Gå til innhold

SKRAVLETRÅD IKM UKE 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker med den der hostesafta AnLin. Men har hørt at man skal starte sånn rett før man har eggløsning. En skje (eller en slurp fra flaska som jeg gjør!) 3 ganger daglig! Så bare sett i gang. Tok meg en sup til frokost i dag haha! Så får jeg ta dette her til eggløsningen er over. Litt rart at dette her skal hjelpe til der nede synes jeg?!

Og Annikken25, du får late som du er vill og gal sånn som i gamle dager, så skal du se spiren er der!

Denne uka blir spennende. Hadde sex i morges (min er litt mer keen på morgenen, mens jeg liker kvelden hmm..) Har testet negativt 2 ganger på eggløsningstestene, får se om det er noe i dag!

Ha en toppers dag jenter!

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører også til her :) Har IKM lørdag i uke 20, men håpene er små nå som jeg fant ut jeg er bortreist den helga jeg har el :\

Men vi får prøve på torsdag og søndag å håpe el'n på lørdag enten blir forsinka eller framskyndet :)

Skrevet

Så skulle det vel stå at det var AnLin som skulle være vill og gal, men dere får være ville alle sammen :)

Fortsat gode dagen dere :)

Skrevet

3 ganger om dag med hostesaft, ja..det var jo voldsomt. :) Får bare sette i gang og slurpe, da. Noe må jeg jo gjøre. Vil- vil- vil bli gravid denne gangen!!! :)

*setter seg i vill-og gal-gamledager-modus* fnis.. :)

Lykke til!

Denne uka er det action i de "bli-gravid"ske hjem, tenker jeg. :)

Skrevet

Jente08 + spire10? 4 pp.: Æsj, så kjipt, da. men du vet disse svømmerne kan leve lenge og egget kan både vente og komme på forskudd, så her er det fortsatt muligheter , vet du! :) Håper dere treffer blink likevel!

Skrevet

yes! Endelig positiv el test! :) Så da var det bare å prøve å lure samboeren med. Og som sagt så gjort. Så nu kan jeg sitte å smile :)

Skrevet

Så bra! :) Gøy å vite at man treffer! Spennende dager fremover..

Jeg er alltid så optimistisk og rolig under el. ,men når den er ferdig og jeg er i "dpo-land" blir jeg utålmodig, stressa og bekymret..hehe. Deilig og enda være i den optimistiske delen. Har ikke fått positiv el-test enda, men på FF-charten min er det grønne dager fra i morgen og til og med fredag, så vi prøver oss på hver dag fremover.. Mannen skal bort fredag kveld, noe som kanskje kan passe dårlig, så vi får prøve oss på en runde på den dagen når snuppa sover.. Lenge siden det har vært action på dagtid her i gården, men kan være gøy med en ny vri... muligens..? :)

Skrevet

Oi, begynner å kjenne det berømte trykket nederst i magen.. Kanskje det er el. på gang allerede. :) Får teste igjen etter jobb. Da stemmer nok disse grønne dagene ganske bra. :)

Skrevet

Ja nå fikk jeg 2 sterke streker på eggløsningstesten. Dette må jo klart være positivt! Da blir det sex når mannen kommer hjem. Hihi! Så da er det en sjanse for at egget kommer innen 24-36 timer??? Fikk ikke testet i går, så mulig det var på vei da.. Håper ikke det blir for sent. Mannen er ikke hjemme før sent i kveld :(

Skrevet

litt usikker på når el har vært denne gangen, men den har vært, det er jeg sikker på. Har ikke hatt noe el slim eller noe spesielle smerter denne gangen, så da er det bare å håpe=)

Men kjenner jeg er lei av å være her inne, er ikke så ofte jeg gidder å sitte her inne, men det er kanskje like greit. Er lei av å gratulere alle også, selvom jeg selvfølgelig synes det er koselig at andre får det til. Har bare så utrolig lyst selv også! Da vi begynte å prøve hadde jeg liksom ikke forestilt meg at det kunne ta så lang tid, selom vi ikke har prøvd så lenge, så føles det som en HEL evighet!

Nå blir jeg nok tante innen en 10 dager, og det blir så koselig, gleder meg masse:D

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg hadde EL igår. Har første prøveperiode med pergo så er veldig spent nå om det vil klaffe. :)

Skrevet

Hei!

Slenger meg på her. Er i gnag med prøving på nummer to! Martin er 2,5 år akkurat i dag, så da passer det bra å prøve å lage en liten bror eller søster til han tenkte vi :)

Holder på å teste med EL-tester nå, men tor IKM blir 14.5. Første seriøse pp nå, tok 12 måneder sist, men er jo lov å håpe at det skjer litt raskere denne gangen..! Krysser fingrene for alle oss i uke 20.

Klem,

Skrevet

Så gøy å prøve på nr. to. :) det gjør vi også. datteren vår er 21 mnd og vi ønsket oss to tette, men mistet tidlig i desember i fjor, så vi er ganske iherdig prøvere for tiden. Håper det ikke tar for lang tid for dere, _camilla_og Martin 06. :)

Fikk en ganske positiv el-test i går, men ikke helt, helt liksom, så da tror jeg den blir knall positiv i dag. Fikk en liten dipp i tempen i dag også, så det kan stemme med at el er på vei. Hvis tempen stiger i morgen har den jo vært i dag, så vi prøver i vei om dagen. :) Dere andre da?

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Har egentlig IKM søndag uke 19, men inne på den skravletråden kjente jeg ikke igjen noen navn, så slenger meg på her.

Er 10 pp nå, og er megalei. Har bevisst holdt meg unna BIM den siste tida, for jeg begynner alvorlig å tro på det der med å ikke stresse psyken for mye. Så har prøvd alt jeg kan å "ikke tenke" på det, ( haha, det går jo ikke!!!)...

Men hadde sex 2dager før pos El test, og dagen etter. Så da får vi se denne gangen da!

Er jo positivt at jeg ikke ser så mange av de "gamle" navna i gjen, det betyr vell at det endelig har klaffa for dem! :)

Skrevet

Hei!

Jeg er litt spent nå,har IKM ca 11 mai,men den bruker som regel å være 3 dager for sein.. vet ikke når eggløsningen er,men har hatt el slim fra mandag til i dag. Mannen min jobber bort,kommer hjem i kveld,

så da er det bare å krysse fingrene for at det holder med noen runder i kveld og i mårra....hva tror dere,er vi for sein???

Skrevet

Åååå nå er jeg bare så sur...

Tror du ikke at han sovna på sofaen i nå i kveld, og sex ble det ikke noe av.. Har jo hatt 2 dager med positiv eggløsningstest, og i dag var den negativ kl 16. Hadde sex i morges, men føler likevel at det ikke er nok.. Er sååå sikker på at det ikke kommer til å skje noe :(

Får bare vente og se hva som skjer.

Hvor er det blitt av IKM-listen vår? Riktig god helg jenter!

Skrevet

perle79: hehe.. stakar mannen.. :) Sliten han da vet du,.:) Høres jo ut som om dere er ganske flinke, da. :) Vi får ikke hatt noe i dag for mannen er borte, og det er litt kjipt for jeg tror det er i dag som er dagen.. :( Men, vi får bare ta en runde i morgen og satse på at det ordner seg likevel.. :) Jeg krysser fingre for oss alle, Sola hjelper ihvertfall på alt av humør! :)

Skrevet

Sitter hjemme alene og venter på el..i følge babyverden er det på søndag, så vi får se:)

Et spørsmål ang el-testing: Gjør det noe at jeg tester sent på kvelden? ca 2230-23? Er litt kronglete å finne tidspunkt pga jeg jobber turnus, men på denne tiden er jeg stort sett hjemme....står jo i pakningsvedlegget at man skal teste til samme tid hver dag. Noen som vet? Jeg bruker forresten cb digital el-test, og det står jo at man kan teste når som helst på døgnet...

Jaja, håper i hvertfall sambo kommer hjem i tide...surt å gå glipp av en pp bare pga han jobber borte:-/

Skrevet

Jeg måler basaltemperatur hver dag. Hadde sex 2 dager før el, og på el-dagen. Men er i 1 pp. og så heldig skal man da ikke være :-P Men krysser fingre og tær, for oss alle!! Merkelig hvor stille tiden skal stå. Men når kan jeg ta første test? Har vel ikm rundt 13. jeg da...

Skrevet

Hei!

Jeg hadde positiv eggløsningstest i dag. Hadde sex på onsdag kveld og i ettermiddag. Bør jeg ha sex i morgen også, eller skulle det holde? Blir nok litt vanskelig å få det til i morgen...Skal bort.

Skrevet

Hei...

Du vet det er fullt mulig å ha 2 sykluser? En på hver eggstokk? Mange som har det. 25-33-25-33 Osv.... Vil tro du nå da får en på 33 :-) Ved "25" syklusen kan det være du har litt kort lutealfase til at egget får festet seg skikkelig. Bør gå 14 dager fra el til tr. 10 er vel et minimum.

Skrevet

Tror det er anbefalt å ha sex den dagen el-testen blir negativ igjen, for det er vel da egget svever rundt der inne..? :)

Jeg tror jeg hadde el på fredag, og ingen mann.. Litt kjipt, men er likevel optimistisk denne pp`en og har en god følelse, så vi får se hvor lenge det varer. :)

Det tidligeste man kan teste og forvente noe resultat er vel sånn ca. 10 dpo.. Jeg har testet før det tidligere og sier til meg selv hver gang at denne gangen skal jeg ikke teste før ikm, men klarer aaaaldri å holde meg.. hehe.

Denne gangen skal jeg igjen prøve å holde meg til hvert fall 12-13dpo, men vi får se.. Får jeg noen overbevisende symptomer blir det definitivt test før det. Så nå er det bare å vente og lete etter symptomer..Men tror nok man har det ganske på følelsen om man er gravid eller ikke, så det viktigste er nok den lille anelsen bakerst i hodet.. :) Blir spennende! :)

Skrevet

Eg va egentlig meldt meg ut her ifra, men krisen te meg og sambo va heller kortvarig :) Har ein tendens te å ta ting litt tyngre enn nødvendig. Hehe...uansett da, så har me nå bare fortsatt med vårt når han har vært hjemma i helgene :) Har ikkje testa etter el eller noenting denne syklusen..bara latt det vær. men i følge kalender ska el vær i desse dager. Fredag murra det heile dagen, i går så stakk det så satans i høyre sida av magen..og i dag bitte liten flekk med littegranne blod.....så! Kan vel anta at eg har hatt el nå ja!! Fekk plutselig litt sånn hogg i magen når eg tenkte over at det kunne vær el....oi..lissom..har aldri merka noe sånn før eg....kanskje eg fekk el nå når eg ikkje stressa ette å finne den :)

*wheeee*

Uansett..meg og sambo har det jaffal bedre enn noen sinne nå, så krisen va kortvarig, men sårt trengt!! Faktisk! :)

Ikm 17 mai!!! (nå kobla eg ka dag det va da..haha!!)

Måtte bara dele litt opptur med dåkker, jentene!! Me e to som håpe veldig på at det va ein skikkelig eggløsning! Har og tappetafsa og i går va den så åpen som eg aldri har kjent den før!!! Te tross for tafsing hver syklus fra siste mens- te første mensdag! Kanskje p-pillene ENDELIG e utav kroppen!! Wheee!!!!

Nå bare glede eg meg fram te ikm :) Ikkje det at eg e overbevist om noe klaff da, men..e så spennande!! Jaffal når en oppleve sånne skikkelige el symptomer!!!!!!!!! Også helga han va hjemmaa!!

Skrevet

Jeg er normalt ikke helt med på den el-testinga, har ikke hatt noe forhold til eggløsningen min, egentlig. Første pp etter en konisering kjente jeg masse mensmurringer og stikninger i ene siden, men det var etter el (10-12 dager, som det sies). Men kanskje det bare var en sen el? Jeg sitter her nå på dag 18 etter tr og kjenner de samme stikningene. De siste dagene har jeg også hatt litt hvitt slim/ utflod. Jeg kan vel ha el så sent? Har sykluser på 30-31 dager.

Skrevet

hallå!

bra med en skravletråd!

dette er 3.pp, men første perioden jeg har hatt eggløsning, så er veldig spent på å se om det klaffer. er liksom ikke sikkert at det bare er å prøve videre neste mnd i og med at jeg ikke har EL hver syklus. fikk pos EL test lørdag kveld. hadde sex rett etter og så en gang til idagmorges. skal ta en "økt" til ikveld og en imorgenkveld (viss mannen orker hehe)

satser og håper på at den sitter :) har iallefall blitt gravid to ganger før med den metoden :)

har IKM 17.mai hurra! håper å teste litt før mef CB. er det 4 dager før som går an???

kjenner jeg blir sinnsykt skuffa viss den ikke sitter nå, ikke minst fordi vi er i den situasjonen at vi må skynde oss å bli gravide siden jeg jobber et vikariat som varer til mars neste år og jeg vil jo ha rett på permisjonspenger.......

jaja lykke til alle sammen!!!

skriver nok inn igjen i uke 20 og forteller hvordan det gikk og det må alle dere andre også gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...