frøet76 Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg tenker på merke. Noen skal jo være mer tannvennlige?? Altså ikke ødelegge for tannstillingen seinere. Tror dere det er noe i det, og tar dere hensyn til dette? Hva med Mam-smokken- er den ok å bruke? Min småttis har brukt samme type siden fødsel- type NUK som visstnok skulle være bra. Jeg trenger vel ikke bytte størrelse? Småen liker godt de små.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Jeg skulle gjerne brukt en type smokk som er tannstilling-vennlig. Men snuppa mi er kresen å tar kun en type. Trøst her den, det er en type med rund latex-smokk på, visstnok den verste for tennene. Nå har ikke frøkna fått noen tenner ennå, så kanskje med tiden går hun med på å sutte på andre typer Jeg tror ikke MÅ bytte størrelse, det er vell emr smak og behag fra babyen det. Vet flere som har brukt 4mnd-sutter til nyfødte, for det er det eneste de vil ha.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Jeg bruker NUKs sine silikonsmokker. Har brukt 0-6 mnd siden han ble født, men har nå kjøpt 6-18 mnd som jeg skal begynne med da han blir 6 mnd snart. Grunnen til at det er en viss aldersinndeling på smokkene er at de kan få feil tannstilling har jeg hørt av å bruke for små/store smokker...da er jo poenget med å ha "tannvennlige" smokker borte.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg har brukt Mam til storesøster og lillebror vil kun ha mam silikonsmokker. Kjøpte Nuk først, men de får han ikke "tak i". Onkel tannlege mener det ikke er noe galt i å bruke smokk, men det er verre om de fortsetter for lenge (type lenge etter fylte 3 år). Snuppa sluttet med smokk da hun var 2 år og 10mnd, har foreløpig ikke vært hos tannlege med henne, men alt ser nå i orden ut i alle fall ) Tror ikke det gjør noe om du bruker "for liten" smokk heller, så lenge småtten liker den, men du kan jo prøve en stor også etterhvert - kanskje han liker den like godt/bedre? )
Mjølkekua Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Jeg har hørt akkurat det samme fra en tannlege jeg kjenner. Det er ikke smokkbruk de første par årene som fører til overbitt / endret tannstilling. Feks sutting på tommel kan føre til overbitt, men det er mye fordi man fortsetter med det i mange år. Jeg bruker avent sine. Liker at det er håndtak og at jeg kan putte dem inn i munnen hans den veien som det passer seg. Nuk må du passe på, og i nattens hete er det ikke så lett... :-/
CMH Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Bruker mam, de har vi brukt siden hun var 4 dg gammel.. Hun er 12 uker nå Orto dent skal visst være tannvennlige men de er vel for større babyer?
Lemonia Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Gutten vår liker ikke Mam eller Nuk, han vil helst ha Avent.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Jentå mi tar alle slags tutter virke det som. men spørs hvor lenge der varer. fra fødselenav har hu tatt noen som jeg bestilte fra nette. silikon me en sånn tupp som går opp i ganen. i dag prøvde jeg på avent sine.. genialt trenge ikke passe på hvordan jeg tar den inn i munnen hennes. å det er ett lokk jeg kan ta på. så den ikke blir skitten..
shari_z Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Hun tar ikke smokk så greit, men liker best Ortodent og Soothie, og noen få ganger tar hun NUK i noen sekunder. Men Ortodent'en er Nr 1 for henne, hvis hun skal ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå