Gå til innhold

Dere som har mistet i SA/MA/BO...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere var tilbake i jobb?? Og når mistet dere?

Jeg var 12 uker på vei - når det ble oppdaget MA og det er 6 uker siden utskraping - er fortsatt sykmeldt! Gruer meg såååå til å begynne på jobb igjen - men jeg må vel bare kaste meg ut i det... Skal til legen etterpå og snakke om det, er sykmeldt tom i dag!

Når begynte dere å jobbe igjen? Og begynte dere 100% med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mistet i uke 7-8, var sykmeldt i 14 dager etter utskrapning. Tilbake i 100% etterpå. Jeg ønsket selv å være i jobb igjen.

Skrevet

Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 10 (det hadde ikke vært liv siden uke 5). Hadde utskrapning og ble sykmeldt en uke etterpå, men fikk egentlig inntrykk av at det vanlige var å bli sykmeldt bare tre dager etterpå.

Skrevet

Jeg gikk rett ut i jobb igjen. Gikk faktisk på jobb samme ettermiddag som jeg fikk vite tidligere på dagen etter en ul at jeg hadde en MA. Ble lagt inn dagen etter for en utskapning. Hadde da uansett fri noen dager, men gikk på jobb igjen 2 dager etterpå. Var 9 uker på vei.

Skrevet

Nå er det bare 10 dager siden min utskrapning, og jeg er sykemeldt..men nå var det ikke MA jeg hadde ,men jeg måtte selv ta avgjørelsen om jeg ville ta vekk barnet eller ikke...det viste seg i uke 11 at fosteret hadde ett stort navlebrokk og mest sannsynlig kromosomfeil. om jeg hadde valgt å sette barnet til verden er det ikke sikkert det hadde levd hele svangerskapet og om det hadde gjort det så hadde det vært og bo på sykehuset med masse operasjoner...jeg fikk valget om å ta utskrapning da eller vente og føde det ut...så dette har gått veldig inn på meg og jeg kommer ikke tilbake til jobb før mai, og da blir det 50 % mest sannsynlig....så du må kjenne litt på hva du føler på selv tror jeg....

hvor lang tid tok det før du fikk mensen igjen foresten?? tar vel ekstra lang tid når man er kommet så lang ut i svangerskapet som vi var??

Skrevet

Jeg fikk sykemeling i to dager, men tok meg en ekstra fridag, så jeg fikk med meg helgen. Hadde en BO, som ble oppdaget i uke 7, men utskraping i uke 11 (kroppen skjønte ikke at det ikke var noe utvikling, alt annet vokste som om det skulle være et foster).

Jeg syntes det var godt å komme tilbake på jobb, følte virkelig jeg fikk tilbake livet mitt etter som ALT hadde handlet om dette som ikke ble noe i så lang tid (var og veldig kvalm og trøtt, det forsvant med engang når alt var ute)

Jeg fikk forøvrig mensen igjen 6 uker etter.

Lykke til, det går nok bedre å komme tilbake til jobben enn du tror :-D

Skrevet

Jeg mistet i påsken nesten 7 uker. Kroppen ryddet opp selv. Har vært på jobb hver dag siden.

Det har vært tungt men bedre det enn å gå hjemme å tenke. Trodde jeg skulle bli sykemeldt men ble det ikke.

Det eneste fraværet jeg hadde var en time den dagen første kom ut. Hadde skikkelige rier så klarte ikke siste timen på jobb.

Tror det faktisk er lettere å være på jobb for da slipper man å tenke på det hele tiden.

Skrevet

jeg mistet i ma/bo i 12 uke å fikk masse komplikasjoner alikevell så mente legene at jeg skulle tilbake på jobb dagen etter men jeg krnglet meg til 4 dager sykemelding... å da mener jeg kranglet...:(

Skrevet

jeg var i jobb dagen etter utskraping etter MA.

tok en frivillig abort i nov-08, var på jobb dagen etterpå.

for min del var det godt å komme seg ut i jobb igjen så fort som mulig. ting kan ofte bli mørkere enn nødvendig når man bare sitter hjemme om synes synd på seg selv... vet jeg hadde gjort det, hadde jeg blitt hjemme :)

Skrevet

Jeg mistet i uke 11, var sykemeldt en uke 100% før jeg begynte i jobb igjen, for meg hjalp det å få hverdagen igang igjen. Individuelt hva som hjelper, kjenn etter hva som er riktig for deg! Stor klem

Skrevet

BO oppdaget uke 8+5. Prøvde så Cytotec, men funket dårlig, så da ble det utskrapning da jeg skulle vært 9+3.

Dro på jobb som vanlig onsdag morgen, legetime på formiddagen, lagt inn i påvente av ledig tid rett etter legetimen. Ble jo da selvfølgelig sykmeldt den dagen og valgte å ha 2 dager til (selv om legen lurte på om jeg ikke skulle ha litt lenger). Syns ikke det var nødvendig. Blir sprø av å gå hjemme.....

Er over 5 uker siden nå og mensen er fortsatt fraværende.. :-/

Skrevet

Jeg hadde MA i uke 10 og var sykemeldt i 2 uker.

Grudde meg fælt til å komme tilbake, men også en lettelse, fikk liksom noe annet å tenke på

Skrevet

Jeg hadde MA, fra jeg begynte å blø til jeg fikk utskrapning gikk det ca 2,5 uke. I denne tiden var jeg stort sett sykemeldt. Så var jeg sykemeldt 4 dager etter utskrapning og tilbake på jobb.

Vil gi deg en klem. Håper det går bra med deg nå.

Skrevet

Jeg var bare 5+4 på vei når jeg hadde en sa. Jeg ble ikke sykemeldt for jeg behøvde ingen utskraping. Psykisk er vel en annen ting, men det tok ikke legen min hensyn til. Ikke veldig morsomt å være på jobb når man bare har lyst til å gråte hele tiden!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Har akkurat satt inn pillen.

Hadde kommet 11+5 i dag, men det var ikke fosteranlegg der. Så gynekolog kallte det BO.

jeg jobber i nordsjøen og skal reise ut 2 juni, men hvis ikke alt er ute til kontrollen 29.5, så kommer jeg til å be om sykemelding slik at jeg ikke reiser på jobb den turen der. En ting er å gå på jobb når man jobber i land, og kommer hjem hver dag, men her er man ute i havet i 14 dager, så det orker jeg ikke.

Skrevet

Hadde en SA for en mnd siden, og var aldri sykemeldt..

Skrevet

Jeg og min mann fikk ei lita jente i 2005..... Vi fikk kun ha henne på lånt tid. Hun døde i våre armer kun 6 dager gammel.... Men først nå etter 4 år er jeg "klar" igjen.....

Klemmer***

Skrevet

Jeg hadde enn ma med utskraping i uke 10,var hjemme den dagen jeg kom fra sykehuset.Jobbet fullt siden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...