Gå til innhold

Hva får dere ut av dette fra ultralyden min i går???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om 2 uker (2.5) i følge rutine u.l. Ingen mens eller egen peil å regne etter.

Var på en ekstra ul i går pga lite liv (alt bra)

Fikk med en sånt ultralyd utskrift der det står følgende:

GA(AUA) 39w2d og så videre EDD(AUA) 21.04.09

Hva får dere ut av dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GA betyr Gastation Age: 39 uker og 2 dager

EDD : Estimated Due Date. 21.04.09

Dette er selvføllgelig med en klype salt da man ikke kan estimere barn som er så store da det er store forskjeller på barn ved termin.

Skrevet

At du er 39 +2 dager på vei, og har termin 21 april:) ..tror jeg:)

Skrevet

Men stemmer det da? Er ikke et svangerskap 40+2 d? og en uke fra i går er jo ikke 21.4.

Hvilken dato er det i dag mon tro??? *løper og sjekker*

Skrevet

Hva er mest pålitelig da tror du? Ordinærdato eller denne?

Baby ble estimert til 3800 i går!!!!!

Skrevet

Du har visst termin på tirsdag du ;-)

21 april er det jo godt under en uke til, så da blir det forhåpentligvis snart action på deg!

Lykke til!

Skrevet

regner med at de målte babyen og at det er terminen de ville satt utifra dagens mål.. Men det er ikke til og stole på siden barn vokser veldig forskjellig så sent i svangerskapet.. Grunnen til at termin blir satt mellom uke 17-21 er pga da er barn mest like i vekst..

Jeg var på ultralyd pga lite sf mål i uke 37 og da regnet de termin utifra barnets mål til og være 9 Mai.. Mens jeg egentlig har termin 30 April..

Det betyr vel bare at hun er litt under snittet.. Ei lita jente.. =)

Skrevet

En UL som måler str. på babyen så seint sier uansett ikke noe som helst om når fødselen kommer til å starte, for babyer kan være av _veldig_ ulik størrelse ved fødselen.

Skrevet

Du bør gå ut ifrå den opprinnelege ul-terminen.

Mine var begge ca 4,5kg ved fødsel, og ei veke eller to før var dei nok allerede over 4kg. Hadde eg tatt ul då, hadde eg nok fått ein ny "termin" som ville sagt at eg var på overtid fordi dei var store.

Det betyr berre at babyen din (sannsynlegvis) er litt større enn snittet. Vektestimeringar skal ein visst og ta med ei klype salt om ein skal tru det ein les her inne :o)

Uansett er det ikkje lenge igjen og babyen kjem når den er klar...

Skrevet

Ordinær UL er mest pålitelig. Mye av dette utstyret på sykehus er innstilt på at et svangerskap er kun 40 uker mens andre er 40+2. Den ene legen min på føden på Ullevål regnet alltid utifra 40 uker mens den andre regnet fra 40+2. Den UL maskinen kan ha vært innstilt på 40 uker, og da blir terminen din 21. april hvis du var 39+2 i går. Men uansett så bør du ikke belage deg på den terminen. De regner også kun overtid utifra din opprinnelige termin.

Ønsker deg uansett masse lykke til med den nær forestående fødselen.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...