne gangen..hadde jo egentlig trodd eg sko ha ein pauseperiode..haha! Men så kom el stikkinger og gudane veit..åpen tapp...ÅÅPEN...jesus...blei heilt sjokka...skjønne jo nå at eg har faktisk ikkje hatt el før i syklusene ette pilleslutt...har ikkje hatt tappen så åpen.....så kroppen har nok bare øva seg på å ha el fram te nå, siden eg har fått utslag på eltester....åååå....spent spent spent...men!! E eg dattera te mor mi, så begynne eg nok å spy før eg rekke å teste hvis det har klaffa!! (har aldri før ønska så høyt å spy!!! :D )

Skrevet

hei.

Ny her på BIM, og skjønner ikke helt forkortelsene i forumet her. hehe

IKM, og MA feks.. Hjelp?=)

el, pp, og sa skjønner jeg da:)

Er i 7. pp nå. Tar tid, men nå får vi se da=)

Veldig ustabil syklus, så kan ha noe med det å gjøre at det tat så lang tid:)

Skrevet

Velkommen til deg Wilhelmine`n!

Du kan finne forkortelsene nesten helt øverst på forumet her.

Eks IKM, betyr Ikke Kommende Mens... Man har også 2 ulike aborter. SA og MA. (SA, spontanabort hvor alt går av seg selv, MA - hvor man foretar seg en utskraping). Det er flere lister som legges ut hvor alle forkortelsene står! Lykke til

Skrevet

Drømme!

Hei og velkommen tilbake!!! Så flott at det ordnet seg mellom deg og sambo da:D Er vel nesten nyforelska dere nå da?:o) Hehehe..godt at det ordna seg uansett.

Ser lengre opp i tråden at du har hatt litt ustabile sykluser etter pilleslutt. Det har jeg også, og har variert mellom 25 og 33 dager siden jeg slutta. Klaffet i 1pp men det endte i tidlig sa..

Er nå i 5pp og driver å tester for å finne el..Er ikke helt inne på "tappetafsing" og har tilsynelatende ikke noe særlig el-slim å snakke om.

Har også en mann som jobber borte, hmmmm vi har da en del til felles:o) Hvor gammel er du da? Har du barn fra før? Jeg er 25, og har ingen barn fra før, men har lengtet etter barn i flere år nå:o) Sambo har en datter fra før da, som er hos oss annenhver helg.

Skrevet

anniken25 - prøver igjen :o)

Hehe...e nok 25 eg og..ingen barn fra før, men sambo har ein liten gutt :) (som me desverre ikkje får ha så mye med å gjør ennå gitt!)

Men det ordna seg ja...off.. Eg e da så dramaqueen og vettu..! Tar sååå på vei før eg får tenkt meg om..haha!! Hormonene sveve fritt jaaa!

Slutta på pilla i november men nå e eg litt i ørska på pp'er...hehe...4...5..eller noe sånn.. har heller ikkje noe særlig elslim..derfor eg begynte å sjekke tappen..

...men..eg småblør litt ennå da :-| Så nå vett eg ikkje heilt ka eg tror.....blir det ein ny "mens" med bare spotting i dagevis så tror eg at eg begynne å grina! Men men..må da bare venta å se..gubben kom hjem på fredagen så kan vel ikkje vær no festeblødning..

Kordan e dine feelings på denne pp'en da?!?

Skrevet

Tusen takk perle79..

Skrevet

måtte bara legga te at eg ikkje småblør i det heile tatt nå!! Har nok garantert vært i forbindelse med eggløsning ja! Tappen e nå lukka og blitt fast igjen..wheee!!! Det betyr at eg og gubben har virkelig klaffa på sexfronten!!! Tenk å vær så heldige da! Første skikkelige el også e gubben pokker meg hjemma fra jobb dei viktige dagane!! :D

Skrevet

Hei Drømme:o)

Hehehe..morro at det var så mye likheter med oss da! Ja, det er ikke så greit å være dramaqeen bestandig nei..hehe..Men når det ordner seg er det jo bra da! Tror man kan lære mye om hverandre når det er litt motgang, og som du sier er dere kommet styrket ut av situasjonen:o)

Så bra at det er skikkelig EL hos deg denne pp, og at dere har truffet!!!:D Er litt kjiipt når sambo er borte når det er el ja...

Her i huset er det el-testing for første gang..fant ut at det kunne hjelpe meg å bli litt mer kjent med syklusen min. Har jo hatt sykluser på 33,25,33, og 25 dager. Blir ikke 25 dagers syklus denne gang i hvertfall, for jeg har enda ikke fått utslag på el-testene....huff det er så kjedelig å ikke vite hvor lang syklusene er!!! Heldige er de som har stabile sykluser ja..

Må vel dra på apoteket å kjøpe flere el-tester for jeg har bare en igjen..Hvilke el-tester bruker du da?? Jeg bruker cb digitale el-tester

Du får ha lykke til i den nervepirrende ventetida da!! Hehehe..det er den verste tida synes jeg, selv om det er spennende så går det jo så utrolig saaaaaakte:) Håper du har en spire i magen:o)

Skrevet

Eg kjøpe tester på nett. Har ikkje råd te å stikke på apoteket heile tia!! Hehehe.. Men billigetester.no lavpristeste.dk og saveontests.com Rangert etter pris..hehe. der har dei alle slags typer tester...billigere blir det og. Saveontests betalte eg rett over 200 kr for 60 tester! 40 el tester og 20 gr tester!! Det e sånne strimmeltester da,så e ikkje bare bare å tolke dei for alltid når en e nybegynner på dei..

Men måtte lagre opp litt når eg leita ette el..haha!! ekje løye eg har hatt problemer med utslag når kroppen bare har prøvd å få te el...bare svake korte utslag. Så blir det ingen spire denne måneden så ska eg tebake te eltesting neste måned!

Sa det te gubben i går at eg har fått skikkelige forhåpninger denne måneden...!! Han e litt sånn han og..kan vær derfor me fekk litt sånn...gnisninger og da..me vil så begge to, men så va det plutselig ikkje bare bare! Han har klart å gjør to kvinnfolk gravide før på uhell, så eg føle jo eg må vær sååååå ufruktbar når han e sånn overfruktbar!

(første gangen endte med abort så han har da bare ein liten ein :) )

Eg e så speeent!! Off...har aldri følt meg så overbevist før! E relativt slitsomt å måtte krangle med sin egen fornuft!! Haha!!

Sjøl om en treffe rett på eggløsning, svømmere e bra, egget e fint og forholdene ligge godt te rette...så e det fremdeles bare ca 1/3 sjangs for at det blir ei spire av det...!!! Kunne tenkt meg mere 96% sjangse eg da men....

Skrevet

Titt-tei jenter..

Hvordan går det med dere?

Jeg leser til eksamen om dagen, og det er rett og slett alt for mye tid til å la tankene sveve ut. Skulle nesten ønske jeg var på jobb isteden, timene snegler unna. Ventetiden er lidelig lang. Min temp.chart ser ikke så veldig gravid ut synes jeg. MEN ene øyeblikket tenker jeg klart jeg er gravid!!! Folk glemmer en p-pille og er smelt på tjukka! Jeg har hatt sex før el, på el og etter el. MEN så leser jeg litt statistikk, 25% av all befrukta egg fester seg, så en fjerdedels sjans bare.... Åååh... Lurer på vente lenge med å ta test. Glad i selvpining :-) Men vet hvis jeg begynner på det kjøret med å teste tidlig blir det dyrt, og ikke lyst til å se den sure neg-streken! Nei, får sette igang med noe vasking eller noe som er litt tidkrevende -> det er tidkrevende å vaske her sånn det ser ut nå. Men er så ineffektiv om dagen!! Tankesurr!!!!! :-D

Skrevet

Jaa..det er kjedelig å vente! I dag fant heldigvis FF-charten min el., og den var på fredag akkurat som jeg trodde, og fikk vi hatt oss, da..? neida.. Dagen før og dagen etter var det heldigvis action, så får håååpe det kan ha hjulpet..

Dere som har ikm tidlig uke 20, kan jo kanskje lete litt etter symptomer nå..? Noen som har noen innbilte eller ekte..? :) Jeg er bare 4dpo, så jeg får vel vente litt med å innbille meg noe..hehe.. :)

Skrevet

Jeg har IKM tirsdag(ca, litt usikre sykluser...)Syns jeg kanskje har litt ømme pupper, men...kanskje innbilling...Har jo alltid hatt økt utflod når jeg har vært gravid og det har jeg ikke nå. Spennende!Hva med dere andre?

Skrevet

Hei jenter.-)

Jeg har IKM torsdag 14.mai. Har ingen symtomer på noen tingen, men kan ikke huske jeg har symtomer så tidlig på de to forrrige svangerskapene heller. Mener liksom at de kommer først etter noen uker. Det blir spennende å se ut i neste uke.

Håper håper på en liten spire:-)

Skrevet

Jeg er med! Heter Une, bor i Bergen, 25 år, sambo er 33. Jeg student, han kunstner. Ingen barn fra før noen av oss, men mistet i sa i uke 8 1.oktober 08, så veit jeg kan bli gravid. Begynte på pilla igjen etter sa´en (var ikke prøver da, men du verden hva det gjør med en at man mister! jeg vil bli mamma NÅ!) så slutta på pilla julaften. Bestemt oss for å gå inn for å prøve først etter sommeren, jeg håper selvsagt på "ulykke" før den tid;) Sambo jobber dobbelt denne våren, derfor vil han vente til ting roer seg rundt oss først.

Hadde bøtter og spann med el-slim lørdag 25.-mandag 27., fikk øøøøømme brystvorter tirsdagen, noe som hos meg er et tegn på at el har vært. Hadde sex tisdagen, tror derfor det ikke er sjans i havet denne månden. Sambo hadde sår på tissen hele slim-perioden, hahaha, så sex var det ikke snakk om før det hadde grodd:/ Jeg får heller ikke "lov" til å fortelle ham at nå har jeg el-slim, etc, da blir junior fort slapp du gitt.. Tror jeg er 7 dpo i dag. Fikk utflod i går, ikke hatt tidligere. Håpe håpe:p Samtidig vet jeg at mange har utflod i lutalfasen og at det sikkert er normalt. Er jeg skikkelig lucky har jeg bare anskaffa meg en klein underlivssykdom, hehe. Det murrer og murrer og stikker i begge sidene. Men, det skjedde forrige måned også, samt gangen før der. Så noe graviditetssymptom er det tydeligvis ikke. Dessuten innbiller jeg meg at når man har feste-murringer, så er det vel ikke på sidene det stikker, men midt inni et sted? Egget skal da vitterligen feste seg i midten! Og slik type stikking kkjenner jeg ikke noe til. Satser med andre ord på neeeste eggløsning;)

akk

Er jo til å bli gal av hele greia. Selvv om jeg så vidt har hatt sex (vi hadde samleie på lørdagen med slim, emn hankom ikke i meg grunnet sår på tissen, grr) går jeg rundt å håper jeg er gravid av lekasjer min sambo hypotetisk kan ha hatt når han ikke kom i meg.

hallluja. nesten godt jeg har mye å lese på, dette er jo til å bli sprø av;)

Skrevet

Ja, men da kan du vær like sprø som oss då :P Tror en e nødt te å vær litt sprø for å vær prøver eg......

..men faktisk...stikkinger i magen forbundet med graviditet e som regel plassert på ein av sidene...kan og veksle..

men velkommen inn te oss da! :D

Eg e så uheldig å har ikm på søndagen!! Altså eg e forhåpentligvis ganske nybefrukta nå...hehehe...må vente te neste helg før no testing...sukk.....

Skrevet

Åh, dere er så søte her inne! =)

Glemte å fortelle at vi har SJU vennepar som venter jgutt i mai/juni/juli. Vi r emd andre ord "de eneste" som ikke er med på den plutselige babybølgen i gjengen. åååå.

Skrevet

Kjenne den ja...eg e sistemann ut av ALLE!!!Det e litt kjipt når en prøve og prøve alt en kan...

Skrevet

Oah! Det stikker og stikker inni magen, nå kom plutselig en sånn laaang stikk. men... er kanskje sånn det er i enhver lutalfase uten piller=/ Kjenner ikke kroppen min godt nok til å vite om dette er "normalt" for meg eller ei!

Skrevet

Å neii...pos el test...nesten...like sterke streker....eine tynnere enn den andre, men det ska ikkje ha noe å sei på dei testene eg har...sukk...what the hell!??!!?!

Skrevet

Hmm.. snodig med den el-testen Drømme 3pp.. Kanskje den ikke er helt positiv...? Alle har vel litt lh hele tiden, er det ikke slik? Er ikke så rasende god på disse hormonene, men..

Jeg har kjent et voldsomt trykk nederst i magen i flere timer nå. Skikkelig som ved el, så håper ikke jeg også har sein el..da skjønner ikke jeg et dugg heller.. Tempen er høy og det ble funnet el på meg på fredag, så.. Får ta en el-test jeg også da og se om kanskje kroppene våre er like gale..?? hehe. :)

Skrevet

jg ble så revet med at jeg også tok en el test. den var så negativ at det ikke går ann å se teststreken. haha, og nå føler jeg at det også er galt. akk

Skrevet

Hehehe....har nemlig testa heile syklusen forrige måned, og får så vidt strek bare utenom el-tid...så...dette e skikkelig unormalt! Men så har eg aldri hatt sånne el symptomer som eg hadde i helga heller da....spent...rart... men..sa det i et aent innlegg, og seie det igjen!! Det komme iallefall ein ny pp!! Om ikkje aent :) Me e litt heldige så har denne tia og tror eg..en får forberedt seg mye mere på graviditet og fødsel tror eg når me e så inni det..

Skrevet

jeg irriterer meg grønn over at gravosymptomer er identiske med pms-symptomer!

stikker og bobler i magen. gjort i to dager nå. er kvalm.

Men! dette er identisk med forrige syklum. småkvalm og boblete i lutealfasen, uten at det betydde noe graviditet av den grunn. skulle ønske symptomene var helt forskjellig.. at man ble lilla på leppene med graviditet f.eks. haha. så slapp man å tvile!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...